آیلند ویزا

استارتاپ کانادا چیست؟

Rate this post

استارتاپ کانادا چیست؟ اگر شما هم مدت‌هاست ایده‌ای خاص و نوآورانه ذهنتان را درگیر کرده و یا طرح اختراعی دارید که اطمینان دارید می‌تواند در خارج از مرزها عملی شود و به سودآوری برسد، پس در این نوشتار با موضوع استارت‌آپ کانادا چیست؟ با ما همراه شوید.

ویزای استارتاپ کانادا چیست؟

این سبک از ویزا به نخبگان و کارآفرینان این امتیاز را می دهد که در هر نقطه از کشور کانادا کسب و کار خود را راه اندازی کرده و به درآمد قابل توجهی برسند. البته این کسب و کار باید شرایط و ویژگی های خاصی داشته باشد و بتواند بر پیشرفت اقتصادی کانادا تاثیر بگذارد.

به عبارت واضح تر کسب و کار راه اندازی شده باید نوآورانه بوده، کانادایی های بومی را سرکار ببرد و مهم تر از همه اینکه در سطح بین المللی قابل رقابت باشد.

خوشبختانه کشور کانادا از هر ایده تجاری که قابلیت پیاده‌سازی و مطرح شدن در سطح بین‌المللی را داشته باشد به ‌شدت استقبال می‌کند.

از زمانی که طرح آزمایشی ویزای استارتاپ کانادا در سال 2013 کلید خورد، صدها متقاضی واجد شرایط ایده های کاری خود را در کشور کانادا پایه گذاری کردند. از سال 2017 به بعد این برنامه کارآفرینی به گزینه ثابتی برای افراد جویای مهاجرت به کانادا تبدیل شد.

چه افرادی امکان ورود به طرح استارتاپی کانادا را دارند؟

افرادی که از طریق این طرح فرصت ورود به کانادا را پیدا می کنند، به هیچ وجه صاحبان عادی کسب و کارها نیستند. بلکه این افراد باید بتوانند با ارائه مدلهای واقعی سازمانهای سرمایه گذار را برای حمایت مالی متقاعد کنند. در واقع دولت کانادا تا زمانی که اطمینان حاصل نکند که این پروژه کاری برای اقتصاد کشورش و جذب نیروی کار بومی کارساز نیست، بی گدار به آب نمی زند.

بنابراین تنها کسانی قادر خواهند بود بواسطه این طرح به کانادا راه یابند که طرح کاری قوی داشته، به معنای واقعی مرد عمل باشند و آمادگی مواجه شدن با چالش های مختلف اقتصادی را داشته باشند. با اقتصاد پیشرفته و رو به‌ رشد کانادا اگر استارت‌آپ موردنظر شما قابلیت‌های لازم برای اجرایی شدن را داشته باشد، می‌توانید به درآمد خوبی در کانادا برسید.

اکنون که تا حدی به پاسخ سوال استارتاپ کانادا چیست؟ رسیدید، می توانیم در مورد شرایط اختصاصی تر این طرح مواردی را عنوان کنیم.

اگر شرایط کلی زیر را دارا هستید، برنامه ویزای استارت‌آپ کانادا گزینه ایده‌آلی برای شما خواهد بود:

* ایده نوآورانه یا طرح اکتشافی و ثبت‌شده‌ای دارید که خودتان صاحب یا سرمایه‌گذار آن هستید

* ایده کارآفرینی شما قابلیت اجرا در کانادا را داشته باشد ( برخی پروژه‌ها به دلیل نیاز به مواد اولیه یا پروسه عملیاتی خاص امکان اجرایی شدن در کانادا را ندارند)

* برای قرار گرفتن در مسیر این برنامه ابتدا باید ویزای ویزیتوری کانادا دریافت کنید

* داشتن مدرک زبانی حداقل CLB6 (مدرکی معادل با آیلتس 5/5)

* داشتن تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های اجرایی برنامه که مبلغ قابل‌توجهی است

نکات مهمی درمورد اجرای طرح استارتاپی در کانادا

پیش ‌از هر چیز صاحب ایده باید اطمینان حاصل کند که این طرح در کانادا قابلیت اجرا داشته باشد استارتاپی قابل رقابت در بازار کانادا باشد

برای توسعه اقتصادی کانادا مثمرثمر باشد و توجیه اقتصادی داشته باشد

نمونه‌ای از محصول تولید شده باشد یا امکان ساخت داشته باشد

ترجیحاً طرح اکتشافی ثبت‌ شده و به نام شخص باشد

خرید ایده استارتاپی خلاف قانون است و این کار در آینده موانع قطعی برای فرد به وجود می‌آورد

اگر ایده شما کاملاً اختراعی و جدید است می‌توانید برای دریافت ویزای استارت‌آپ کانادا درخواست دهید

از حمایت سازمان‌های حامی کانادایی برخوردار باشد

اگر ایده نوآورانه ای دارید و واجد شرایط لازم برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا هستید، ابتدا باید بدانید ماهیت استارتاپ کانادا چیست؟ و در ادامه اینکه این روش به دو دلیل اصلی زیر بهترین راهکار مهاجرتی برای شماست.

معمولاً به پرونده های مربوط به طرح‌های استارتاپی سریع‌تر رسیدگی شده و در صورت واجد شرایط بودن ویزا تعلق می‌گیرد

افراد در قالب این برنامه می‌توانند اقامت دائم کانادا برای خود و خانواده‌شان کسب کنند

دریافت نامه حمایتی از شرکت‌های کانادایی

یکی از مراحل مهم دریافت ویزای استارت‌آپ کانادا کسب نامه پذیرش از یک سازمان یا شرکت پشتیبان یا گروه تجاری برای حمایت مالی از کسب‌وکار است. شما در این مرحله باید بتوانید آن سازمان خاص را متقاعد کنید که ایده تجاری شما ارزش سرمایه‌گذاری دارد و سودآور است. در این ‌میان برای اثبات قابلیت‌های طرح گاهی لازم است به ‌طور حضوری مفهوم تجارت خود را توصیف کنید یا برنامه بیزینسی دقیقی ارائه دهید.

متقاضیان پس ‌از این‌که نامه حمایت سرمایه‌گذار مستقر در کانادا را دریافت کردند، می‌توانند به کانادا وارد شوند و کسب‌وکارشان را راه‌اندازی کنند. این افراد پس‌ از راه‌اندازی کسب‌وکار در کانادا واجد شرایط اقامت دائم در این کشور خواهند بود.

شرایط سنی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا بیشتربخوانید

آیلند ویزا آیلند ویزا