آیلند ویزا

ملزومات اصلی در پذیرش ویزای استارتاپ کانادا

Rate this post

برای این‌که در طرح مهاجرتی از طریق استارتاپ کانادا موفق به اخذ ویزای اقامت دائم کانادا شوید، دارا بودن یک سری شرایط کلی الزامی است. برای پذیرش ویزای استارتاپ کانادا باید طرح کسب‌وکاری قدرتمند و قابل رقابت در سطح بین‌المللی داشته باشید. سایر شرایط جانبی از قرار زیر است:

  • دریافت نامه توافق حامی مالی از جانب یک سازمان یا شرکت سرمایه‌گذار کانادایی
  • داشتن تمکن مالی در حد لازم
  • مدرک زبانی فرانسه یا انگلیسی IELTS,CELPIP,TEF,TCF

ویزای تحصیلی کانادا  بیشتر بخوانید

موفقیت یا شکست استارتاپ

شاید این سوال برای خیلی از افراد ایجاد شده باشد که چنانچه بیزینس پیشنهادی پس ‌از مدتی با شکست مواجه شود چه اتفاقی می‌افتد؟ در پاسخ این سوال باید گفت عدم موفقیت یا شکست بیزینس تأثیری در فرآیند اقامت دائم کانادا نخواهد داشت و روند دریافت ویزا را ابطال نمی‌کند.

دریافت حمایت مالی از سرمایه‌گذار کانادایی

ایده پردازان طرح‌های استارتاپی می‌توانند از کمک‌های مالی چند سرمایه‌گذار کانادایی به‌طور هم‌زمان بهره‌مند شوند که این روند تحت ‌عنوان Syndication  شناخته می‌شود و باید مورد تایید اداره مهاجرت کانادا باشد. درضمن کارآفرینان می‌توانند در قالب یک تیم مشارکتی حداکثر تا ۵ شریک در یک برنامه بیزینسی همکاری داشته باشند.

در این برنامه سازمان حمایت‌کننده‌ یکی از افراد را به‌ عنوان عضو اصلی Essential person و سایر همکاران را فرعی Non-essential  می‌شناسد. در صورتی‌ که نفر اصلی در این برنامه استارت‌آپ مشخص نشده باشد، نمی‌توانید از حمایت مالی سرمایه‌گذار برخوردار شوید و پرونده مهاجرتی شما ازجانب اداره مهاجرت کانادا رد می‌شود.

دریافت نامه توافق با سرمایه‌گذار حمایت کننده مالی کانادایی، اصلی‌ترین مدرک در پروسه پذیرش ویزای استارتاپ کانادا است. درصورتی‌که نامه حمایتی از یکی از انواع سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر Venture capital funds ،سرمایه‌گذاران فرشته Angel investors و مراکز پرورش کسب‌وکار  Incubators نداشته باشید، درخواست شما سریعاً رد می‌شود.

چرا تحصیل در کالج های کانادا مشتاقان زیادی دارد؟

مجوز کار پیش ‌از دریافت ویزای استارتاپ کانادا

پس ‌از سپری شدن مراحل درخواست ویزای start up کانادا، روال کار صدور اقامت دائم کانادا در اداره مهاجرت به جریان می‌افتد. در این فرصت فرد کارآفرین می‌تواند با دریافت مجوز work permit وارد کانادا شده و کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کند تا تکلیف پرونده مهاجرتی مشخص شود. پذیرش ویزای استارتاپ کانادا در روند دریافت مجوز کار و ورود پیش ‌از موعد به کانادا منوط به داشتن شرایط خاص خواهد بود:

* دریافت نامه حامی مالی Letter of support به ضمیمه تعهدنامه سرمایه‌گذار کانادایی Commitment

Certificate

* داشتن تمکن مالی کافی برای پرداخت هزینه‌ها

باید متذکر شویم که شما امکان درخواست راه‌اندازی استارت‌آپ و زندگی در ایالت کبک را ندارید و باید سایر مناطق کانادا را برای اقامت انتخاب کنید. در خصوص تمکن مالی لازم برای دریافت مجوز کار کانادا، هنگامی‌که تصمیم می‌گیرید برای ورود پیش ‌از موعد به کانادا اقدام کنید، ابتدا باید به دولت کانادا اثبات کنید که در مدت باقی‌مانده تا دریافت ویزای اقامت دائم از پس هزینه‌های زندگی برمی‌آیید. سرمایه‌های در دسترس شما برای زندگی در کانادا می‌تواند به ‌صورت پول نقد، اوراق‌قرضه، سهام، چک، پول نقد یا حواله باشد که توسط دولت کانادا تایید شود. این مبالغ برای مدت یک‌سال در نظر گرفته‌شده و بر مبنای معیار  (LICO) تخمین زده می‌شود.

هزینه های ویزای استارتاپ کانادا

میزان هزینه های لازم برای راه اندازی کسب و کار در کانادا به فاکتورهای مختلفی مانند وسعت ایده یا طرح بیزینسی، برآورد هزینه های تبلیغات و بازاریابی در سطح جهانی، میزان منابع انسانی مورد نیاز پروژه، هزینه های لازم برای تحقیقات بازار، هزینه های لازم برای ایجاد زیرساخت های شرکت، بودجه مورد نیاز برای آموزش پرسنل، هزینه های حسابداری و…بستگی دارد.

بنابراین نمی توان برای استارتاپ بودجه ثابتی در نظر گرفت و هزینه های کلی پروژه با توجه به عوامل جانبی تخمین زده می شود. برای اینکه تصمیم بگیرید مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ کانادا برای شما مناسب است یا خیر؟ یا اینکه می توانید از پس هزینه های آن برآیید؟ می توانید فرم های ارزیابی استارتاپ را از طریق شرکتهای مهاجرتی پر کنید.

با ویزای تحصیل در کانادا بیشتر آشنا شوید

پذیرش ویزای استارتاپ کانادا چه مدت زمان می برد؟

در این شیوه مهاجرتی شما می توانید از دو طریق ویزای کار یا ویزای اقامت دائم، به کانادا وارد شوید. بر اساس اعلام اداره مهاجرت کانادا، مدت زمان تقریبی برای دریافت اقامت دائم بین 12 تا 16 ماه زمان می برد. اما در صورتی که قصد داشته باشید از طریق ویزای کار وارد کانادا شوید، می توانید به وسیله ارائه طرح استارتاپی، ویزای کار دریافت کنید که این نوع ویزا کمتر از 4 ماه زمان می برد.

آیلند ویزا آیلند ویزا