آیلند ویزا

تحصیل در کانادا – شرایط تحصیل در کانادا 2023 – بهترین راه برای تحصیل در کانادا

5/5 - (1 امتیاز)

کانادا به دلیل امکانات رفاهی ویژه ای که دارد یکی از پرطرفدارترین کشورها برای مهاجرت است. مردم از سراسر دنیا با اهداف گوناگون برای دریافت اقامت کانادا در تکاپو هستند. تحصیل در کانادا یکی از محبوب ترین شیوه های مهاجرتی برای افراد در مقاطع تحصیلی مختلف است که در ادامه به توصیف آن می پردازیم.

یکی از مزیت های بزرگ تحصیل در این کشور این است که محدودیت سنی برای آن وجود ندارد. به عبارتی شما می توانید فرزندانتان را برای تحصیل در سطوح مختلف دبیرستان یا راهنمایی به این کشور بفرستید. البته یکی از والدین می توانند همراه فرزند باشند و در صورتی که حدود 45 سال سن داشته باشند امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برای آنها مهیا است.

مزایای تحصیل در کانادا

  • هنگامی که برای تحصیل اقدام می کنید، از زمانی که دوران تحصیل آغاز می شود اجازه بیست ساعت کار در هفته خواهید داشت
  • پس از فارغ التحصیلی به مدت 3 سال اجازه کار در این کشور به شما داده می شود
  • این امید را خواهید داشت که پس از فارغ التحصیلی اقامت دائم کانادا را کسب کنید
  • در دورانی که شما مشغول به تحصیل هستید، همسرتان بدون محدودیت امکان اشتغال را دارد
  • افرادی که تصمیم به تحصیل در کانادا می گیرند می توانند همراه همسر و فرزندان در این کشور سکونت داشته باشند
  • تحصیل شما در این کشور مهاجرپذیر به زبان انگلیسی خواهد بود

چرا ویزای تحصیلی کانادا

تردیدی وجود ندارد که ویزای تحصیلی کانادا یکی از روش های بسیار پرطرفدار مهاجرت است. این روزها دانش آموزان و دانشجویان از کل دنیا تمایل شدیدی به تحصیل در کالج ها و مدارس این کشور را دارند. مسلما هنگامی که برای تحصیل تصمیم گیری می کنید سوالات زیادی مانند اینها به ذهنتان خطور می کند: درس خواندن چه میزان هزینه در بر دارد؟ چه مدارکی برای مهاجرت به کانادا مورد نیاز است؟ آیا دریافت ویزای تحصیلی می تواند راهی برای اقامت در کانادا باشد؟ شیوه کار در کانادا چگونه است؟

تحصیل در کانادا

پیش به سوی ویزای تحصیلی کانادا

این کشور با داشتن دانشگاههایی با رنکینگ دانشگاههای برتر جهانی و استانداردهای عالی آموزشی محل مناسبی برای سرمایه گذاری تحصیلی است . پنج دانشگاه آلبرتا، مونترال، مک گیل بریتیش، کلمبیا و تورنتو دانشگاههای معتبر در سطح جهانی هستند. اگر تمایل به تحصیل در کانادا دارید باید پس از گذراندن دوره های آموزشی 6 ماهه، ویزای تحصیلی دریافت کنید.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا

کسب پذیرش از یکی از مراکز آموزش عالی در کشور کانادا که مورد تایید اداره مهاجرت قرار دارد

داشتن توانایی مالی برای مدیریت مخارج تحصیلی و شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی حداقل تا یک سال

نداشتن سوء پیشینه

داشتن معدل بالا در مقاطع تحصیلی مختلف

داشتن پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار

به همراه داشتن مقالات چاپ شده معتبر

ارائه پلن تحصیلی قانع کننده و دقیق (study plan)

دارا بودن معرفی نامه های قوی از دو استاد یا تعداد بیشتر

ارائه مدرکی که نشان می دهد فرد پس از خاتمه تحصیلات قصد اقامت در کانادا را ندارد

(شخص متقاضی تحصیل در کانادا با ارائه سند ازدواج یا سند ملکی می تواند دولت این کشور را متقاعد کند که پس از پایان تحصیل به کشورش باز می گردد)

مزایای دریافت ویزای تحصیلی کانادا

تحصیل در معتبرترین و بهترین دانشگاهها، کالج ها و مدارس با کمترین هزینه

داشتن اجازه کار همسر در مدت تحصیل

امکان کار کردن همزمان با تحصیل با درآمد خوب

دریافت ویزای مولتی 5 ساله برای همراهان

استفاده از تجربیات مشاوران تحصیلی و حقوقی

به طور کلی می توان گفت تحصیل در این کشور موقعیت بی نظیری برای پیشرفت و دریافت امکانات عالی اقامتی را برایتان فراهم می کند. از مهم ترین مزایای کسب ویزای تحصیلی کانادا این است که فرد مشغول به تحصیل می تواند بلافاصله پس از تکمیل تحصیلات برای دریافت ویزای کار اقدام کند.

علاوه بر این شخص در دوران تحصیل از مزایای 20 ساعت کار در هفته همزمان با تحصیل برخوردار است و می تواند برای خانواده اش کسب درآمد خوب داشته باشد.

چطور ویزای تحصیلی کانادا دریافت کنیم؟

برای کسب ویزای تحصیلی کانادا اولین گام این است که شخص متقاضی رزومه ای کامل از مدارک زبان، مدارک تمکن مالی، نداشتن گپ تحصیلی برای کسب ویزای دانشجویی آماده کند. اگر نتوانید این مدارک را به طور کامل به سفارت ارائه کنید، در پروسه مهاجرت از طریق تحصیل در کانادا موفق نخواهید بود.

بهترین راه‌های مهاجرت تحصیلی به کانادا

به دلیل این‌ که هرساله دانشجویان زیادی از سراسر دنیا برای تحصیل به کانادا مهاجرت می‌کنند، تقاضا برای این مورد رو به افزایش است. دانشجویان بین‌ا لمللی به ‌منظور تحصیل در این کشور بایستی حتما ویزای تحصیلی و همچنین مجوز را دریافت کنند. این مجوز به‌عنوان یک سند است که از طرف اداره مهاجرت کانادا به دانشجویان داده می‌شود. کسانی که قصد دارند بیش ‌از یک‌سال در این کشور تحصیل کنند، می‌توانند در پایان هر سال تحصیلی مجوز خود را تمدید نمایند. همچنین دانشجویان به‌ منظور دریافت مجوز تحصیلی باید موفق به پذیرش پذیرش دانشگاه موردنظر خود شوند و سپس طبق قبولی در دانشگاه کانادا به سفارت مراجعه کرده و جهت دریافت ویزای تحصیلی اقدام نمایند. ما در ادامه به شما مراحل دقیق برای تحصیل  را ارائه خواهیم داد تا بتوانید با دید بازتر و آگاهی کامل، جهت عملی کردن این تصمیم بزرگ اقدام کنید.

تحصیل در کانادا

 مهاجرت تحصیلی به کانادا

می‌توان گفت که مهاجرت برای تحصیل در کانادا متشکل از پنج مرحله می‌شود. مرحله نخست درخواست برای پذیرش از دانشگاه می‌باشد. با توجه به این‌ که تحصیل در کشور کانادا یک تصمیم بزرگ است باید متقاضیان مراحل متعددی را پشت سر بگذارند. در مرحله دوم متقاضی باید از دانشگاه پذیرش را دریافت کرده و سپس جهت دریافت ویزای تحصیلی اقدام کند.

مراحل اصلی مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا

از جمله مراحل اصلی برای مهاجرت جهت تحصیل در کانادا عبارت‌اند از:

 انجام مقدمات پیش‌ از پذیرش

شما باید برای دریافت و پذیرش دانشگاه موردنظر خود در کشور کانادا حتما جهت یکسری از امورات اقدام نمایید که از جمله آن‌ها می‌توان موارد زیر اشاره کرد:

دریافت مدرک زبان: اخذ دریافت اخذ مدرک زبان معتبر برای کشورهای کانادا یکی از فاکتورهای اصلی است. با توجه به این‌ که زبان تحصیل در این کشور انگلیسی و فرانسوی می‌باشد، شما باید پیش‌از هر اقدامی جهت اخذ مدارک این دو زبان اقدام کنید.

ترجمه مدارک :با توجه به این که برخی از دانشگاه‌ها تنها در یک بازه زمانی خاص و مدرک را دریافت می‌کنند، باید هرچه زودتر جهت ترجمه مدارک خود و آزاد کردن آن اقدام کنید.

ویزای استارتاپ کانادا در سال 2023 چگونه است؟ بیشتربخوانید

انتخاب دانشگاه مناسب : انتخاب رشته مناسب از دانشگاه‌های معتبر یکی از چالش‌های متقاضیان است شما می‌توانید جهت برای این کار حتما از یک مجموعه معتبر مشاوره دریافت کنید.

 اخذ پذیرش تحصیلی

گرفتن پذیرش تحصیلی دومین مرحله برای مهاجرت به کشور کانادا است که شامل موارد زیر می‌شود:

  • تکمیل فرم‌های پذیرش تحصیلی
  • پرداخت اپلیکیشن فی
  • دیپازیت شهریه دانشگاه

 دریافت ویزای تحصیلی

پس‌از این‌که شما پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود دریافت کردید، باید از روند کار را برای دریافت ویزا شروع کنید. برای این کار باید مراحل زیر را پشت سر بزارید:

  • ارسال مدارک لازم به سفارت
  • انگشت ‌نگاری
  • پرداخت هزینه‌ها

شما پس‌از گذراندن مراحل ذکرشده موفق خواهید شد تا با بدون هیچ دردسری، جهت مهاجرت برای تحصیل در کانادا اقدام کنید.

مهاجرت برای تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی

به‌طورکلی کشور کانادا از شبکه‌های گسترده دانشگاه‌ها و کالج‌های مختلف برخوردار است که تعدادی از آن‌ها بهترین و نوین‌ترین روش‌های آموزش را در دنیا ارائه می‌دهند. به ‌همین ‌جهت نیز تقاضا جهت تحصیل در دانشگاه‌های کانادا رو به ‌افزایش است. دانشجویانی که در این کشور به تحصیل می‌پردازند، می‌توانند رشته‌های مختلفی را جهت تحصیل انتخاب کنند.

دانشگاه‌هایی در شهرهای مختلف این کشور وجود دارد که مدارک دانشگاهی را در طیف گسترده‌ای در مقطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترا و ارائه می‌دهند. برخی از رشته‌های کارشناسی جهت مهاجرت برای تحصیل در کانادا عبارت‌اند از:

  • اقتصاد
  • داروسازی
  • پزشکی و جهانگردی
  • مدیریت بازاریابی
  • داروسازی
  • حسابداری و مالی
  • مهندسی

همچنین شهرهایی که دارای دانشگاه‌های معتبری هستند و می‌توانند و هرساله تعداد زیادی دانشجوی بین‌الملل را می‌پذیرند، عبارت‌اند از:

  1. تورنتو
  2. ونکوور
  3. مونترال
  4. کبک

در اینجا بخوانید مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

مهاجرت به کشور کانادا بدون مدرک زبان

اکثر افرادی که برای جهت تحصیل در کشور کانادا متقاضی هستند، به ‌دنبال راهی خواهند بود تا بتوانند از طریقی جهت اخذ ویزا بدون داشتن مدرک زبان اقدام کنند. به ‌طور کلی شرکت در آزمون‌های زبان علاوه‌بر هزینه‌های بالا، دردسرهای متعددی را به ‌همراه خواهد داشت. خوشبختانه برخی از دانشگاه‌ها در کشور کانادا شرایطی را فراهم کرده‌اند تا متقاضیان بتوانند بدون داشتن مدرک زبان و در آن‌جا به تحصیل بپردازند. البته این موارد مشروط بر این است که افراد باید حتما یک دوره زبان را در خود آن مؤسسه و یا دانشگاه بگذرانند.

آیلند ویزا آیلند ویزا