آیلند ویزا

جمعیت: 35,362,905
کشورهای بدون ویزا: 154
موقعیت: شمال امریکا
پایتخت: اتاوا
مساحت: 9,984,670 مترمربع
زبان: انگلیسی(زبان رسمی) 58.7%، فرانسه(زبان رسمی) 22%
ادیان: مسیحی 59.5%
نوع حکومت: دموکراسی پارلمانی فدرال تحت قلمرو سلطنت مشروطه و مشترک المنافع
واحد پول: دلار کانادا

مهاجرت کاری به مقدونیه

Rate this post

مهاجرت کاری به مقدونیه

مهم‌ترین عواملی که باعث می‌شود افراد به فکر مهاجرت به سرزمینی دیگر بیفتند شرایط نابسامان اقتصادی و سیاسی حاکم بر جامعه و کشور خودشان است. در همین راستا یکی از فاکتورهای کلیدی که موجب ترغیب مردم ایران برای مهاجرت کاری به مقدونیه شده‌ است؛ ثبات اقتصادی حاکم بر کشورمقدونیه است.

در ابتدا باید بیان کنیم انتخاب کشوری برای مهاجرت کاری، پیش از هر چیزی سلیقه ای است. افراد در وهله اول فرهنگ و آداب و رسوم یک منطقه را برای مهاجرت در نظر می گیرند چرا که ارتباط با مردم شروع زندگی است. به هر حال حتی با وجود داشتن سرمایه کافی و پرونده مهاجرت تمام و کمال و تمکن مالی مهاجرت پروسه آسانی نیست.

اینکه تصمیم بگیرید کسب و کار تازه ای را در سرزمینی نا آشنا از سر بگیرید، به تحقیق و ارزیابی های دقیق نیاز دارد. مقدونیه یکی از کشورهایی است که به دلیل شرایط ساده تر برای شروع کسب و کار الویت مهاجرت خیلی از افراد است.

مقدونیه کشوری رو به‌ توسعه که به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه‌اش در جنوب شرقی اروپا مقصد رؤیایی خیلی از سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود. زیبایی منحصر به ‌فرد و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی مقدونیه مهاجران را از مناطق دوردست به این سرزمین گرم و آرام کشانده ‌است.

برخلاف تصور عده زیادی از مردم مقدونیه عضو اتحادیه شینگن نیست و برای سفر و اقامت در مقدونیه لازم نیست ویزای شینگن بگیرید. برای ورود به خاک این کشور تنها ویزای مقدونیه نیاز دارید. متأسفانه کشور مقدونیه سفارتی در ایران ندارد و برای پیگیری امور مهاجرتی باید به سفارت این کشور در آنکارا مراجعه کنید. با توجه به اینکه درحال‌حاضر وضعیت اقتصادی ایران بسیار بی ثبات و نابسامان است تصمیم برای مهاجرت ایده بسیار خوبی برای صاحبان سرمایه به شمار می‌رود.

چرا راه اندازی کسب و کار در مقدونیه؟

ازآنجایی‌که دولت مقدونیه برای حمایت از کسب ‌و کارها اهمیت ویژه‌ای قائل است، هر فردی می‌تواند مبنی ‌بر علاقه و استعداد خود به مسیر کاری سازمان ‌یافته‌ای وارد شود. اظهار رضایت شهروندان  مقدونیه‌ای از زندگی و کسب ‌وکار باعث شده اتباع کشورهای دیگر برای مهاجرت و سرمایه‌گذاری در این مقدونیه مصمم‌تر شوند.

چرا مقدونیه برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

مقدونیه کشوری با اقتصاد کوچک و باثبات فرصت طلایی برای سرمایه‌گذاری و تجارت است. تشویق کارآفرینان و اقدامات مداوم برای تسهیل در راه‌اندازی استارت‌آپ ها و کسب ‌وکارهای گوناگون منجر به کاهش قابل‌توجه بیکاری در این کشور شده ‌است.

هزینه‌های شروع کسب‌ و کار در مقدونیه حدود 1/0 درصد از درآمد ناخالص ملی است. از این‌رو مقدونیه  در جایگاهی هم‌رده با کشورهایی مانند ایرلند، قزاقستان، دانمارک، نیوزلند و اتریش قرار گرفته است که هزینه‌های زندگی و کسب‌وکارشان پایین است. پائین بودن نرخ مالیات یکی از دلایل عمده جلب نظر سرمایه‌گذاران برای اقامت دائم در این کشور است.

اقامت کاری در مقدونیه

برای دریافت اقامت کاری در مقدونیه در وهله اول باید بازارهای این کشورها را به‌دقت مورد ارزیابی قرار دهید و نیازهای این بازار را بسنجید. پس ‌از این مرحله می‌توانید رزومه کاری خود را برای شرکت‌های مختلف مقدونیه‌ای ارسال کنید. یکی از بهترین شیوه‌های مهاجرت کاری به مقدونیه، ارائه طرح‌های اقتصادی و کارآفرینی است. دولت مقدونیه برای کمک به رونق اقتصادی کشورش برنامه‌های حمایتی ویژه‌ای برای کارآفرینان اجرا می‌کند. البته در تمام انواع مهاجرت های کاری به کشورهای مختلف شرط تخصص افراد الزامی است. اغلب کشورهای اولویت را بر داشتن مدرک تحصیلی معتبر می گذارند اما کشورهایی مانند کانادا که جذب نیروی کار بدون مدرک دارد، گذراندن دوره های فنی حرفه ای الزامی است.

اقامت از طریق سرمایه‌گذاری در مقدونیه

به دلیل ثبات اقتصادی مقدونیه هر گونه فعالیت کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری در ثبت شرکت در مقدونیه نتایج مثبتی به ‌دنبال دارد. مهم‌ترین شرط پذیرش طرح کسب ‌وکاری شما و دریافت اقامت دائم این کشور، هم سو بودن سرمایه‌گذاری با پیشرفت اقتصادی این کشور خواهد بود. برای شروع کسب ‌وکارتان از شرکت‌های با مسئولیت محدود یا تک مالک استفاده کنید.

برای راه ‌اندازی چنین کسب ‌وکارهایی درحدود ۲۵ هزار یورو بودجه باید در نظر بگیرید. البته این نکته را به ‌خاطر بسپارید که برای ثبت شرکت می‌بایست امتیازهای لازم را کسب کنید. آشنایی با زبان، داشتن مدرک تحصیلی معتبر، شرط سنی کمتر از ۳۵ سال از جمله مهم‌ترین مواردی است که در امتیازگیری شما تاثیر گذار است.

با وجود تمام این شرایط راه‌ اندازی کسب ‌وکار در مقدونیه نسبت به خیلی از کشورهای دیگر سهل‌تر است و همین موضوع باعث کاهش شدید نرخ بیکاری این کشور شده است. مزید بر اینکه دولت مقدونیه اصلاحات زیادی در قوانین خود ایجاد کرده تا بهترین شرایط را برای فعالیت مشاغل و حمایت از آن‌ها به‌ خصوص در بخش ساختمان‌سازی ایجاد کند.

آیلند ویزا آیلند ویزا