آیلند ویزا

برنامه کارآفرینی آنتاریو

معرفی استان

انتاریو یکی از استان‌های کانادا است که از لحاظ جمعیت و فعالیت اقتصادی بزرگ‌ترین و قوی‌ترین می‌باشد. مرکز آن تورنتو است و اتاوا پایتخت کانادا نیز در این استان قرار دارد. نام آن از دریاچه انتاریو گرفته شده‌است. بالغ بر ۹۴٪ جمعیت استان انتاریو در قسمت جنوبی آن مشهور به انتاریو جنوبی متمرکز است. بیش از ۷۰٬۰۰۰ تن از ساکنان استان انتاریو ایرانی تبار هستند که عمدتاً در شمال شهر تورنتو (یورک شمالی و ریچموندهیل) سکونت دارند.  به طور میانگین درآمد اهالی انتاریو در بین استان‌های کانادا جزو بالاترین درآمدها می‌باشد، گرچه برخی از هزینه‌های زندگی بخصوص هزینه مسکن افزایش یافته‌است.

شرایط اولیه متقاضی

تجربه کاری

  • حداقل 36 ماه تجربه کسب و کار تمام وقت در 60 ماه گذشته.
  • تجربه به عنوان یک صاحب کسب و کار یا به عنوان یک مدیر ارشد (مدیریت کسب و کار).
  • اگر متقاضی تجربه کاری به عنوان یک صاحب کسب و کار و به عنوان یک مدیر ارشد دارد، فقط باید یک کدام را برای استفاده از EOI و درخواست خود انتخاب کند. متقاضی می تواند هر کدام که جدیدتر است یا به کسب و کار پیشنهادی اش مرتبط تر است، انتخاب کند.

دارایی

  • اگر کسب و کار پیشنهادی داخل تورنتو باشد، باید حداقل ارزش خالص دارایی 800،000 دلار کانادا باشد.
  • اگر کسب و کار پیشنهادی خارج از GTA باشد، باید حداقل ارزش خالص دارایی 400,000 دلار کانادا باشد.
  • اگر کسب و کار پیشنهادی شما در حوزه ICT یا کامپیوتری باشد (صرفنظر از جایی که تجارت شما را راه اندازی می کنید)، باید حداقل ارزش خالص دارایی 400,000 دلار کانادا باشد.

سرمایه گذاری شخصی:

  • اگر کسب و کار پیشنهادی داخل تورنتو باشد، باید حداقل سرمایه گذاری شخصی $600,000 ،و مالکیت سهام حداقل 33.3 درصد باشد.
  • اگر کسب و کار پیشنهادی در حوزه ICT باشد (صرفنظر از جایی که تجارت شما را راه اندازی می کنید)، باید حداقل سرمایه گذاری شخصی 200,000 دلار کانادا و مالکیت سهام حداقل 33.3 درصد باشد.
  • اگر کسب و کار پیشنهادی خارج تورنتو باشد باید مبلغ سرمایه گذاری حداقل 200,000 دلار کانادا و مالکیت سهام حداقل 33.3 درصد باشد.

ایجاد شغل:

متقاضی متعهد به ایجاد حداقل دو شغل دائمی برای شهروندان / ساکنان دائمی کانادا میباشد.

سفر اکتشافی:

اگر متقاضی یک کسب و کار موجود را خریداری کند، باید یک بازدید کاری در آنتاریو حداقل 12 ماه قبل از سابمیت انجام دهد.

زبان:

CLB 4 در زبان انگلیسی

مراحل انجام مهاجرت

مرحله 1: آماده سازی پیش از ثبت نام آنلاین EOI (شامل ابزار خود ارزیابی آنلاین)

مرحله 2: ثبت نام آنلاین در EOI.

مرحله 3: دعوت به اپلای کردن – اگر از متقاضی دعوت به Apply کردن شد، متقاضی میبایست پرونده را برای جریان کارآفرینی OINP آماده کند.

مرحله 4: سابمیت آنلاین پرونده و پرداخت هزینه پرونده (Application Fee).

مرحله 5: ارزیابی پرونده – تمام اطلاعاتی که متقاضی در پرونده آنلاین خود ارائه می کند، برای اطمینان از صحت و کامل بودن ارزیابی می شود. به عنوان بخشی از ارزیابی پرونده، لازم است که متقاضی در یک مصاحبه شرکت کند.

مرحله 6: توافقنامه – اگر پرونده قبول شد، متقاضی یک توافقنامه را امضا خواهد کرد که شامل تعهداتی برای سرمایه گذاری و ایجاد شغل در استان می باشد.

مرحله 7: قبل از ورود – مجوز کار موقت. برای دریافت مجوز اقامت موقت از اداره مهاجرت، یک نامه مجوز کار موقت از IRCC برای ایجاد کسب و کار متقاضی در انتاریو صادر می شود. لطفا توجه داشته باشید که IRCC اختیار صدور مجوز کار موقت را دارد.

مرحله 8: پس از ورود – ایجاد کسب و کار: پس از وارد شدن به انتاریو، متقاضی مهلت 20 ماهه برای ایجاد و اجرای طرح کسب و کار خود خواهد داشت.

مرحله 9: انتخاب – درصورتیکه متقاضی وظایف توافقنامه را برآورده کرده باشد، ممکن است توسط OINP نامزد اخذ اقامت دائم شود.

مرحله 10: بعد از انتخاب – نامزدهای موفق باید ظرف 6 ماه پس از انتخاب توسط OINP برای اقامت دائم اقدام کنند. نظارت پس از انتخاب تا 36 ماه بعد از به دست آوردن اقامت دائم به طول می انجامد.

آیلند ویزا آیلند ویزا