آیلند ویزا

ویزای تحصیلی دانشجویی و دانش آموزی کانادا

Rate this post

ویزای تحصیلی دانشجویی و دانش آموزی کانادا،  انتخاب کشوری با دانشگاه‌های معتبر و شرایط مساعد برای تحصیل مهم‌ترین دغدغه دانش‌آموزان و دانشجویانی است که قصد مهاجرت بین‌المللی دارند. کشور کانادا با وجود دانشگاه‌ها و کالج‌های معتبر و برنامه‌های متنوع تحصیلی چند سالی است که با استقبال فزاینده علم جویان از سراسر دنیا مواجه شده ‌است.
این شیوه پرطرفدارترین نوع درخواست ویزاست که شرایط مساعدی را برای افراد در زمینه تحصیل و اشتغال به کار ضمن تحصیل فراهم می کند.
کشوری با نظام آموزشی قوی، استاندارد و دوزبانه (انگلیسی و فرانسوی) که علاوه‌ بر تحصیل، پژوهشگاهی بین‌المللی و یکی از ۵ مقصد اصلی دنیا برای پذیرش دانشجویان و دانش‌آموزان است. اگر شما هم به مهاجرت تحصیلی کانادا می اندیشید و تمایل دارید از شرایط و مدارک مورد نیاز آن اطلاع پیدا کنید در ادامه با ما همراه باشید.

دریافت ویزای تحصیلی کانادا


ویزای تحصیلی کانادا یکی از انواع ویزای موقتی و به‌معنای سندی مدت‌دار برای پرداختن به زندگی و تحصیل در کشور مهاجرپذیر کانادا محسوب می‌شود. این سبک از ویزا در بخش ویزای دانش‌آموزی و دانشجویی شرایط تحصیل را برای محصلان و دانشجویان فراهم می‌کند تا در کنار خانواده (والدین، همسر و فرزندان) با اطمینان خاطر به ادامه تحصیل مشغول شوند.
اولین و مهم‌ترین شرط برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا موفقیت در پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه، کالج، مدرسه یا هر مؤسسه آموزش عالی این کشور است. پس‌از دریافت پذیرش از دانشگاه‌ها و مدارس کانادا می‌توانید برای مراحل اداری ویزای تحصیلی اقدام کنید.
دریافت ویزای تحصیلی کانادا چه مدت طول می‌کشد؟
دریافت ویزای تحصیلی کانادا پس ‌از طی شدن زمان انگشت‌نگاری درحدود ۱۱ هفته زمان می‌برد. البته این مدت‌زمان با احتساب در اختیار داشتن مدارک کامل متقاضی همراه با نامه پذیرش تحصیلی، برنامه استادی پرمیت در نظر گرفته می‌شود.

اعتبار ویزای تحصیلی کانادا


پس ‌از این‌که با درخواست فرد برای ادامه تحصیل در کانادا توسط اداره مهاجرت موافقت شد، در مرحله اول ویزای موقت برای فرد صادر می‌شود که پس ‌از ورود شخص به خاک کانادا ویزای تحصیلی اصلی صادر خواهد شد. مدت‌زمان اعتبار ویزای تحصیلی به رشته و مقطع تحصیلی فرد درخواست دهنده ویزا بستگی دارد اما معمولاً تا زمان پایان دوره تحصیلی خاص اعتبار دارد.
به‌عنوان مثال دانشجویی که با هدف تحصیل در مقطع کارشناسی وارد کانادا شده‌ است، ویزای چهارساله دریافت می‌کند. البته امکان تقاضا برای تجدید اعتبار ویزای تحصیلی و تبدیل آن به ویزای کاری، مشروط به داشتن شرایط خاص می‌باشد.

شرایط موافقت با ویزای تحصیلی کانادا


شخصی که قصد ادامه تحصیل در کانادا و دریافت ویزای تحصیلی این کشور را دارد باید از یک سری شرایط برخوردار باشد. به‌عبارت‌دیگر متقاضی تنها در صورت متقاعد کردن اداره مهاجرت با ارائه مدارک خاص می‌تواند ویزای تحصیلی کانادا دریافت کند. درصورتی‌که یکی از موارد اصلی رعایت نشده باشد احتمال ویزا شدن درخواست خیلی کم خواهد بود.

شرایط لازم برای دریافت ویزای تحصیلی دانشجویی و دانش‌آموزی کانادا


* دریافت نامه پذیرش از یکی از مؤسسات آموزش عالی کانادا که مورد تایید اداره مهاجرت قرار دارد *عدم سوءپیشینه کیفری
* تمکن مالی کافی برای تامین مخارج زندگی و تحصیل در کانادا حداقل تا یک‌سال (هزینه‌های زندگی و شهریه)
* داشتن پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
*فرد با ارائه مدارکی ثابت کند بعد از خاتمه تحصیل قصد ماندن در کشور کانادا را ندارد
* ارائه برنامه دقیق تحصیلی (study plan)
لازم به ذکر است که هر کدام از موارد فوق ارائه نشود با درخواست ویزای تحصیلی دانشجویی و دانش آموزی کانادا موافقت نخواهد شد. البته در بعضی شرایط اضطراری دانشگاه یا مدرسه موردنظر با تحصیل مشروط فرد متقاضی موافقت می‌کند و در این مدت شخص باید با ارائه مدارکی آفیسر پرونده را در مورد داشتن شروط لازم ادمیشن متقاعد کند.

مدارک موردنیاز برای ورود به کانادا


فرض کنید همه مراحل را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اید و پس ‌از دریافت ویزای تحصیلی دانشجویی و دانش آموزی کانادا عازم سفر به این کشور هستید. در این مرحله باید مدارک و پیش‌نیازهایی را به‌همراه داشته باشید که مهم‌ترین این مدارک شامل موارد زیر هستند.
* نامه استادی permit
* ویزای موقت کانادا برای ورود به این کشور
*نامه Refrence سفارت
* پاسپورت با اعتبار بیش ‌از ۶ ماه
نامه پذیرش تحصیلی – بیمه مسافرتی – رزرو بلیط هواپیما و هتل محل اقامت
*ارز مسافرتی یا مدارکی که نشان دهد توانایی تامین هزینه‌های کار و زندگی در کانادا را دارید

آیلند ویزا آیلند ویزا