آیلند ویزا

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کانادا

Rate this post

شرایط سرمایه گذاری در کانادا : مسیر مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری کانادا با هدف گسترش کارآفرینی و اشتغال‌زایی در کانادا و جذب مدیران بیزینسی و افراد دارای تجربه‌های تجاری و مدیریتی است. در صورتی‌که دارایی شما بیش ‌از ۲ میلیون دلار کانادا باشد، احتمالاً برای کسب اقامت از طریق سرمایه‌گذاری این کشور کاندید می‌شوید.

این میزان سرمایه‌گذاری پس ‌از گذشت ۵ سال بدون سود به افراد بازگردانده می‌شود. به‌ عبارتی نوعی روش مهاجرتی تضمینی است. برای ورود به این برنامه مهاجرتی دو راهکار سرمایه‌گذاری پیش روی شما قرار دارد که با توجه به شرایط موجود باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

* برنامه سرمایه‌گذاری دولت فدرال Federal Investor Program

* برنامه سرمایه‌گذاری استان کبک

شرایط مهاجرت کانادا با سرمایه‌گذاری در کبک

یکی از بهترین روش‌های مهاجرتی سریع و مطمئن برای دریافت اقامت دائم کانادا راهکار سرمایه‌گذاری در استان کبک است. افرادی که دو شرط مهم زیر را داشته باشند، احتمالاً موفق می‌شوند در این برنامه ورود پیدا کنند.

* حداقل ۲ میلیون دلار کانادا دارایی داشته باشند. (این میزان سرمایه می‌تواند شامل مجموع دارایی‌های خود فرد و همسرش باشد)

* حداقل به مدت ۲ سال در پنج‌ سال گذشته سابقه مدیریت یک مجموعه را داشته باشد

داشتن تجربه مدیریتی در این برنامه به این معناست که فرد درخواست دهنده مهاجرت، مسئولیت مدیریت منابع مالی و انسانی و کنترل مواد اولیه را در آن بیزینس خاص به‌عهده گرفته باشد. بنابراین داشتن تجربیات کارورزی، کارآموزی یا داشتن مدرک تحصیلی تخصصی در این زمینه قابل‌قبول نیست.

دریافت اقامت کانادا با ایده کارآفرینی بیشتربخوانید

شرایط جانبی مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری کبک

علاوه ‌بر میزان دارایی لازم برای سرمایه‌گذاری در کانادا وجود یک سری شرایط جانبی مانند میزان تحصیلات، تجربه کاری، سن متقاضی، مهارت‌های زبانی مورد توجه قرار دارند. نکته جالب‌توجه این است که افرادی که از طریق سرمایه‌گذاری کبک وارد می‌شوند و اقامت دائم دریافت می‌کنند، اجباری برای راه‌اندازی کار و تجارت یا زندگی در این استان نخواهند داشت.

به بیانی دیگر افراد می‌توانند در هر منطقه‌ای از کانادا زندگی کنند و در این ‌مورد منع قانونی وجود ندارد. درضمن فرد مهاجر برای خود و همسر و فرزندان زیر ۲2 سال اقامت دائم غیرمشروط دریافت خواهد کرد.

مهاجرت به کبک

فرد درخواست دهنده مهاجرت با سرمایه‌گذاری در استان کبک، باید مبلغ 1.200000 دلار کانادا در یکی از شرکت‌های تایید شده دولت کانادا سرمایه‌گذاری کند. مبلغ سرمایه‌گذاری شده بعد از گذشت ۵ سال به‌ صورت سرمایه‌گذاری انفعالی و بدون سود به فرد بازگردانده می‌شود. در این‌ راستا امکان دریافت تسهیلات مالی به جای سرمایه‌گذاری انفعالی امکان‌پذیر است.

شرایط ویزای سرمایه گذاری کانادا

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری کانادا یکی از بهترین شیوه های دریافت اقامت دائم برای صاحبان بیزینس و کار آفرینان است. مهم ترین مزیت این مسیر مهاجرتی این است که در کنار بهره مندی از شرایط اجتماعی و اقتصاد آزاد و در حال رشد، شخص متقاضی می تواند برای کل خانواده اقامت دائم کانادا بگیرد. با وجود تمام مزایای این روش، اما پیچیدگی های خاصی در مسیر آن وجود دارد و مشاوره گرفتن از یک وکیل مهاجرتی در این زمینه لازم به نظر می رسد.

با اینکه برخی از برنامه های سرمایه گذاری کانادا تنها نیاز به ارائه مدرک کارشناسی دارد، اما باید ثابت کنید که سابقه گرداندن یک مجموعه یا مدیریت کسب و کار را در کشور محل اقامت تان داشته اید. اغلب برنامه های اقامت از طریق سرمایه گذاری کانادا نیاز به کسب نمره آیلتس جنرال با امتیاز 5 دارند. بنابراین با توجه به شرایط هر برنامه مهاجرتی خاص، باید برای دریافت مدرک زبان اقدام کنید.

در بسیاری از برنامه های اقامت کانادا با سرمایه گذاری لازم است تمکن مالی خود را اثبات کنید. تایید تمکن مالی از طریق ارائه مدارک بانکی و مالی یا سند ملکی قابل انجام است. در اغلب برنامه های مهاجرتی کانادا دارا بودن تمکن مالی به میزان 350 هزار دلار کانادا مد نظر است.

در زمینه ارائه مدارک شغلی باید مواردی مانند جواز کسب، مدارکی دال بر مدیریت بیزینس، آگهی روزنامه رسمی و سایر سوابق شغلی قابل ارائه خواهد بود.

چرا کانادا برای راه‌اندازی استارت‌آپ مناسب است؟

تکمیل فرآیند سرمایه گذاری در کانادا

پس از اینکه توانستید ثابت کنید دارایی های لازم برای سرمایه گذاری در کانادا را دارید، حالا نوبت به این می رسد که در یکی از ایالت های کانادا طبق قوانین و شرایط اختصاصی همان ایالت اقدام به سرمایه گذاری کنید. مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری در هر کدام از ایالت های کانادا متفاوت است. بنابراین با توجه به میزان سرمایه شخصی و در نظر گرفتن شرایط کلی می توانید منطقه مناسبی برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری کانادا برگزینید.

آیلند ویزا آیلند ویزا