آیلند ویزا

استان کبک برای سرمایه گذاری

Rate this post

در میان روش‌های مهاجرت به کانادا یکی از روتین و راحت‌ترین شیوه‌های تجاری دریافت اقامت دائم از طریق سرمایه‌گذاری در کبک است. البته این سرمایه‌گذاری مشروط به این است که در ۵ سال گذشته حداقل به مدت ۲ سال مدیریت و نظارت کامل شرکتی در حوزه‌های صنعت، تجارت، کشاورزی را در بخش دولتی و خصوصی یا سازمان‌های بین‌المللی برعهده گرفته باشید.

مزید بر اینکه میزان دارایی شما برای سرمایه‌گذاری باید ۲ میلیون دلار کانادا باشد.

 شرایط مهاجرت با سرمایه‌گذاری در کبک

کبک برای سرمایه گذاری : فرد متقاضی مهاجرت به شیوه سرمایه‌گذاری در کبک باید در همان ابتدا مبلغ ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار کانادا را به حساب مؤسسه معتبر کانادایی واریز کند. البته این مبلغ بعد از ۵ سال بدون سود مرکب به فرد بازگردانده می‌شود. استان کبک یکی از ۱۰ استان کانادا با مرکزیت شهر کبک است که فرصتهای عالی برای سرمایه‌گذاری دارد.

اقتصاد باثبات و پویای کبک در زمینه‌های گوناگون موقعیت مناسبی برای تاجران و فعالان کسب ‌و کار به وجود آورده‌است تا با کارآفرینی از فرصت‌های سودآوری در این استان بهره‌مند شوند. یکی از مزیت‌های بزرگ استان کبک برای سرمایه گذاری کم‌جمعیت بودن آن است به ‌طوری‌که در هر کیلومترمربع تنها ۵ نفر به‌طور میانگین زندگی می‌کنند. البته این جمعیت در مناطقی مانند سواحل رودخانه سن لوران متفاوت است و نسبت بالاتری دارد. به طور تقریبی۸۰ درصد جمعیت استان در این مناطق سکونت دارند.

 منابع اقتصادی استان کبک

استان کبک همان‌طور که جذابیت‌های طبیعی در چهارفصل دارد از لحاظ تامین منابع مال کاملاً غنی است. صنایعی از قبیل کشاورزی، چوب و کاغذ، ماهیگیری، دامداری و گردشگری، بهره‌برداری از معادن تا تولید برق از بخار و آب در اقتصاد این استان رونق دارد. استان کبک بخش عمده‌ای از اقتصاد بر پایه خدمات را به دوش می‌کشد.

در شرایطی که سرمایه گذاران خارجی با دلایلی مانند نوسانات ارزش ارز، بی ثباتی های سیاسی و عدم تعادل وضعیت اقتصادی کشورشان ناگزیر به مهاجرت می شوند، به دنبال پناهگاه مالی مناسبی برای سرمایه گذاری و حفظ ارزش دارایی هایشان هستند. بر کسی پوشیده نیست که کانادا با اقتصاد 1.6 تریلیون دلاری باثبات ترین اقتصادهای دنیا را دارد.

نرخ مالیات پایین و رشد اقتصادی قوی فضای سرمایه گذاری ایده آلی در این کشور به وجود آورده است. در شرایطی که خیلی از کشورها هنوز سیستم قانون و مالیات تجارت آنها در حال توسعه یا تغییرات غیر منتظره است و سرمایه گذاران و تجار را در معرض صدمه های اقتصادی سنگین قرار می دهد.

در چند سال اخیر اقتصاد دانش بنیان باعث شکوفایی مالی کشور کانادا شده ‌است. از طرف دیگر نرخ تولید ناخالص در این استان نسبت به خیلی از استان‌های دیگر کانادا بیشتر است. در این استان درصدی از سود ناخالص داخلی صرف هزینه‌های توسعه و پژوهش می‌شود. تا جایی که حدود یک میلیون نفر از مردم کبک در بخش تکنولوژی و فناوری‌های روز اشتغال دارند.

 شیوه‌های مختلف سرمایه‌گذاری در کبک

دولت کانادا از تجار حرفه‌ای که به‌دنبال فرصت‌هایی تازه برای سرمایه‌گذاری مهاجرت هستند با آغوش باز استقبال می‌کند و شیوه‌های مختلفی برای اقامت آن‌ها پیشنهاد می‌دهد. دولت‌های استانی و فدرال هر کدام برنامه‌های خدمات مختلفی را برای مهاجران سرمایه‌گذار در کبک کانادا در نظر می‌گیرند

برای اقامت در کبک با شیوه‌های تجاری مالی ۳ روش وجود دارد:

  • سرمایه‌گذاری درکبک
  • کارآفرینی در کبک
  • خود اشتغالی

البته فرد متقاضی تنها می‌تواند یکی از این روش‌ها را در درخواست خود ارسال کند

برای سرمایه‌گذاری در کبک باید سرمایه زیادی به ‌اندازه چند  میلیون دلار داشته باشید یا این‌که همین میزان سرمایه را به‌صورت پول نقد، سهام یا در قالب خرید ملک انتقال دهید. استان کبک برای سرمایه گذاری و مهاجرت ظرفیت‌های خیلی خوبی دارد. البته در شیوه‌های سرمایه‌گذاری در کبک محدودیت‌هایی هم با توجه به روند انتخابی شما وجود دارد و برای هر روش باید شرایط سنی خاصی وجود داشته باشد.

افراد کاندید برای برنامه سرمایه گذاری در کبک می بایست در زمینه های مختلفی مانند میزان تحصیلات و تجربه کاری مدیریتی، مهارت های زبان انگلیسی یا فرانسه، زمینه های مختلف آموزشی، داشتن آشنایان نزدیک در استان کبک به امتیاز حداقل 40 و حداکثر 94 در امتیاز بندی برسند.

پس از اینکه مراحل دریافت اقامت طی شد و پس از ورود به استان کبک و شروع کسب و کار، نیازی نیست شخص فعالیت مدیریتی داشته باشد. در این شرایط استفاده از دوره های آموزشی و خدمات درمانی برای متقاضی و خانواده اش رایگان است.

آیلند ویزا آیلند ویزا