آیلند ویزا

چرا تحصیل در کالج های کانادا مشتاقان زیادی دارد؟

Rate this post

تحصیل در کانادا :این حد از استقبال برای تحصیل در کالج های کانادا به این دلیل است که مهاجرت به کانادا از این مسیر سریع ترین، آسان ترین و مقرون به صرفه ترین راهکار است که در نهایت به اقامت دائم کانادا ختم می شود.

مهاجرت به کانادا از مسیرهای مختلفی صورت می‌گیرد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها مهاجرت تحصیلی است. شاید دلیل عمده استقبال زیاد از ویزای تحصیلی کانادا فرصت تحصیل در معتبرترین کالج ها و دانشگاه‌های جهان با هزینه‌ای به صرفه‌تر از انگلیس، استرالیا و آمریکا باشد. تحصیل در کالج های کانادا شیوه‌ای سریع و مناسب برای دریافت اقامت دائم کانادا است.

با توجه به قوانینی که دولت کانادا برای دانشجویان مهاجر بین‌المللی وضع کرده، افراد با کسب امتیاز علمی در طول تحصیل در کانادا شانس دریافت اقامت دائم شان در این کشور را بالاتر می‌برند. باید خاطرنشان کنیم، افرادی که با هدف ادامه تحصیل به کانادا مهاجرت می‌کنند، اگر از لحاظ سطح تحصیلی خوب باشند، از طرف دولت کانادا بورسیه‌های مختلف تحصیلی دریافت می‌کنند.

مزایای مهاجرت تحصیلی به کانادا

کانادا با داشتن دانشگاه‌های تراز اول جهان مدارک معتبری ارائه می‌کند که دانشجویان با صرف هزینه‌های پایین‌تر می‌توانند به آن دست پیدا کنند. اما این تمام ماجرا نیست. دانشجویان علاوه ‌بر استفاده از فرصت‌های ناب آموزشی می‌توانند در کشوری امن با رشد اقتصادی مطلوب زندگی کنند. بزرگ‌ترین مزیت مهاجرت تحصیلی به کانادا امکان درخواست برای اقامت دائم کانادا بعد از دوره تحصیلی است. اولین مرحله درخواست ویزای دانشجویی کانادا بعد از موفقیت در کسب پذیرش از دانشگاه مورد نظر انجام می‌شود. دانشجویان همچنین می‌توانند بعد از فراغت از تحصیل در کانادا برای دریافت ویزای کار و اقامت دائم اقدام کنند.

کالج چه سیستمی دارد؟

در توضیح این سیستم آموزشی باید بگوییم که در کانادا به موسسات آموزشی که از دانشگاه کوچکترند و تنوع رشته های کمتری دارند کالج گفته می شود. در ضمن این دوره ها بین 1 تا 3 سال و کمتر از دانشگاه زمان می برند و در نهایت گواهی نامه هایی به افراد تعلق می گیرد.  به عبارت دیگر کالج نوعی سیستم آموزشی فنی برای آماده سازی افراد جهت ورود به بازار کار است. می توان گفت کالج دوره ای بین مدرسه و دانشگاه است که در زمینه هنری، علمی، فنی حرفه ای آموزشهایی به متقاضیان می دهد که ورودشان به دانشگاه و بازار کار را راحت تر می کند.

چرا تحصیل در کالج های کانادا خوب است؟

اولین عامل در انتخاب این کالج ها ارائه رشته های کاربردی مطابق با نیازهای بازار است. کارفرمایان کانادایی نیروهای مورد نیازشان را از میان فارغ التحصیلان دانشگاههای کانادا انتخاب می کنند. از سوی دیگر نرخ اشتغال بالا( در حدود 95 درصد) در کانادا موجب شده تا کالج های این کشور به گزینه ای ایده ال برای تحصیل دانشجویان بین المللی تبدیل شود.

یکی از مزایای دیگر کوتاه بودن طول دوره های ترمیک دانشگاهی (دوره های 8 ماهه تا 3 ساله) و شهریه های مقرون به صرفه است. مهمتر از همه اینکه شرایط کلی پذیرش در کالج های کانادا از لحاظ مدرک زبانی، معدل و سوابق شغلی و تحصیلی به مراتب از پذیرش در دانشگاههای کانادا راحت تر است. به عنوان نمونه برای پذیرش در کالج های کانادا در مقطع کارشناسی ارشد، در مورد نمره آیلتس آکادمیک زیر 5/6 و معدل کمتر از 15 انعطاف پذیری بیشتری وجود دارد.

اشتغال به کار بعد از تحصیل

تحصیل در کالج های کانادا مدارک علمی معتبری در اختیار شما می گذارد که از طریق آن به راحتی می توانید جذب بازار کار این کشور شوید. یکی از دلایل مهم ورود به بازار کار پس از تحصیل در کالج این است که شما در حین تحصیل اجازه کار دارید و در این مدت با کارفرمایان و مهارتهای مرتبط با رشته تان آشنا می شوید. در کشورهایی مانند بریتانیا و آمریکا پس از فارغ التحصیلی شرایط ماندن برای دانشجویان خیلی سخت تر می شود. اما فارغ التحصیلان کالج ها و دانشگاهها پس از فراغت از تحصیل، ویزای کاری work permit دریافت می کنند که به مدت سه سال اعتبار دارد.

این مجوز به افراد اجازه کار برای همکاری با هر کارفرمای کانادایی را می دهد. در ضمن افراد می توانند در صورت لزوم کافرمای خود را تغییر دهند و تجربیات کاری متنوعی کسب کنند. این اتفاق در روند دریافت اقامت دائم آنها نیز تاثیرات مثبتی خواهد داشت.

ویزای تحصیلی دانشجویی و دانش آموزی کانادا بیشتربخوانید

آیلند ویزا آیلند ویزا