آیلند ویزا

درس‌ خواندن در کانادا

Rate this post

تردیدی در این نیست که کانادا کشوری با پیشرفت اقتصادی عالی و رو به رشد و اجتماعی آزاد و در آرامش است. اما برای افرادی که تصمیم به مهاجرت برای درس‌ خواندن در کانادا را دارند چشم اندازهای تحصیلی در بهترین موسسات آموزشی و دانشگاههای تراز اول دنیا اولویت است. تحصیل در کانادا و راهیابی به دانشگاههای مطرح آن آینده درخشانی برای افراد به همراه دارد و در هر کشوری که تمایل داشته باشند می توانند با مدرکشان کار کنند.

اما گاهی این مهاجرت و تحصیل شرایط خاص و پیچیدگی‌هایی به دنبال دارد. هنگامی‌که کانادا را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنید، احتمالاً به‌ غیر از آماده‌سازی یک سری مدارک مانند مدارک تحصیلی، نامه پذیرش از موسسات آموزشی، ویزا و …. باید خود را برای شرایط دیگری هم مهیا کنید.

این‌که بتوانید خود را با شرایط تحصیلی و زبان تدریس دانشگاههای این کشور وفق بدهید، از پس دلتنگی خانواده و دوری از وطن بر آیید، بتوانید با شهروندان سرزمینی دیگر ارتباط برقرار کنید.

 آیا دانشجو بودن در کانادا سخت است؟

واقعیت ماجرا این است که جدایی از سرزمینی که سالیان سال در آن زندگی کرده‌اید کار راحتی نیست. بخصوص وقتی قرار است برای مدت نامعلومی از خانواده دور باشید. مشکلات و مسائل مهاجرت برای همه افراد کمابیش مشترک است. دوری از خانواده و دوستان و دل‌تنگی برای آن‌ها، تفاوت‌های آب‌وهوایی، تضادهای فرهنگی، مشکل در تامین مخارج زندگی و … برای همه مهاجران به شکل‌های مختلف بروز می‌یابد.

اما به ‌هر حال هر مشکلی راه‌حلی دارد. به‌نظر می‌رسد آگاهی پیدا کردن از شرایط پیش‌ از مهاجرت راه‌حل مناسبی برای کنار آمدن با اتفاق و رویداد های جدید باشد. شاید بهتر باشد برای کمتر شدن دغدغه‌های مهاجرت با گوشه‌ای از مزایای تحصیل در این کشور آشنا شوید:

تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا کانادا یکی از بهترین کشورهای جهان از لحاظ داشتن دانشگاه‌های با تراز علمی بالا و بهترین گزینه پیش روی مهاجران برای رسیدن به آینده‌ای درخشان است. این کشور از لحاظ شاخص‌های استاندارد کیفیت زندگی، سطح اقتصادی، بهداشت و سلامت روانی، درآمد در سطح بالاترین کشورهای دنیا قرار دارد.

از سوی دیگر وجود جامعه‌ای چندفرهنگی، مهاجرپذیر و با بهره‌گیری از زبان انگلیسی به‌ عنوان زبان رسمی در دانشگاه یکی از جذاب‌ترین انتخاب‌های دانشجویان برای ادامه تحصیل است.

چرا درس‌خواندن در کانادا آینده خوبی دارد؟

دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا و کلا مراکز علمی اعتبار بالایی در سطح جهانی دارند. از سوی دیگر به دلیل سطح آموزشی بالا در دانشگاه‌ها و استفاده از تجهیزات پیشرفته و پژوهش‌های علمی و عملی درخواست‌های زیادی برای پذیرش در طول سال دارد. جالب است بدانید شهروندان بومی کانادا بیش ‌از ۵۰ درصد دانش‌آموخته‌های دانشگاهی هستند و تحصیلات در این کشور از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر تصمیم به ادامه تحصیل و درس‌ خواندن در کانادا را دارید برای کسب ویزای تحصیلی کانادا باید با روش‌های مختلف اثبات کنید که سوابق علمی و تحقیقاتی موفقی داشته‌اید و برای ادامه تحصیل برنامه‌های پژوهشی خاصی در ذهن دارید.

دانشجویانی که در کانادا تحصیل‌کرده و فارغ‌التحصیل می‌شوند به دلیل برخورداری از سیستم آموزشی قوی و سپری کردن دوره‌های عملی شانس بیشتری برای یافتن فرصت‌های شغلی بازار دارند. در ضمن مدرک کسب ‌شده از دانشگاه های کانادا که جزء برترین نظام‌های آموزشی دنیاست، در اکثر کشورها قابل‌قبول است.

تحصیل در کانادا در مقاطع تحصیلی مختلف

دانش‌آموزان پیش ‌از ورود به دانشگاه دوره دوازده‌ساله را می‌گذرانند. این دوره تحصیلی چندساله در مدارس دولتی رایگان است. برای گرفتن مدرک دیپلم در کانادا حداقل ۲ سال زمان برد و با توجه به نوع رشته ممکن است تا ۳ یا ۴ سال هم طول بکشد.پ

دوره‌های لیسانس در کانادا در حدود 3 تا ۵ سال است. درس‌ خواندن در کانادا در مقطع فوق‌لیسانس به دو شکل انجام می شود. افراد می‌توانند به مدت ۲ سال در کلاس‌ها حضور پیدا کرده و واحدهای درسی را بگذرانند. یا اینکه در کنار دوره‌های تحصیلی یک‌سال و نیمه پژوهش‌های تحقیقاتی انجام دهند. دوره تحصیلی دکترا نیز در کانادا به‌صورت پروژه محور است و حدود 3 تا ۵ سال زمان می برد.

سن قانونی تحصیل در کانادا

در کانادا در برخی ایالتها سن 18 سال و در بعضی دیگر سن 19 سال را سن قانونی و بلوغ می دانند. بنابراین در سنین پایین تر فرد کودک شناخته شده و نیاز به قیم قانونی دارد. برای تحصیل افرادی که شهروند کانادا نبوده و زیر سن قانونی هستند، والدین باید برای دریافت ویزا اثبات کنند که در طول این دوران تحصیلی تا 18 سال از فرزندشان حمایت و مراقبت می کنند.

تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان بیشتر بخوانید

آیلند ویزا آیلند ویزا