آیلند ویزا

مهاجرت به کبک از طریق سرمایه گذاری

Rate this post

مهاجرت به کبک از طریق سرمایه گذاری

یکی از بهترین راهکارهای مهاجرتی بهره بردن از شیوه های سرمایه گذاری در کشورهای دیگر است. البته پیش از اینکه بخواهید سرمایه هایتان را به کشوری دیگر منتقل کنید، باید از ثبات اقتصادی و بازدهی سرمایه گذاری در آن کشور آگاهی کامل داشته باشید.یکی از بهترین موقعیت های اقامتی برای ایرانیان مهاجرت به کبک از طریق سرمایه گذاری در برنامه 350 هزار دلاری کبک است. ضمن اینکه برنامه سرمایه گذاری کبک بزرگترین و پرطرفدارترین برنامه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری کانادا است. سالانه افراد بسیاری از سراسر دنیا برای دریافت اقامت دائم کادانا به واسطه این برنامه اقدام می کنند.

خبر خوش اینکه با وجود اینکه این طرح در سال اخیر متوقف شده بود و هیچ سرمایه گذاری قادر به ارائه درخواست نبود اما مقرر شده تا از 31 مارچ سال 2021 مجددا راهگشای مهاجران کشورهای مختلف به کانادا باشد. باید خاطر نشان کنیم که برنامه سرمایه گذاری در کبک (QIIP) یک شیوه سرمایه گذاری منفعل است.

به عبارت دیگر در این برنامه نیاز به سرمایه گذاری برای راه اندازی یک کسب و کار حرفه ای و اشتغال در آن نیست بلکه متقاضی مهاجرت تنها باید 1.2 میلیون دلار کانادا در بخش دولتی تضمین شده ای سرمایه گذاری کند. روند کار به این صورت است که به متقاضیانی که در این برنامه پذیرفته می شوند، گواهی انتخاب کبک (CAQ) اعطا می شود. در پی دریافت این گواهی متقاضی می تواند برای کسب اقامت دائم کانادا اقدام کند.

مزیت های مهاجرت به کانادا

جذابیت کانادا برای مهاجرت از جنبه های تعادل اقتصادی و سیاسی، سیستمهای دقیق برنامه ریزی اجتماعی، آزادی های مدنی و فرصت های کسب و کار و… موجب شده شرایط فوق العاده ای برای زندگی شهروندان مهیا شود. در ضمن وجود مراکز آموزشی و دانشگاههای قدرتمند با سطح علمی بالا، استانداردهای قوی آموزشی و امکانات بهداشتی درمانی، رفاه اجتماعی بسیار خوبی را برای مهاجران و شهروندان فراهم می کند.

مزیت بزرگ دیگر این است که با دریافت پاسپورت کانادایی می توانید بدون نیاز به ویزا به 184 کشور دنیا سفر کنید.

چرا مهاجرت به کبک از طریق سرمایه گذاری مناسب است؟

مسلما مهم ترین مزیت برنامه سرمایه گذاری کبک، دریافت ویزای اقامت دائم کادانا با توجه به اجرای تعهدات سرمایه گذاری می باشد. علاوه بر این با سرمایه گذاری در کانادا امکان دسترسی به شرایط مناسبی از جمله کیفیت بالای زندگی و آزادی های فردی برای مهاجران فراهم می شود. مزید بر اینکه در چند سال گذشته سه شهر از ده شهری که به عنوان شهرهای برتر دنیا برای زندگی انتخاب شده است، در کانادا قرار داشت. تورنتو، ونکوور و کلگری از بهترین شهرهای دنیا از نظر رفاه و سطح کیفیت زندگی هستند.

دسترسی وسیع به بازارهای جهانی

فرصت دسترسی به بازارهای جهانی از آن موقعیت های نابی است که کانادا نصیب سرمایه گذاران خارجی می کند. دسترسی به بازاری با 5/1 میلیارد مشتری به واسطه 14 قرارداد تجاری با 51 کشور دنیا فرصتی بی نظیر برای سود آوری است.

نقطه عطف موضوع از جایی آغاز شد که توافقنامه جامع اقتصادی بین کانادا و اتحادیه اروپا منعقد شد که بر اساس آن 98 درصد از تولیدات کشور کانادا بدون نیاز به پرداخت عوارض گمرکی امکان صادرات به اروپا را پیدا کرد. بنابراین با وجود چنین بازار گسترده ای امکان ارائه انواع خدمات و محصولات سرمایه گذاران به بازارهای کل دنیا و همچنین بازار کانادا مهیا شده است.

با وجود اینکه مزایای فراوانی برای مهاجرت به کبک از طریق سرمایه گذاری می توان برشمرد اما ظرفیت پذیرش آن محدود است. چنانکه در سال 2018 ظرفیت پذیرش این روش مهاجرتی در کانادا 1900 پرونده بود. در این میان 1330 پرونده مربوط به کشور چین و باقی پرونده ها به سایر کشورها اختصاص داشت.

متقاضیانی که برنامه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری را انتخاب می کنند باید مبلغی بیش از 100 هزار دلار کانادا بودجه در نظر بگیرند.

با اینکه شیوه های جذاب و پرطرفداری برای دریافت اقامت کانادا وجود دارد اما روش های مختلف سرمایه گذاری، برنامه استارتاپ کانادا ، کارآفرینی استانی و ثبت شرکت از بهترین راهکارهای مهاجرتی به شمار می روند.

انواع برنامه های سرمایه گذاری کانادا

خوشبختانه برنامه های متنوعی برای مهاجرت به کانادا و کسب ویزای سرمایه گذاری وجود دارد. متقاضیان می توانند با توجه به شرایط شان یکی از این برنامه ها را در پیش بگیرند.

برخی از برنامه های سرمایه گذاری کانادا شامل موارد زیر است:

برنامه فدرال سرمایه گذاری

برنامه فدرال استارتاپ (شرکتهای دانش بنیان و نوپا)

برنامه های سرمایه گذاری استانی

برنامه سرمایه گذاری در کبک

برنامه کارآفرینی کبک

برنامه خود اشتغالی کبک

آیلند ویزا آیلند ویزا