آیلند ویزا

پذیرش تحصیلی کانادا

Rate this post

برای افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند و رؤیای ادامه تحصیل در این کشور را در ذهن می‌پرورانند، پذیرش تحصیلی کانادا یک فرصت عالی محسوب می‌شود. مهاجرت تحصیلی در واقع یکی از مناسب‌ترین و در دسترس‌ترین روش‌ها برای مهاجرت به کانادا است.
کشور کانادا از معدود کشورهایی است که با آغوش باز از مهاجران بین‌المللی استقبال می‌کند و در روند ویزای تحصیلی کانادا حمایت های ویژه ای به کار می برد؛ به‌ خصوص اگر افراد متقاضی از دانشمندان و افراد متخصص علمی در زمینه‌های مختلف و دانشجویان مستعد باشند.
هر ساله تعداد متقاضیان ادامه تحصیل در کانادا بیشتر و بیشتر می‌شود چراکه پس‌از اتمام تحصیل با ۲ یا ۳ سال کار کردن افراد می‌توانند اقامت دائم کانادا را کسب کنند.
کشور کانادا از دیرباز به‌ عنوان بهشت مهاجران بسیار مورد توجه بوده ‌است چراکه علاوه ‌بر مهاجرپذیر بودن به‌ عنوان دومین کشور پهناور دنیا در بخش شمالی قاره آمریکای شمالی جاذبه‌های شگفت‌انگیزی را به نمایش می گذارد. کانادا با وجود وسعتی برابر با ۱۰ میلیون کیلومترمربع تنها در حدود ۴۰ میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده ‌است.
به دلیل مساعد بودن شرایط اقامت و زندگی در کانادا و وجود جاذبه های طبیعی فراوان و شگفت انگیزش و همچنین روند دریافت ویزای اصولی و غیر سختگیرانه در این کشور افراد بیشتری برای دریافت اقامت این کشور اقدام می کنند. بخصوص در مورد علاقمندان به کار و تجارت که به اقتصاد این کشور منفعت می‌رسانند، دولت کانادا برنامه‌های مهاجرتی بسیار خوبی را به متقاضیان ارائه می‌دهد.
همان‌طور که اشاره کردیم مهاجرت تحصیلی به کانادا یکی از مسیرهایی است که افراد برای موفقیت در آن باید پذیرش تحصیلی کانادا را کسب کنند. سیستم آموزشی کانادا مبتنی بر مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین نظام‌های آموزشی دنیا پایه‌ریزی شده ‌است و زیرساخت های تحصیلات بین‌المللی در آن به‌طور دقیق در نظر گرفته ‌شده است.
دانشگاه‌های کانادا در رنکینگ بین‌المللی رتبه‌های نخست را به خود اختصاص داده‌اند بنابراین تحصیلات بین‌المللی در این کشور از جنبه‌های مختلفی موجب رونق اقتصادی این کشور می شود و در حال حاضر تحصیل در کانادا تبدیل به صنعتی سودآور شده که در تامین نیروهای متخصص این کشور نیز نقش بسزایی دارد.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش تحصیلی کانادا

یکی از مهم‌ترین مراحل در روند پذیرش تحصیلی کانادا گردآوری مدارک لازم است. مدارک مورد نیاز برای موفقیت در این پروسه به شرایط پذیرش دانشگاه‌های خاص، مقطع تحصیلی فرد متقاضی، برنامه آموزشی و رشته تحصیلی و… بستگی دارد. بنابراین افراد باید در اولین گام به سایت دانشگاه مورد نظر رفته و از شرایط و مدارک لازم برای پذیرش اطلاع پیدا کنند.
اما به‌طورکلی برخی مدارک از متداول‌ترین مواردی هستند که در پروسه مهاجرت تحصیلی برای هر دانشگاهی مورد نیاز است و می توانید با گرد آوری انها مقدمات مهاجرت تحصیلی تان را آماده کنید. نکات کلیدی برای پذیرش در دانشگاه‌های کانادا
برای اینکه در زمینه دریافت ویزای تحصیلی کانادا درست و اصولی عمل کنید، لازم است ابتدا در مورد سطح دانشگاهها و شرایط پذیرش آنها اطلاعات مناسبی کسب کنید. در این فرصت کوتاه در مورد نظام آموزشی دانشگاهی کانادا و امتیازاتی که شانس پذیرش افراد در این دانشگاههای تراز اولی را بیشتر می کند، اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهیم.
به‌طورکلی برای هر شخص با توجه به شرایط و سطح تحصیلات، شانس پذیرش تحصیلی کانادا متفاوت خواهد بود و عوامل متعددی مانند قوانین دانشگاه موردنظر، روند آزمون ورودی و مصاحبه، زمان اقدام، شرایط و رزومه تحصیلی و سوابق علمی، رشته انتخابی و مقطع تحصیلی به شکل های متفاوت در نظر گرفته می شود.
اما بطور کلی در صورت وجود شرایط مساعد مانند رزومه‌ی علمی مرتبط، ارتباط بین رشته‌های تحصیلی سابق و رشته انتخابی فعلی، میزان انگیزه تحصیلی، برخورداری از مهارت‌های زبانی و دارا بودن مدارک بین‌المللی و …. شانس افراد را برای پذیرش در دانشگاه‌های خوب کانادا بالاتر می‌برد.
دانشجویان باید از ۹ ماه پیش ‌از شروع دوره تحصیل در کشور کانادا با مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر اطلاعات کامل کسب کرده و مدارک و مستندات درخواستی برای متقاعد کردن دانشگاه موردنظر را گردآوری کنند. در این پروسه جمع‌آوری تأییدیه‌های لازم و تکمیل ترجمه رسمی برای ارائه به سفارت مهم‌ترین اقدام خواهد بود. هر چه مدارک و مستندات جمع‌آوری ‌شده تکمیل‌تر باشد و توصیه‌نامه‌های اساتید دانشگاهی را به‌ همراه داشته باشد، احتمال پذیرش در دانشگاه موردنظر بیشتر خواهد بود.

 

آیلند ویزا آیلند ویزا