آیلند ویزا

شرایط ویژه ادامه تحصیل در کانادا

Rate this post

مسلماً یکی از شیوه‌های جذاب و پرطرف‌دار در میان انواع ویزا و روش‌های مهاجرت، ویزای تحصیلی کانادا است. دانشجویان و دانش‌آموزان فراوانی از سراسر دنیا پیوسته به ‌دنبال یافتن مسیری برای ادامه تحصیل در کانادا در دانشگاه‌ها، کالج و سایر مؤسسات آموزشی برتر و مطرح جهانی هستند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید که رؤیای اقامت کانادا از طریق مهاجرت تحصیلی را در سر می پرورانید و می‌خواهید اطلاعاتی در این خصوص‌که هزینه‌های تحصیل در کانادا چقدر است؟ چه مدارکی برای پیگیری مهاجرت تحصیلی باید ارائه شود؟ یا این که آیا با دریافت ویزای تحصیلی امکان دریافت اقامت دائم وجود دارد؟ و در نهایت اینکه آیا در کانادا می‌توان حین تحصیل اشتغال به کار داشت؟ با ما در این فرصت کوتاه همراه باشید.(شرایط ویژه ادامه تحصیل در کانادا)

ویزای تحصیلی را بشناسیم؟

حتما در جریان هستید که کشور کانادا از لحاظ استانداردهای آموزشی در سطح رقابت با بهترین کشورهای دنیاست. این کشور میزبان ۵ دانشگاه معتبر جهانی به نام مک گیل، بریتیش کلمبیا، تورنتو دانشگاه آلبرتا و مونترال می‌باشد که با رنکینگ بین‌المللی بالا با استقبال گسترده‌ای در بین دانشجویان جهانی روبرو هستند.
درصورتی‌که قصد ادامه تحصیل در کانادا در دوره‌های آموزشی با مدت بیش‌از ۶ ماه را دارید لازم است ویزای تحصیلی کانادا دریافت کنید. مواردی وجود دارد که فرآیند دریافت ویزای تحصیلی را تسهیل می‌کند که عبارت‌اند از:
* دریافت پذیرش از یکی از مؤسسات معتبر آموزش عالی ( مورد تایید اداره مهاجرت)
*تمکن مالی برای پوشش هزینه‌های زندگی حداقل به مدت یک‌سال از مدت تحصیل در کانادا ( شامل هزینه‌های زندگی و شهریه)
* حداقل ۶ ماه اعتبار پاسپورت
* عدم سوءپیشینه
*کسب معدل‌های بالا در تمام مقاطع تحصیل
* امتیاز بالای زبان
* داشتن معرفی‌نامه قوی از ۲ استاد دانشگاه یا بیشتر
*دارا بودن مقالات معتبر ثبت‌شده
* ارائه مدارکی دال بر اینکه فرد پس ‌از اتمام تحصیلات در کانادا نمی‌ماند
* ارائه برنامه تحصیلی study plan) (با شرایط قانع‌کننده و دقیق
) گفتنی است شخص متقاضی ادامه تحصیل در کانادا با ارائه مدارکی مانند تاهل یا سند سند ملکی می‌تواند دولت کانادا را مجاب کند که پس‌از خاتمه تحصیل به کشورش برمی‌گردد(
مهم‌ترین مزیت دریافت ویزای تحصیلی کانادا این است که فرد بلافاصله بعد از فراغت از تحصیل می‌تواند ویزای کاری کانادا کسب کرده و در یکی از شهرهای کانادا اشتغال به کار پیدا کند. البته دانشجو در هنگام تحصیل هم با توجه به برخورداری از مزیت حق کار می‌تواند ۲۰ ساعت در هفته مشغول به کار شده و برای خود و خانواده‌اش درآمد کسب کند.

دانشگاهها و کالج های برتر کانادا

دانشگاه مک گیل McGill
دانشگاه بریتیش کلمبیاBritish Columbia
دانشگاه تورنتو Toronto
دانشگاه واترلو Waterloo
دانشگاه سیمون فریزر Simon Fraser
دانشگاه البرتاAlberta
دانشگاه کلگری Calgary
دانشگاه یورک York
دانشگاه کویین Queens
دانشگاه وسترن Western

چگونه ویزای تحصیل کانادا دریافت کنیم؟

سالانه دانشجویان بی‌شماری از سراسر دنیا به کشور کانادا می‌آیند و با دریافت ویزای دانشجویی این کشور در یکی از بهترین دانشگاه‌ها و کالج‌ها تحصیل می‌کنند. برای ادامه تحصیل در کانادا هر شخص متقاضی باید شرایط کلی زیر را داشته باشد.
* رزومه غنی مانند داشتن مدارک زبانی
* دارا بودن تمکن مالی مناسب
* نداشتن مدت‌زمان زیادی گپ تحصیلی
در حقیقت بدون وجود چنین شرایطی شخص نمی‌تواند روند مهاجرت تحصیلی به کانادا را با موفقیت طی کند. در حال حاضر به دلیل برقراری قوانین انعطاف‌پذیر اداره مهاجرت کانادا برای داوطلبان، ادامه تحصیل در کانادا یکی از پرتقاضا ترین شیوه‌های مهاجرت می‌باشد.
افرادی که شرایط ایده‌آلی برای دریافت ویزای تحصیلی دارند با ساده‌ترین روش‌ها می‌توانند پذیرش در یکی از بهترین دانشگاه‌های این کشور را نصیب خود کند.

روش‌های مختلف مهاجرت و ادامه تحصیل در کانادا

درحال‌حاضر متقاضیان تحصیل و مهاجرت به کانادا می‌توانند از مبادی دریافت ویزای دانشجویی یا دریافت ویزای دانش‌آموزی به این کشور وارد شوند. درضمن متقاضیانی که هنوز به ۱۸ سال سن قانونی نرسیده اند نیز می‌توانند برای تحصیل در مدارس کانادا ویزای دانش‌آموزی دریافت کنند. البته در این شرایط افراد باید سرپرست قانونی و دعوت‌نامه معتبر داشته باشند. درضمن با مدارکی اثبات کنند که والدین یا سرپرست قانونی آن‌ها توانایی مالی لازم برای پرداخت هزینه‌های زندگی و مخارج تحصیل در کانادا را دارد و پس ‌از این مرحله ویزای تحصیلی دانش‌آموزی صادر می‌شود.
به هر حال پیش از تصمیم برای ادامه تحصیل در کانادا باید شرایط و نقطه قوت های تحصیلی خود را در نظر بگیرید و روش مناسبی برای دریافت ویزا از طریق دانشگاه ها و مدارس کانادا تعیین کنید.

آیلند ویزا آیلند ویزا