آیلند ویزا

سریع‌ترین راه را برای مهاجرت به کانادا

Rate this post

احتمالاً شما هم یکی از مشتاقان مهاجرت به کانادا هستید و به ‌دنبال بهترین و سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا می‌گردید، خبر خوب این‌که کانادا تصمیم دارد در سال 2024-2022 بالغ ‌بر یک میلیون مهاجر را پذیرش کند. مسلماً آمار وسوسه کننده‌ای است و افراد جویای مهاجرت را مشعوف می‌کند. خوشبختانه به دلیل وجود مسیرهای مختلف مهاجرتی شانس ورود و پذیرش افراد به کانادا بیشتر می‌شود.

برنامه‌ای که دولت کانادا برای جذب مهاجران جدید در نظر دارد به صورت زیر است:

سال 2022: تعداد 645/431 نفر اقامت دائم

سال 2023: تعداد 055/447 مورد اقامت دائم

سال 2024: مجموعا 000/451 نفر اقامت دائم

در این ‌میان بررسی آمار صدور کارت اقامت دائم برای ۱۸ کشور اول در ۵ سال اخیر منتشر شده‌ است. کشور ایران در میان این کشورها رتبه ۵۰ دارد و احتمال زیادی دارد که در طی سال‌های آینده تجدید نظرهایی در مورد سهم ایرانیان در دریافت اقامت دائم کانادا ایجاد شود و به رتبه‌های بالاتری دست یابند. اقامت دائم کانادا

بر کسی پوشیده نیست که دولت کانادا پیوسته برای پیشرفت‌های اقتصادی و علمی کشورش اقدامات بزرگی انجام می دهد. این کشور مهاجرپذیر با دستاویز هایی مانند جذب نخبگان و تحصیل‌کردگان بین‌المللی و جذب نیروهای کار ماهر پیوسته افراد مستعد و تلاش‌گر را برای توسعه کشورش به کار می‌گیرد.

راه های تحصیل در کانادا بیشتربخوانید

در همین راستا با طراحی برنامه‌های مهاجرتی متنوع ورود افراد را به این کشور تسریع می کند که نهایتاً آن‌ها را به‌طور مستقیم و غیرمستقیم به اقامت دائم کانادا می‌رساند. این حد از دست‌ودلبازی برای پذیرش مهاجران خارجی و اعطای اقامت دائم را در کمتر کشوری می‌بینیم. جالب‌تر این که این افراد بعد از گذر چند سال می‌توانند شهروندی این کشور را اخذ کرده و پاسپورت کانادایی دریافت کنند.

دریافت شهروندی کانادا به ‌معنای بهره‌مندی از تمام امکاناتی است که شهروندان این کشور از آن استفاده می‌کنند.

بهترین مسیرهای مهاجرتی برای ایرانیان

حال می‌رسیم به موضوع اصلی که بهترین و سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا چیست؟ آن‌طور که تجربیات سال‌های اخیر نشان داده مهاجرت از طریق جاب آفر – ویزای تحصیلی کانادا – اسکیل ورکر انواع ویزاهای سرمایه‌گذاری و ویزاهای توریستی بهترین راهکارهای مهاجرتی بوده اند. البته باید خاطرنشان کنیم در حال حاضر 100 مسیر مهاجرتی به افراد جویای دریافت اقامت دائم کانادا پیشنهاد می‌شود.

این‌که کدام راهکارها را برای شما بهترین است، تا حد زیادی بستگی به شرایط شما دارد. توجه داشته باشید، این‌که یکی از اقوام یا دوستان مسیر مهاجرتی خاصی را انتخاب کرده به این معنی نیست که الزاماً برای شما هم مناسب باشد.

بهترین روش مهاجرت ایده‌آل با توجه به شرایط مالی، کار یا تحصیل هر شخص تعیین می‌شود. افراد مختلف با توجه به میزان مهارت‌ها، میزان تحصیلات، سرمایه‌ها و استعداد کارآفرینی سریع‌ترین مسیر را برای مهاجرت به کانادا پیدا می‌کنند. در ادامه یکی از پرکاربردترین شیوه‌های مهاجرتی که طرفداران بسیار زیادی در میان ایرانیان دارد را مورد بررسی قرار می دهیم.

مهاجرت کاری سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا

حتما گاهی این مسئله به گوشتان خورده ‌است که کانادا با کمبود نیروی کار ماهر مواجه است. بنابراین تعداد زیادی از نیروهای کار تخصصی خود را سالانه از میان مهاجران پذیرش می‌کند. در روش ویزای کاری کانادا برنامه‌های متنوعی مانند اسکیل ورکر – اسکیل ترید- خوداشتغالی کانادا – برنامه‌های استانی و… برای مهاجرت افراد با شرایط متفاوت وجود دارد.

اولین مرحله برای یافتن سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا این است که با توجه به شرایط مالی و کاری خود کار مشخصی را انتخاب کنید. در گام بعدی باید شغل موردنظر خود را در طبقه‌بندی ملی مشاغل کانادا (ناک NOC) و همچنین لیست مشاغل مورد نیاز کانادا چک کنید. برای مهاجرت از طریق کار باید شغل و تخصص انتخابی شما در این لیست‌ها موجود باشد.

علاوه ‌بر مهاجرت کاری به کانادا که معمولاً پروسه کوتاه‌مدت تری دارد، یکی از روش‌های مناسب و مطمئن دیگر مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری در کاناداست. این سرمایه‌گذاری می‌تواند شامل  سرمایه‌گذاری در استارتاپ – کارآفرینی- خرید بیزینس و سرمایه‌گذاری استانی باشد. در این شیوه‌ها با توجه به میزان سرمایه ورودی و شرایطی که ارائه می‌دهید، راهکار مناسب برای اقامت کانادا از طریق سرمایه‌گذاری را انتخاب می کنید.

سخن پایانی

در نهایت باید خاطر نشان کنیم بخشی از سرعت پذیرش شما در انواع مهاجرتها به تکمیل بودن مدارک و رزومه قوی یا شرایط تحصیلی و مالی خوب شما مربوط می شود. بنابراین تا جایی که می توانید در معرفی قابلیت های خود درست و اصولی عمل کنید.

در مورد ساختار نظام آموزشی کانادا در این قسمت بیشتربخوانید

آیلند ویزا آیلند ویزا