آیلند ویزا

روادید تحصیلی کانادا

5/5 - (1 امتیاز)

روادید تحصیلی کانادا

آیا شما هم به فکر مهاجرت و تحصیل در جایی با شرایط بهتر خارج از کشور خودتان هستید اما نمی‌دانید کدام کشور دانشگاه ها و شرایط بهتری دارد؟ بی‌تردید شما هم به تحصیل در کانادا به‌عنوان یکی از گزینه‌های مهم و قابل‌توجه فکر کرده‌اید. اگر مصمم هستید برای ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید اما در این ‌مورد سردرگم و مبهوت به‌ دنبال راهی برای دریافت سریع اطلاعات و کسب روادید تحصیلی کانادا هستید ما شما را در این مسیر همراهی خواهیم کرد.

در این فرصت قصد داریم پاره ای اطلاعات کلی و کاربردی در خصوص روند دریافت ویزای تحصیلی کانادا در اختیار شما بگذاریم تا در این مسیر تصمیم های بهتری بگیرید. مسلماً همه ما در عصر حاضر می‌دانیم که کانادا یکی از بهترین کشورها برای تحصیل، کسب ‌وکار و سرمایه‌گذاری است. به ‌خصوص که در کنار امکانات فراوانی که برای تحصیل فراهم ‌شده، مزایای فراوانی را نصیب متقاضیان ویزای این کشور می‌کند. از جمله این مزایا دریافت اقامت دائم کانادا بعد از تحصیل از میان افرادی است که اقدام به سرمایه‌گذاری در کانادا یا راه‌اندازی استارت‌آپ و کسب ‌و کار در این کشور می‌کنند.

افرادی که کانادا را برای تحصیل انتخاب می کنند، پس‌ از طی مدت ‌زمانی می‌توانند برای دریافت اقامت کل اعضای خانواده درخواست دهند. دریافت ویزای تحصیلی کانادا درحقیقت نوعی کسب اجازه موقت برای تحصیل کردن و زندگی در این کشور رؤیایی است. به ‌طور کلی ویزای تحصیلی کانادا به دو صورت ویزای دانشجویی و ویزای دانش‌آموزی ارائه می‌شود.

جالب اینجاست که پس ‌از دریافت این ویزا قادر خواهید بود برای همه اعضای خانواده ویزا بگیرید و با آسودگی خاطر در کنار اعضای خانواده به کار و تحصیل این کشور پیشرفته مشغول شوید.

استارت آپ کانادا

ویزای دانش آموزی کانادا

گاهی والدین تصمیم می گیرند فرزندان زیر 17 سال خود را برای تحصیل در شرایط بهتر و داشتن آینده درخشان تر به کانادا بفرستند. در این شرایط پس از دریافت ویزای دانش آموزی والدین هم ویزای گاردین کانادا دریافت می کنند و می توانند همراه فرزندشان به عنوان سرپرست در کانادا زندگی کنند. اما در صورتی که به هر دلیلی تمایل نداشته باشند یا نتوانند همراه فرزندشان در کانادا حضور پیدا کنند در این حالت نوع ویزا به کاستودین تغییر پیدا می کند.

البته افرادی که سن بالای 19سال دارند نیز در صورت تمایل می توانند فرم مربوط به ویزای کاستودین (Custodian Visa) را تکمیل کنند تا در شرایط خاص و نیاز به کمک و پشتیبانی از دانش آموز حمایت شود.

هنگامی که فردی تصمیم می گیرد ادامه تحصیلش را در کانادا پیگیری کند باید چند فرم مخصوص را به صورت آنلاین تکمیل کند تا روند کار آغاز شود و بتواند برای مراحل بعدی اقدام نماید.

عواملی که باعث موفقیت در دریافت ویزای تحصیلی کانادا می شود

شما باید آفیسر را به نوعی متقاعد کنید که پس از پایان تحصیل در کانادا قصد دارید به کشورتان بازگردید

این کار معمولا با سه شیوه مرتبط با وابستگی ها انجام می شود. هر چه مدارک شما برای اثبات این دلایل یا Tie ها و وابستگی ها محکم تر باشد احتمال رد شدن درخواست ویزای تحصیلی کمتر خواهد شد.

مراحل دریافت روادید تحصیلی کانادا

گام اول برای کسب ویزا از سفارت کانادا پذیرفته شدن در یک مدرسه مؤسسه آموزشی و دانشگاه در کانادا است و تا این مرحله را نگذرانید نمی‌توانید برای اقامت اقدام کنید.

صدور ویزای تحصیلی کانادا چقدر طول می‌کشد؟

مدت‌زمان تقریبی که سفارت کانادا روی پرونده اقامتی شما کار می‌کند و دستور صدور روادید تحصیلی کانادا را صادر می کند حدود ۱۱ هفته است که البته این مدت‌زمان مشروط به تکمیل همه مدارک لازم اعلام ‌شده برای ویزای تحصیلی از جمله نامه پذیرش تحصیلی و تکمیل مراحل انگشت انگشت‌نگاری است.

 ویزای تحصیلی کانادا چقدر اعتبار دارد؟

پس‌از طی شدن این مراحل و موافقت اداره مهاجرت این کشور با ویزای تحصیلی شخص متقاضی، ویزای موقتی برای فرد صادر می‌شود و از این پس می‌تواند به کشورکانادا سفر کند. پس ‌از ورود به خاک این کشور ویزای تحصیلی شخص متقاضی تحصیل با توجه به رشته و مقطع تحصیلی‌ و همچنین شرایط دانشگاه مقصد تمدید می‌شود.

در روند ادامه تحصیل در کانادا نیازی نیست نگران میزان اعتبار ویزای خود باشید چون به ‌هرحال تا زمانی‌که در آن دانشگاه و رشته  مورد نظر تحصیل می‌کنید ویزا اعتبار دارد و حتی در صورت بروز شرایط خاص می‌توانید ویزای خود تمدید کنید.

 

آیلند ویزا آیلند ویزا