آیلند ویزا

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

1/5 - (1 امتیاز)

کانادا یکی از بزرگ‌ترین مقاصد برای ادامه تحصیل است که دانشجویان بین المللی برای داشتن رزومه تحصیلی آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. دانشجویان ایرانی از طرفداران ثابت مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل هستند که پیوسته به ‌دنبال مسیری برای دریافت پذیرش از آکادمی‌های این کشور به این در آن در می‌زنند.

خبر خوش این‌که در حال حاضر محدودیت خاصی برای دریافت ویزاهای کاری، سرمایه‌گذاری، استارت‌آپ و در کل ویزاهای بلندمدت کانادا وجود ندارد. چه‌بسا با خاموشی کامل بحران همه‌گیری کرونا رسیدگی به پرونده‌های مهاجرتی تسریع شود. با این توصیف در شرایط حاضر درخواست دهندگان ایرانی برای تحصیل در کانادا امکان اخذ پذیرش و دریافت ویزای دانشجویی را دارند.

مهم‌ترین شرایط تحصیل در کانادا

فرد متقاضی در صورت کسب پذیرش تحصیلی از مؤسسات آموزش عالی و دریافت ویزای دانشجویی اگر دو دوز کامل واکسن‌های مورد تایید این کشور را تزریق کرده باشد، اجازه سفر به کانادا را خواهد داشت. درست است که برای پذیرش در دانشگاه‌های بین‌المللی و تراز اول کانادا وجود شرایط و مدارک زیادی لازم است، اما چند شرط اصلی در این فرایند تعیین‌کننده است.

* داشتن سن زیر ۴۵ سال

* نداشتن گپ تحصیلی بیشتر از 5 سال و توجیه دلایل

* دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادایی

* دارا بودن مدرک و مهارت‌های زبانی

استارتاپ کانادا چیست؟ بیشتربخوانید

 چرا کانادا را برای تحصیل انتخاب کنیم؟

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل مزایای بی‌شماری دارد. ورود به دانشگاه‌هایی با سیستم آموزشی بی‌نظیر و کیفیت بالای زندگی در کنار امنیت و آرامش تصمیم‌گیری را خیلی راحت‌ می‌کند. از سوی دیگر جامعه چند فرهنگی کانادا که نشانی از نژادپرستی در آن مشاهده نمی‌شود، باعث شده مهاجران در مدت کوتاهی با شرایط اجتماعی آن سازگار شوند.

دانشگاه‌های برتر دنیا در کانادا

جالب است بدانید کانادا با بیش ‌از ۹۷ دانشگاه با سیستم آموزشی منحصربه‌فرد و پژوهش محور با دانشگاه‌های انگلیس و آمریکا رقابت می‌کند. ارزش مدارک دانشگاهی این کشور از آن‌جا مشخص می‌شود که رتبه‌های جهانی شانگهای و QS پائین ۵۰ و ۱۰۰ را به خود اختصاص داده‌ است. سیستم آموزش قدرتمند و باکیفیت و تراز بالای جهانی در کنار وجود فرصت‌های شغلی عالی برای فارغ‌التحصیلان، جایی برای درنگ باقی نمی‌گذرد.

یکی از مزیت‌های بزرگ دیگر در رابطه با دانشگاه‌های کانادا اتکای آن به تحقیق و پژوهش‌های نوآورانه است. از این‌رو دانشجویان این فرصت را دارند تا پروژه‌های متنوع درسی را برعهده بگیرند و با ذهن کاوشگر و خلاق خود به دستاوردهای جدیدی برسند. این اتفاق علاوه ‌بر این‌که امتیاز بزرگی در رزومه تحصیلی دانشجویان محسوب می شود، به کسب تجربه‌های جدید کاری و آموزشی آن‌ها کمک می‌کند. مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل برای اقامت دائم

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل نه ‌تنها فرصتی عالی برای کسب رزومه و تحصیل با مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین متدهای آموزشی در مشهورترین دانشگاه‌های جهان را فراهم می‌کند، بلکه مزایای دیگری هم به‌دنبال دارد. پس‌از این‌که دانشجو دوره تحصیلی خود را به پایان برساند درصورتی‌که تمایل به اشتغال به کار داشته باشد، می‌توانند مجوز کار دریافت کند.

در این شرایط شخص متقاضی برای شغل مورد نظرش درخواست می‌دهد. در صورت پذیرش بعد از فارغ‌التحصیلی بلافاصله جذب بازار کار می‌شود. نقطه عطف ماجرا اینجاست که متقاضی پس‌از گذر یک تا یکسال و نیم از اتمام تحصیل واجد شرایط درخواست اقامت دائم کانادا خواهد بود. همچنین پس ‌از گذشت ۵ سال از اقامتش می‌تواند برای شهروندی و دریافت پاسپورت کانادایی اقدام کند.

درخواست ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا :بعد از این‌که دوره‌های زبانی لازم را گذراندید و مدرک زبان دریافت کردید. حالا وقت آن است که برای یکی از دانشگاه‌های مورد نظرتان درخواست بدهید. در هر درخواست برای دانشگاه کانادا باید به‌طور میانگین بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ دلار هزینه بپردازید. فرم درخواست دانشگاه باید به ‌طور کامل تکمیل شود در غیر این صورت در روند پذیرش با مشکل مواجه می‌شوید. پس ‌از این‌که با درخواست ادامه تحصیل شما در یکی از دانشگاه‌های کانادا موافقت شد، در مرحله بعد باید به‌طور آنلاین درخواست ویزای خود را برای سفارت کانادا ارسال کنید. در این مرحله داشتن تمکن مالی کافی ضروری است.

در انتها لازم است خاطر نشان کنیم مهاجرت تحصیلی به کانادا برای دانش آموزان هم امکان پذیر است. دانش آموزان بین المللی می توانند در بهترین مدارس با شیوه های مدرن آموزشی و سطح علمی بالا به تحصیل مشغول شوند.کشور کانادا از لحاظ سطح آموزشی و علمی در رتبه سوم جهانی قرار گرفته است.

آیلند ویزا آیلند ویزا