آیلند ویزا

فرصت های تحصیلی کانادا

Rate this post

کانادا کشوری با تنوع فرهنگی گسترده اما شهروندانی صمیمی و روشن‌فکر است که در برخورد با مهاجران به ‌هیچ ‌عنوان رفتار نژادپرستانه ندارند. از این‌رو فرصت های تحصیلی کانادا بخش بزرگی از درخواست‌های ویزای کانادا را به خود اختصاص می‌دهد.

این وضعیت موجب شده در حال ‌حاضر یک‌پنجم دانشجویان دانشگاه‌های کانادا را دانشجویان بین‌المللی تشکیل دهند. دولت کانادا با تسهیلات ویژه‌ای که برای ادامه تحصیل دانشجویان قائل می شود، سالانه با درخواست‌های فراوان ویزای تحصیلی کانادا مواجه می شود.

با این توصیف دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا پیوسته میزبان استعدادهای جوانی هستند که در جستجوی آینده‌ای درخشان این کشور را برای اقامت انتخاب می‌کنند.

ویزای تحصیلی دانشجویی و دانش آموزی کانادا بیشتربخوانید

تحصیل در کالج‌های کانادا

اگر اطلاعات کمی در مورد کالج‌ها دارید باید بگوییم که این سیستم آموزشی به مؤسساتی گفته می‌شود که نسبت ‌به دانشگاه‌ها کوچک‌تر هستند و افراد پس از ۱ تا ۳ سال تحصیل می‌توانند گواهینامه های معتبر جهانی کسب کنند.

آموزش‌های کالج در کانادا بیشتر در قالب آموزش‌های فنی‌حرفه‌ای با ارائه مدرک دیپلم است که جهت آماده‌سازی افراد برای ورود به بازار کار کاربرد دارد. این سیستم آموزشی درواقع مرحله‌ای مابین دوره‌های تحصیلی مدرسه و دانشگاهی است که به ۲ شکل خصوصی و دولتی در رشته‌های علمی، فنی‌حرفه‌ای و هنری فعالیت دارد .

شرایط پذیرش کالج‌های کانادا

پذیرش در کالج‌های کانادا در مورد افراد ۱۸ تا ۲۲ سال مشروط به کسب رتبه ۸۰ در آزمون تافل و یا آیلتس با امتیاز 6 تا 5/6 می‌باشد. در صورتی ‌که فرد مدرک زبان و سایر شرایط موردنظر را نداشته باشد، احتمال دریافت ویزای تحصیلی کانادا خیلی کمتر می‌شود.

در بعضی از کالج‌های کانادایی این امکان فراهم است تا متقاضیان بدون در دست داشتن مدرک با گذراندن دوره آموزشی زبان در کالج‌های این کشور تحصیل خود را در این کالج ها آغاز کنند.

 برترین کالج‌های کانادا

در کشور کانادا کالج‌های خصوصی دولتی زیادی وجود دارد که برخی از آن‌ها رتبه علمی بالاتری داشته و مشهورتر هستند. برای شناسایی این کالج‌ها می‌توانید رشته تحصیلی خود را در وب‌سایت اختصاصی کالج‌های دولتی این کشور وارد کنید. در ضمن با ورود به وب‌سایت هر کدام از کالج‌ها اطلاعات کامل‌تری در مورد رشته ها و شرایط اختصاصی پذیرش دانشجو کسب کنید.

بهترین دانشگاه‌های کانادایی

یکی از مسائلی که در مورد ادامه تحصیل کانادا بیش ‌از هرچیزی مطرح است، میزان اعتبار دانشگاه و جایگاه آن در میان سایر مؤسسات آموزشی بین‌المللی خواهد بود. یکی از دلایل استقبال بسیار زیاد از دانشگاه‌های کانادا کیفیت بالای آموزش و اعتبار این دانشگاه ها در سطح بین‌المللی است. به‌ طوری‌که همیشه در لیست بهترین دانشگاه‌های جهان می‌توانید نام دانشگاه‌های کانادا را مشاهده کنید.

شرایط پذیرش در دانشگاه‌های کانادا

هر کدام از دانشگاه های کانادا شرایط متفاوتی برای پذیرش دانشجویان بومی و بین‌المللی اعلام می‌کنند. اما به‌ طور معمول شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه‌های کانادا مشروط به داشتن معدل بالای مقطع کارشناسی و به‌خصوص ۲ سال آخر است. در ضمن کسب حدنصاب نمره زبان تافل یا آیلتس آکادمیک است.

شرایط پذیرش دانشجو در مقطع دکترا هم مشروط به ارائه معدل لازم در مقطع کارشناسی‌ارشد و کسب نمره حد نصاب در آزمون‌های معتبر تافل و آیلتس آکادمیک هم یکی از شرایط اصلی اپلای این دانشگاهها است.

اپلای دانشگاه‌های کانادا

مهم‌ترین سوالی که پس‌از شرایط پذیرش دانشگاه‌های کانادا مطرح می‌شود این است که چه زمانی می‌توان برای اپلای دانشگاه‌های کانادا اقدام کرد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که زمان تقریبی  ددلاین برای هر مؤسسه آموزشی متفاوت است. حتی در مواقعی مهلت ارائه درخواست پذیرش در رشته‌های مختلف نیز زمان مختص به خود دارد.

یکی از نکاتی که باید توجه ویژه به آن داشته باشید مرتبط بودن رشته تحصیلی سابق با رشته ای که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های کانادا دارید است. چنانچه تصمیم دارید در رشته جدیدی ادامه تحصیل دهید، باید بتوانید رابطه منطقی بین رشته کنونی و رشته که پیش از این در آن تحصیل می کردید پیدا کنید.

با توجه به اینکه فرایند مهاجرت تحصیلی و یافتن فرصت های تحصیلی کانادا حساسیت های خود را دارد، نیاز به مشاوره مهاجرتی و ارتباط گرفتن با افراد متخصص بسیار کمک کننده خواهد بود. هر گونه اشتباه در پروسه اپلای و اقدام نکردن در زمان مشخص می تواند منجر به شکست درخواست ویزا شود.

چنانچه قصد حضور در دانشگاهها و موسسات کبک را دارید، باید ابتدا گواهینامه پذیرش کبک(CAQ) بگیرید. پس از بررسی درخواست توسط اداره مهاجرت، در صورت موافقت تاییدیه برای شما ارسال خواهد شد.

با استارت آپ کانادا بیشتر آشنا شوید

آیلند ویزا آیلند ویزا