آیلند ویزا

تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان

Rate this post

تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان : شرایط آموزشی فوق‌العاده و سطح علمی بالای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی کانادا افراد در مقاطع مختلف تحصیلی را به ادامه تحصیل در این کشور جذب می‌کند. از آنجایی‌ که یکی از مناسب‌ترین روش‌های دریافت ویزا که نسبتاً دردسر کمتری دارد، کسب ویزای تحصیلی کانادا است، دانش‌آموزان از سراسر جهان برای حضور در مؤسسات آموزشی این کشور درخواست می‌دهند.

نوجوانان پس ‌از سپری کردن دوران هشت‌ساله‌ی دبستان و پیش ‌از ورود به دانشگاه می‌بایست یک دوره چهارساله را در دبیرستان طی کنند. شرایط سنی مشخص‌شده برای افراد متقاضی ورود به دبیرستان، سنین ۱۴ تا ۱۸ سال است.

تمکن مالی برای ادامه تحصیل در کانادا

یکی از مهم‌ترین شرایط دریافت ویزای تحصیلی و اقامت در کانادا داشتن تمکن مالی است. در صورت نبودن این شرایط مدارک متقاضی مورد بررسی قرار نمی‌گیرد. مدارک تمکن مالی متقاضی ثابت می‌کند که این فرد توانایی تامین هزینه‌های لازم برای سفر و مخارج زندگی خود و همراهانش را دارد. بنابراین فرد درخواست دهنده باید با ارائه مدارکی این ‌مورد را اثبات کند.

به‌ عبارتی نشان دهد که سرمایه کافی برای مدیریت زندگی و تحصیل در طول دوره آموزشی و هزینه بازگشت به مقصد را دارد. یکی از این مدارک ارائه حساب مالی پنج‌ساله اخیر خواهد بود. برای بررسی و تأیید صحت آن باید تمام اسناد و مدارک به ‌صورت رسمی ترجمه ‌شده و در نهادهای دولتی مربوطه امضا و مهر شده باشد.

درضمن افراد برای تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان باید انگیزه نامه قوی در ارتباط با دلیل و انگیزه از تحصیل در این کشور ارائه دهند.

 هزینه تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان چقدر است؟

موضوع پرداخت هزینه‌های تحصیلی مهم‌ترین مسئله در روند مهاجرت تحصیلی محسوب می‌شود. افراد پیش ‌از درخواست برای ویزا باید بودجه خود را با هزینه‌های زندگی در کانادا و پرداخت هزینه شهریه تحصیلی مطابقت دهند. در غیر این صورت اگر در هر مرحله‌ای سفارت به واجد شرایط نبودن فرد شک کند، کل پروسه ویزا کنسل خواهد شد.

باید خاطرنشان کنیم که هزینه‌های تحصیل در دبیرستان‌های کانادا به ضمیمه هزینه home stay به مدت یک‌سال در تورنتو، در کمترین حالت ممکن بین ۲۸ تا ۳۰ هزار دلار است. این میزان هزینه برای مدارس بین‌المللی ونکوور ۲۶ هزار دلار در سال تخمین زده می‌شود که هزینه‌های home stay  هم به آن افزوده می‌شود.

چرا تحصیل در دبیرستان‌های کانادا؟

سیستم آموزشی پیشرفته و قوی و تجهیزات کامل مدارس کانادا بسیاری از خانواده‌ها را برای ثبت‌نام فرزندانشان در این مقطع که از حساس‌ترین دوره‌های آموزشی است، یه شدت ترغیب می‌کند. دوره دبیرستان فاصله مرزی با دوران طلایی دانشگاه است که آینده فرزند را می‌سازد. پس به‌ن ظر می‌رسد بهترین زمان برای شروع تحصیلات دانش‌آموزی در این کشور باشد.

دانش‌آموزان هنگامی‌که تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان را پیش‌ از ورود به دانشگاه تجربه می‌کنند، با نظام آموزش این کشور بهتر آشنا می‌شوند. از این‌رو می‌توانند پله‌های رشد و پیشرفت را برای برنامه‌ریزی ورود به دانشگاه های برتر کانادا و سراسر دنیا بهتر طی کنند. ضمنا هنگامی‌که افراد از این مقطع به کانادا وارد می‌شوند، زودتر با شرایط و محیط اجتماعی و آموزشی سازگاری پیدا می‌کنند و کارشان برای ورود به نظام آموزشی دانشگاهی که پژوهش محور است آسان‌تر خواهد بود.

تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان تحت نظارت مدیران استانی و دولت فدرال است. در هر یک از ایالت‌های کانادا با توجه به شرایط ویژه ایالت و زبان رایج آن، استراتژی‌های آموزشی متفاوتی اعمال می‌گردد. در مجموع می‌توان گفت شیوه آموزشی در دبیرستان‌های مختلف کانادا تفاوت زیادی نداشته و با هم هماهنگ هستند. همه مدارس از خط‌مشی مشخص‌شده توسط دولت مرکزی کانادا پیروی می‌کنند.

آیا امکان دریافت بورسیه برای تحصیل در مدارس کانادا وجود دارد؟

با وجود اینکه تحصیل در مدارس شبانه روزی در کانادا رایگان نیست، اما برنامه های متنوع پرداخت کمک هزینه های تحصیلی و انواع بورسیه شرایط را برای دانش آموزان راحت تر کرده است. در مواردی با اعمال تسهیلات ویژه ممکن است چیزی شبیه تحصیلات رایگان را فراهم کند. تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا مزایای زیادی دارد که از مهم ترین آنها می توان به موراد زیر اشاره کرد:

* حضور دانش آموزان در محیطی رقابتی که در هر ساعتی از شبانه روز می توانند از حمایت های مسئولان مدرسه برخوردار شوند.

* فراهم آوری فرصت مناسب برای درس خواندن بدون رفت و آمد و اتلاف وقت به دلیل اسکان در محیط مدرسه

* آماده سازی برای راه یابی به بهترین دانشگاه های کانادا و سراسر دنیا

ملزومات اصلی در پذیرش ویزای استارتاپ کانادا  بیشتر بخوانید

آیلند ویزا آیلند ویزا