آیلند ویزا

کار دانشجویی کانادا

Rate this post

کار دانشجویی کانادا ،اغلب دانشجویانی که برای ادامه تحصیل به کانادا وارد می‌شوند برای تامین هزینه‌های زندگی و تحصیل نیاز به اشتغال به کار هم‌زمان با تحصیل دارند. برای ‌اینکه دانشجویان بتوانند در کار دانشجویی کانادا مشغول به کار شوند، باید شرایطی که از سوی دانشگاه تعیین می‌شود را رعایت کنند. در چنین مواقعی این سوال برای دانشجویان مطرح می‌شود که برای اشتغال به کار باید ویزای کاری دریافت کنند یا همان ویزای تحصیلی کانادا کفایت می‌کند؟

پذیرش تحصیلی کانادا بیشتر بخوانید

شرایط کار هم‌زمان با تحصیل در کانادا

* دانشجویان بین‌المللی که در کانادا مشغول به تحصیل هستند در صورت تمایل می‌توانند تا ۲۰ ساعت در هفته کار دانشجویی برعهده بگیرند که این مدت‌زمان در دوران تعطیلات دانشگاه می‌تواند تا ۴۰ ساعت هم افزایش یابد. (این تعداد ساعت برای دانشجویان تمام‌وقت است)
* دانشجویان برای پذیرش کار دانشجویی نیازی به دریافت ویزای کاری نخواهند داشت.
* کار دانشجویی می‌تواند مرتبط یا غیرمرتبط با رشته تحصیلی باشد
* در خصوص مکان جغرافیایی کار دانشجویی محدودیتی وجود ندارد و دانشجو می‌تواند در هر ایالتی که بخواهد و با هر کارفرمایی همکاری داشته باشد
* شروع کار دانشجویی مشروط به آغاز برنامه تحصیلی دانشگاه در کانادا است و پیش‌ از آن امکان‌پذیر نیست
* ارائه رزومه کاری به کارفرمای کانادایی
* کار دانشجویی به‌صورت تمام‌وقت امکان‌پذیر نیست

ویزای تحصیلی کانادا را چگونه بگیرم ؟

موقعیت‌های مختلف شغلی برای دانشجویان بین‌المللی

برای دانشجویان بین‌المللی که قصد دارند در حین تحصیل مشغول به کار باشند در ۴ حوزه مختلف شرایط کار فراهم است. کار دانشجویی داخل دانشگاه – اشتغال خارج از محیط دانشگاه – کوآپ – اینترنشیپ


کار دانشجویی داخل دانشگاه

اگر دانشجو تمایل داشته باشد با دانشگاه همکاری کند این امکان به صورتهای مختلف برایش مهیا می شود. این کار می‌تواند مشارکت در پروژه تحقیقاتی با اساتید باشد یا کار برای کارفرمای خصوصی ورزشگاه یا رستوران.
لازم به ذکر است که در هنگام درخواست ویزای تحصیلی نباید میزان تمکن مالی تان را مشروط به کار دانشجویی کنید. چنین استدلالی در هنگام مصاحبه سفارت ممکن است موجب رد شدن ویزای تحصیلی شما شود.

کار دانشجویی خارج از محیط دانشگاه

برخی از دانشجویان ترجیح می‌دهند بیرون از محیط دانشگاه اشتغال به کار داشته باشند. برای این‌که خارج از دانشگاه با کارفرمای کانادایی همکاری کنید، باید از شرایطی برخوردار باشید.
* برای اشتغال به کار باید مجوز تحصیلی معتبر مبنی ‌بر دانشجوی تمام‌وقت بودن در کانادا ارائه دهید. البته درصورتی‌که ترم آخر دانشگاه را می‌گذرانید نیازی به دانشجوی تمام‌وقت بودن نیست
* بیمه تامین اجتماعی داشته باشید
*پیش ‌از شروع کار باید دوره آموزشی پیش‌نیاز و مرتبط با کار را بگذرانید. چنانچه در ایالت کبک ساکن هستید باید در زمینه کاری که تصمیم دارید به‌عهده بگیرید مطالعات مرتبط داشته باشید
* برای کار دانشجویی خارج از دانشگاه محدودیت ساعت کاری وجود ندارد
* در مدت تعطیلات زمستان و تابستان امکان کار دانشجویی کانادا به صورت تمام‌وقت فراهم است

کوآپ در کانادا

کوآپ به نوعی دوران تحصیلی به‌همراه تضمین کار است. پس ‌از این‌که متقاضی دوره تحصیلی را بگذراند می‌تواند فوراً وارد بازار کار شده و با شرکت‌های مرتبط وارد همکاری شود. وجه تمایز دوره کوآپ با سایر شیوه های تحصیلی این است که فرد متقاضی باید برای هر سال شرکت داشتن در این برنامه حدود 12000 دلار بپردازد.
متقاضیان امکان حضور در این دوره‌ها در مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد را دارند.

اینترنشیپ در کانادا

اینترنشیپ نوعی جایگاه شغلی است که افراد جویای کار و دانشجویانی که تجربه کاری چندانی ندارند از آن بهره‌مند می‌شوند. مزیت این موقعیت شغلی آشنایی با زمینه کاری و کسب تجربه مرتبط با رشته تحصیلی است. شما در این موقعیت شغلی می‌توانید هر حوزه‌ای را انتخاب کنید اما بهتر است شغل موردنظر مرتبط با رشته تحصیلی خودتان باشد.
البته باید تاکید کنیم که اینترنشیپ در بعضی ایالت‌های کانادا بدون پرداخت دستمزد بوده و برای دانشجویانی که به درآمد ماهانه نیاز دارند توصیه نمی‌شود.

مزایای کار دانشجویی کانادا

• هنگامی که دانشجویان در حین تحصیل با کارفرمایان کانادایی همکاری می کنند آشنایی بیشتری با محیط کاری و کارفرمایان پیدا کرده و زمینه مساعدتری برای ورود به بازارکار بعد از تحصیل خواهند داشت.
• میزان دستمزد ماهیانه شما از حداقل پرداختی به کارکنان آن ایالت بخصوص کمتر نیست.
اگر کار دانشجویی مرتبط با رشته تحصیلی تان باشد مهارتهایی کسب می کنید که حتی با گذراندن تعداد زیادی واحد درسی به آن نمی رسید.
• اعتماد به نفس تان برای ورود به بازار کار بیشتر می شود

شرایط ویژه ادامه تحصیل در کانادا را اینجا بخوانید

بهترین مسیرها برای یافتن کار دانشجویی در کانادا

مناسب‌ترین راهکار برای یافتن کار دانشجویی کانادا مراجعه به سایت‌های معتبر و مرتبط است. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت‌های زیر موقعیت‌های شغلی و پیشنهادات کارفرمایان کانادایی برای کارهای نیمه‌وقت را مشاهده کنند.
Indeed-Monster-Craigslist

آیلند ویزا آیلند ویزا