آیلند ویزا

پیش زمینه هایی برای اقامت در مقدونیه

Rate this post

کشور مقدونیه در جنوب شرقی اروپا و در شمال یونان واقع ‌شده و پایتخت آن شهر زیبای اسکوپیه می‌باشد. این کشور در سال 1991 از یوگسلاوی سابق جدا شده و مستقل شد. کشوری با جاذبه‌های دیدنی و گردشگری زیاد که کوه‌های ساپلانینا در شمال غربی مقدونیه و دریاچه‌های عمیق و چشم‌نواز در جنوب شرقی این کشور را در خود جای داده ‌است.

این کشور به دلیل قرار گرفتن در حوزه جنوب شرقی اروپا زیبایی‌های منحصر به‌ فردی دارد و جمعیت کم و محیط دنج و آرام آن برای مهاجرپذیر بودن مزید بر علت شده ‌است. شهرهای مهم دیگر این کشور پیتولا، اوهرید، استروگا است و در ضمن این کشور با بلغارستان، آلبانی، یونان و صربستان همسایه است.

کشور مقدونیه کنونی با وسعت 25.710 کیلومتر تنها اندکی از استان کرمانشاه بزرگ‌تر است. این کشور با جمعیت 2 میلیون‌ نفری که 30 درصد آن‌ها مسلمان هستند یادگاری از حضور عثمانیها در بالکان است.

چرا مهاجرت به مقدونیه؟

یکی از مهم‌ترین شاخصه ‌های تاثیرگذار در افزایش مهاجرت و سرمایه گذاری به مقدونیه وجود ثبات سیاسی و شرایط مسالمت ‌آمیز حاکم بر این کشور است. شرایط اقتصادی هم به تبع ثبات شرایط اجتماعی خط سیر صعودی دارد.

پیش زمینه هایی برای اقامت در مقدونیه : جالب است بدانید تحصیل در مقاطع پیش ‌از دانشگاه در مقدونیه اجباری و رایگان است. به‌ طور کلی برای کودکانی که در رده سنی 6‌ تا 15 سال هستند چه خارجی باشند و چه بومی، تحصیل در دوره‌های ابتدایی و راهنمایی رایگان است. دانشجویان خارجی که در این کشور تحصیل می‌کنند ماهانه از 600 یورو حقوق همراه با غذای رایگان و خدمات آموزشی ارزان ‌قیمت بهره‌مند می‌شوند. این کمک‌ هزینه‌ های دانشجویی در مقاطع تحصیلی بالاتر به هزار یورو هم می‌رسد. یکی از دوره های عالی در مقدونیه، تحصیل در رشته دندانپزشکی است. برای ورود به این دوره حرفه‌ای افراد باید در آزمون‌های ورودی شرکت کنند.

برخلاف تصور رایج مقدونیه از کشورهای عضو اتحادیه شینگن نیست و برای سفر به آن تنها نیاز به دریافت ویزای مقدونیه دارید. البته مقدونیه در ایران سفارتی ندارد و برای اقدام به مهاجرت به مقدونه ناگزیر باید به شهر آنکارا در ترکیه و سفارت مقدونیه در این کشور مراجعه کنید.

همان‌طور که می‌دانید واحد پول مقدونیه دینار است اما برای این‌که در سفر به مقدونیه راحت‌تر پولتان را به دینار تبدیل کنید، بهتر است یورو به ‌همراه داشته باشید. البته خیلی از هتل‌ها هزینه را به‌ صورت یورو هم قبول می‌کنند.

وسعت زیادی از مقدونیه را کوه‌ها و تپه‌های مرتفع و دره‌های عمیق پوشانده ‌است. اگر مشتاقید در مورد آب ‌و هوای این کشور بیشتر بدانید باید بگوییم شرایط آب ‌و هوایی چیزی بین هوای قاره‌ای و مدیترانه‌ای است. در واقع در حوالی رودخانه استر و میتسا و رود واردار آب ‌و هوای مدیترانه‌ای احساس می‌شود و در سایر نواحی در تابستان هوای گرم قاره‌ای و زمستان‌های مرطوب و سرد حاکم است.

چرا اقامت در مقدونیه خوب است؟

پیش زمینه هایی برای اقامت در مقدونیه : با توجه به اقتصاد رو به ‌رشد مقدونیه، محیط کسب‌ و کار این کشور شرایط مطلوبی دارد و از جمله کشورهایی است که کمترین نرخ مالیات در اروپا را دارد. از آنجایی‌که مقدونیه برای عضویت در اتحادیه شینگن کاندید شده‌ است، درصورتی‌که ویزای این کشور را دریافت کنید، می‌توانید بدون نیاز به ویزای شینگن  به کشورهای عضو پیمان شینگن سفر کنید.

همان‌طور که پیش‌ از این اشاره کردیم به دلیل اقتدار دولت مقدونیه در تصویب سیاست ‌های مالی صحیح، وضعیت اقتصادی این کشور روند متعادل و مناسبی دارد و شاخص‌های اقتصاد کلان آن در حد قابل‌ قبولی باقی‌ مانده است. این میزان از تعادل و ثبات اقتصادی، توجه عده زیادی از تجار و فعالان و سرمایه‌گذاران خارجی را جلب کرده است.

اگر تصمیم به اقامت در مقدونیه از طریق سرمایه‌گذاری دارید، باید بدانید که مزیت بارز این روش این است که در زمان کوتاهی در حدود سه هفته به آن رسیدگی می‌شود. پس ‌از این‌ که اجازه اقامت در این کشور را کسب کردید، می‌توانید مطابق قانون پیوستن اعضای خانواده به همدیگر برای همسر و فرزندان هم اجازه اقامت دریافت کنید.

 شرایط مالی برای کسب اقامت مقدونیه

یکی از پیش زمینه هایی برای اقامت در مقدونیه بهبود شرایط کسب کار و اقامت در مقدونیه امکان ثبت شرکت به ‌خوبی فراهم ‌شده و مهاجران ایرانی و اتباع سایر کشورها می توانند برای افزایش درآمدزایی اقدام به ثبت شرکت کنند. برای دریافت اقامت مقدونیه از طریق سرمایه گذاری باید 500000 دلار آمریکا در یکی از شرکت ‌های مقدونیه‌ای فعال سرمایه‌ گذاری کنید. درضمن باید 10 شهروند مقدونیه‌ای را در این شرکت استخدام کنید.

امکان سفرهای خارجی

خوشبختانه به ‌موجب یک توافق‌ نامه دو جانبه افرادی که ویزای مقدونیه دریافت می‌کنند می‌توانند بدون نیاز به ویزای دیگر به حدود 100 کشور دیگر در منطقه شینگن سفر کنند. به ‌نظر می‌رسد بعد از ملحق شدن مقدونیه به اتحادیه اروپا این گزینه‌های سفر بدون نیاز به ویزا، افزایش چشمگیری داشته باشد.

آیلند ویزا آیلند ویزا