آیلند ویزا

شرایط سنی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

Rate this post

شرایط سنی تحصیل در کانادا : کیفیت بالای آموزش، اقتصاد پیشرفته و جامعه روشنفکر در کانادا سالانه دانش‌آموزان و دانشجویان زیادی را به مهاجرت این کشور سوق می‌دهد.چه میزان بودجه برای هزینه‌های زندگی در کانادا باید در نظر بگیرند؟ چه مدارکی برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا باید ارائه دهند؟

از آنجایی‌که این روزها یکی از بهترین و سریع‌ترین مسیرهای مهاجرتی به کانادا ادامه تحصیل در این کشور است، تقاضا در میان افراد در رده‌های مختلف سنی وجود دارد. افرادی که مشتاق هستند زندگی آرام در کشور کانادا را تجربه کنند، به وسیله مهاجرت تحصیلی به کانادا فرصتی برای اقامت در طول تحصیل بدست می‌آورند تا در ادامه راه شرایط کاری خود را مهیا کنند..

شرایط سنی تحصیل در کانادا

اولین شرط ادامه تحصیل در کانادا برخورداری از شرایط سنی مناسب برای دریافت ویزا است. کشور کانادا جزء کشورهایی است که برای اعطای ویزای تحصیلی محدودیتهای خاصی قائل است. در ضمن افراد متقاضی نباید گپ تحصیلی بیشتر از ۵ سال با آخرین مدرک تحصیلی کسب‌شده داشته باشند. شرایط سنی افراد درخواست دهنده ادامه تحصیل در کانادا در مقاطع تحصیلی مختلف متفاوت است. به ‌عنوان نمونه حداکثر سن مجاز برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا در کانادا 45 سال است.

کسب مجوز تحصیلی

اگر قصد ادامه تحصیل در کانادا در مقاطع مدرسه ای یا دانشگاهی را دارید باید شرایط سنی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا را داشته باشید و برای دریافت ویزای تحصیلی در همان رده اقدام کنید. پس از دریافت این ویزا:

*می توانید به مدت 4 سال در یکی از مراکز آموزشی این کشور ادامه تحصیل بدهید

*در طول مدت اعتبار ویزا بدوی هیچ محدودیتی به کانادا سفر کنید

*اجازه کار به اندازه هر دو هفته 20 ساعت را خواهید داشت

*در صورتی که مدت زمان تحصیل طولانی تر شود می توانید مجددا برای ویزا اقدام کنید.

به طور کلی متقاضیان تحصیل درکانادا در هر شرایط سنی که باشند باید برای دریافت مجوز تحصیل اقدام کنند. اما مجوز تحصیلی برای ورود به دوره های آموزشی زیر لازم نیست:

پیش دبستانی و مهد کودک

حضور در دوره های آموزشی آزاد در قالب تورهای مسافرتی

حضور در دوره های آموزشی کمتر از 6 ماه

گذراندن دوره های آموزشی غیر آکادمیک

عدم نیاز به مدرک زبان برای ادامه تحصیل

تردیدی نیست که کشور کانادا یکی از جذاب‌ترین مناطق دنیا برای مهاجرت است. سالانه تعداد زیادی از متقاضیان تحصیل به این کشور مهاجرت می‌کنند. با اینکه ارائه مدرک زبان برای برخی رشته‌ها و دانشگاه های این کشور الزامی است، اما امکان دریافت پذیرش تحصیلی بدون مدرک زبان هم وجود دارد. این پروسه ۲ مرحله دارد و افراد باید ابتدا از دانشگاه موردنظر در این کشور پذیرش دریافت کنند در مرحله دوم بعد از اخذ پذیرش افراد می‌توانند برای study permit یا همان ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنند.

دانشجویانی که با هدف تحصیل به کانادا وارد می‌شوند، امکان اشتغال به کار به شکل‌های مختلف در داخل دانشگاه‌ یا خارج از حیطه دانشگاه را دارند. بعد از پایان تحصیل با پرداخت مالیات مشخص شده می‌توانند شرایط دریافت اقامت این کشور را کسب کنند.

تحصیل در مدارس کانادا

هنگامی‌که تصمیم می‌گیرید فرزندتان را برای ادامه تحصیل به کانادا بفرستید، باید توجه داشته باشید که فرزندتان شرایط سنی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا را داشته باشد و مدرسه انتخابی شما در لیست مدارس مورد تأیید دولت کانادا برای پذیرش دانش‌آموزان مهاجر بین‌المللی وجود داشته باشد. آغاز تحصیل کودکان در مدارس کانادا از سن ۴ تا 5 ‌سالگی برای دوره مهدکودک شروع می‌شود که ممکن است دوره اختیاری باشد. تحصیل رسمی در مدارس کانادا از سن 6‌تا 18 ‌سالگی انجام‌شده و اجباری است. آغاز سال تحصیلی در این کشور از ماه سپتامبر بوده و در ماه ژوئن دوره مدارس به پایان می‌رسد.

طول مدت‌زمان فعالیت درسی در مدارس به مدت ۷ ساعت روزانه است. نکته قابل‌توجه این است که تحصیل در کانادا در استان‌های انتاریو، مینی توبا، نیوبرانزوئیک تا 18‌سالگی و در سایر استان‌ها تا 16سالگی اجباری است. شرایط دقیق سنی برای تحصیل در مدارس کانادا به ‌شرح زیر است:

کودکان در کانادا آموزش ابتدایی را از سن 6 ‌سالگی شروع کرده و در 13‌سالگی به اتمام می‌رسانند. دوره تحصیلی دبیرستان در کانادا از کلاس نهم تا دوازدهم ادامه دارد. دانش‌آموزان از 14‌سالگی وارد دبیرستان می‌شوند و در 18‌سالگی فارغ‌التحصیل خواهند شد.

شرط تحصیل در مدارس کانادا

ویزای تحصیلی کانادا درصورتی برای دانش‌آموز صادر می‌شود که از یکی از مدارس و مؤسسات آموزشی کاندید شده دولت کانادا موفق به اخذ پذیرش شده باشد. برای دریافت پذیرش از مدارس خصوصی اغلب شرایط خاصی مانند کسب رتبه خوب در آزمون، معدل و نمرات بالا و مصاحبه با والدین و دانش آموز وجود دارد.

برای آسنایی با شرایط اخذ ویزا از طریق استارت آپ کانادا کلیک کنید

آیلند ویزا آیلند ویزا