آیلند ویزا

دریافت اقامت کانادا با ایده کارآفرینی

Rate this post

دریافت اقامت کانادا با ایده کارآفرینی چند سالی است که دولت این کشور از افراد نخبه با ایده‌های نو که دارای قابلیت مطرح شدن در سطح جهانی دارند، با آغوش باز استقبال می‌کند. چنین ایده‌های خلاقانه کسب‌وکاری علاوه‌ بر این‌که موجبات پیشرفت و درآمدزایی افراد در زندگی شخصی‌شان را فراهم می‌کند بلکه پیشرفت‌های روزافزون اقتصاد این کشور را نیز بدنبال خواهد داشت.
افرادی که طرح خاص نوآورانه ای دارند باید بتوانند جنبه‌های اقتصادی آن را توجیه کنند تا شرایط مهاجرت از طریق استارت‌آپ و دریافت اقامت کانادا برای آن‌ها فراهم شود. در چنین شرایطی علاوه ‌بر این‌که موفق به ورود به کشور کانادا و دریافت تأیید طرح استارتاپی می‌شوند بلکه پس ‌از مدتی مجوز اقامت دائم (COPR) confirmation of permanent residence برای خود و خانواده‌شان دریافت خواهند کرد.

در شرایط ویزای استارت آپ کانادا 2021


روند ارائه ایده استارتاپی به این صورت است که طرح کسب‌وکارتان را در قالب business plan یا طرح تجاری اعلام می‌کنید. در این طرح بین ۱ تا ۵ نفر می‌توانند با شما همکاری داشته باشند و در نهایت همه این افراد و خانواده‌هایشان اقامت دائم کانادا را دریافت خواهند کرد.
البته الزامی برای استخدام افراد دیگر وجود ندارد. از جمله شرایط اختصاصی برای راه‌اندازی استارت‌آپ داشتن سن مناسب، ارائه بیزینس پلن، داشتن تجربه کاری در زمینه مورد نظر و کسب مدرک زبانی با سقف امتیاز تعیین شده است.
در این شیوه افراد متقاضی ابتدا اقامت دائم کانادا کسب کرده و بعد از ۳ سال پاسپورت کانادایی دریافت می‌کنند.

شرایط کسب ویزای استارت‌آپ کانادا


برای مهاجرت از طریق استارتاپ کانادا و دریافت اقامت کانادا باید شرایط زیر را داشته باشید *برخورداری از دانش زبانی انگلیسی و فرانسوی با کسب حداقل امتیاز CLB5
* برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا باید در یکی از آزمون‌های CELpipG-TEST IELTS یا در یکی از ۲ آزمون زبان فرانسوی TEF Canada – TCF canada رتبه لازم را کسب کرده و نتیجه آزمون را در فرم درخواست ثبت کنید.
لازم به ذکر است که در صورت کسب نکردن سقف نمره لازم با درخواست شما موافقت نخواهد شد. یکی از مهم‌ترین ملزومات ویزای استارت‌آپ کانادا داشتن سرمایه کافی برای راه‌اندازی کسب‌وکار است چراکه دولت کانادا برای برنامه استارت‌آپ ویزا بودجه مالی در نظر نگرفته ‌است. در واقع این هزینه‌ها توسط یکی از سازمان‌های مورد تایید اداره مهاجرت کانادا تأمین می‌شود. البته افراد برای جذب این میزان سرمایه باید بتوانند طرح تجاریشان را از جوانب مختلف به اثبات برسانند و اعتماد سازمانهای وابسته را جلب کنند.
متقاضیان دریافت ویزای start up باید توانایی تامین هزینه‌های اولیه زندگی به مدت ۶ ماه را داشته باشند که این میزان سرمایه مورد نیاز بر مبنای مایحتاج اعضای خانواده تعیین می‌شود و سالانه متغیر خواهد بود. بنابراین سرمایه اولیه مورد نیاز برای دارندگان ایده استارتاپی و متقاصی دریافت اقامت کانادا در راستای سرمایه‌گذاری در کانادا نیست بلکه برای تامین هزینه‌های اولیه تحصیل و زندگی است.

اقامت کارآفرینی کانادا موقتی است یا دائمی؟


پس از اینکه شرایط لازم برای دریات ویزای کانادا را کسب کرده و تاییدیه های استارتاپی لازم را دریافت کردید، می توانید با ویزای کار به مدت 6 ماه در کانادا اقامت داشته باشید و پس از سپری شدن این مدت زمان شرایط دریافت اقامت دائم کانادا برای شما و خانواده مهیا می شود.
هنگامی که برای مهاجرت از طریق ایده کارآفرینی تصمیم گیری می کنید باید از دوجنبه دریافت ویزای کار برای شروع فرآیند استارتاپ و همچنین شرایط ورود به کشور کانادا (دریافت اقامت کانادا) صلاحیت های لازم را داشته باشید.

دریافت مجوز کار برای برنامه استارتاپی کانادا


برای اینکه مجوز شروع به کار در کانادا جهت راه اندازی استارتاپ را کسب کنید، باید شرایط زیر را داشته باشید:
*ایده تجاری مطرح شده توسط شما قابل قبول بوده و قابلیت اجرا داشته باشد
*از یک سازمان حمایت کننده در کانادا دعوتنامه پذیرش گرفته باشید
*به زبان انگلیسی یا فرانسه اشراف داشته باشید
*منابع مالی کافی برای گذران زندگی در این کشور را داشته باشید
لازم به تاکید است که فرد متقاضی باید در مدت 6 ماه روی ایده استارتاپی خود به طور دقیق تمرکز کند در غیر این صورت شرایط دریافت اقامت دائم کانادا را نخواهد داشت
نکته جالب توجه این است که سازمان مهاجرت کانادا ریسک شکست خوردن و شکل نگرفتن استارتاپ پذیرفته و اقامت شما و خانواده تان به هیچ عنوان باطل نمی شود

آیلند ویزا آیلند ویزا