آیلند ویزا

جمعیت: 35,362,905
کشورهای بدون ویزا: 154
موقعیت: شمال امریکا
پایتخت: اتاوا
مساحت: 9,984,670 مترمربع
زبان: انگلیسی(زبان رسمی) 58.7%، فرانسه(زبان رسمی) 22%
ادیان: مسیحی 59.5%
نوع حکومت: دموکراسی پارلمانی فدرال تحت قلمرو سلطنت مشروطه و مشترک المنافع
واحد پول: دلار کانادا

مزایای تحصیل در کانادا

Rate this post

مزایای تحصیل در کانادا

کشور کانادا واقع در آمریکای شمالی تنها به خاطر جذابیت های اقلیمی همچون هاکی روی قله های پوشیده از برف مشهور نشده است بلکه این کشور پیشرفته در عرصه آموزش نیز با کیفیت بسیار بالا از بهترینهای دنیاست و در حال حاضر به یک فرصت تحصیلی عالی بین المللی تبدیل شده است. کسب ویزای تحصیلی کانادا یکی از بهترین و سریع‌ترین شیوه‌های دریافت اقامت دائم کاناداست به دلیل این‌ که مزایای تحصیل در کانادا یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد این کشور محسوب می شود.

دولت فدرال کانادا حمایت‌های مناسبی از افراد جویای علم در این کشور انجام می دهد و این منفعت دو جانبه است چرا که درآمد حاصل از تحصیل دانشجویان و دانش‌آموزان بین‌المللی از مجموع درآمدهای ناخالص به ‌دست ‌آمده از فولاد، الماس و آلومینیوم کانادا هم بالاتر است. شاید یکی از دلایل اصلی استقبال مهاجران کشورهای مختلف برای اقامت و تحصیل در کانادا امنیت و ثبات اقتصادی و سیاسی این کشور باشد.

این عوامل در کنار مزایای زیربنایی دیگر موجب شده هرساله بالغ ‌بر ۵۰۰ هزار دانشجو و دانش‌آموز برای رسیدن به آینده‌ای درخشان دانشگاه‌های کانادا را انتخاب کنند. مسئله جالب‌توجه در تأیید این ‌موضوع  نتایج حاصله از پژوهشی در میان ۲۶۰۰ دانشجو در رده سنی ۱۸ تا ۳۰ سال در بین ۵۷ تا از کشورهای اروپایی و آسیایی است. در طی یک نظر سنجی این سوال مهم از آنها پرسیده شد که اگر بخواهید کشوری را برای تحصیل و کار و زندگی انتخاب کنید کدام کشور را ترجیح می‌دهید؟ ۶۲ درصد از افراد کاندید، کانادا را انتخاب کرده بودند.

همان‌طور که آمارهای بین‌المللی ثابت می‌کند کانادا امن‌ترین کشور جهان با پایین‌ترین آمار جرم و جنایت است. این شرایط به ‌حدی مطلوب است که یک دانش‌آموز نوجوان یا دانشجوی تازه ‌وارد خارجی به ‌راحتی می‌تواند در کانادا زندگی کند. نکته قابل‌توجه دیگر در مورد مزایای تحصیل در کانادا این است که شهریه کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا در مقایسه با همه کشورهای انگلیسی‌ زبان بخصوص کشورهایی که تراز مشابهی با کانادا دارد مانند انگلستان، آمریکا و استرالیا به ‌مراتب مقرون ‌به‌ صرفه تر است.

کشوری با فرهنگ‌های گوناگون

با اینکه کانادا کشوری چندفرهنگی است و افراد با ملیت های مختلف را در خود جای داده است اما خبری از تبعیض مذهبی، قومی، نژادی و جنسی در این کشور نیست. همین موضوع باعث شده حتی اتباع کشورهای توسعه‌یافته‌ای مانند آمریکا و آلمان هم کانادا را برای تحصیل و مهاجرت انتخاب کنند. با وجود چنین فضای مسالمت‌آمیزی امکان آشنایی دانشجویان با فرهنگ‌ها و آداب ‌و رسوم کشورهای دیگر به بهترین شکل در کانادا فراهم شده ‌است.

برقراری بالاترین سطح آزادی‌های اجتماعی و حقوق‌ بشر و در مقابل کنترل جرم و جنایت در کمترین سطح ممکن، نشانگر قدرت دولت فدرال کانادا در مدیریت و حفظ یکپارچگی جامعه است.

دانشجویان بین‌المللی در کنار همسر و فرزندان

هیچ موقعیتی برای مهاجرت بهتر از این نیست که ویزای تحصیلی متقاضی با ویزای همراهی همسر و فرزندانش توام باشد. بر اساس قوانین اداره مهاجرت کانادا هیچ منعی برای دریافت ویزای خانواده دانشجویان در این کشور وجود ندارد. البته در پاره‌ای موارد براساس یک سری مستندات افسر می‌تواند به همراهان دانشجویان بین‌المللی ویزا اعطا کند یا برعکس تقاضای اقامت آن‌ها را رد کند.

دانشجویان مهاجر اجازه کار در حین تحصیل دارند

دانشجویان بین المللی که با ویزای تحصیلی به کانادا وارد می‌شوند و در رشته‌های تمام‌ وقت کالج و دانشگاه در حال تحصیل هستند، اجازه دارند همزمان با تحصیل ۲۰ ساعت (۸۰ ساعت در ماه) کار کنند. از این‌رو دانشجو براساس قانون این کشور می‌تواند هم‌زمان با تحصیل در کانادا در یک شرکت یا فروشگاه با پایه حقوقی حدود ۱۴ دلار (در تورنتو) به‌صورت پاره‌وقت کار کند. توجه داشته باشید که برای دریافت اجازه کار حین تحصیل در کانادا پس از اینکه به خاک این کشور وارد شدید باید در همان ابتدا تقاضای سین نامبر ( SIN Number) بدهید.

سین نامبر به معنای شماره بیمه تامین اجتماعی کاناداست که شامل یک شماره 9 رقمی برای افراد خارجی بوده و حکم دریافت اجازه کار و در ضمن دسترسی به خدمات دولتی کانادا را دارد.

ویزای تحصیلی کانادا به اقامت دائم تبدیل می‌شود

بر اساس قوانین حاکم بر این کشور تحصیل در دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا یکی از بهترین و مقرون ‌به‌ صرفه‌ترین شیوه‌های دریافت اقامت دائمی است. سایر گزینه‌های مهاجرت یا مشروط به سرمایه‌گذاری و کارآفرینی هستند یا پروسه زمانبری دارد.

 

آیلند ویزا آیلند ویزا