آیلند ویزا

جمعیت: 35,362,905
کشورهای بدون ویزا: 154
موقعیت: شمال امریکا
پایتخت: اتاوا
مساحت: 9,984,670 مترمربع
زبان: انگلیسی(زبان رسمی) 58.7%، فرانسه(زبان رسمی) 22%
ادیان: مسیحی 59.5%
نوع حکومت: دموکراسی پارلمانی فدرال تحت قلمرو سلطنت مشروطه و مشترک المنافع
واحد پول: دلار کانادا

شرایط جدید سفر به کانادا

Rate this post

شرایط جدید سفر به کانادا

دو سالی می‌شود که به‌ دنبال شکل گیری چالش شیوع کرونا سفر کردن به هر گوشه ای از دنیا بسیار مشکل شده و با اما و اگرهای زیادی همراه است . در این میان سفر به کانادا کشوری با جنگل‌های سرسبز و بارانی و آسمان آبی بیکران نیزاز این امر مستثنی نبوده و قوانین و شرایط جدید سفر به کانادا سخت‌گیرانه‌تر بر آن حکم‌فرما شده ‌است.

با وجود شرایط جدید سفر به کانادا در حال حاضر برای سفر بی‌دغدغه به این کشور باید مراحلی را بگذرانیم. درصورتی‌که قصد سفر به کانادا و خرید بلیط هواپیما را دارید در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

قوانین جدید کانادا برای پذیرش مسافران خارجی

پس ‌از اینکه با ورود اتباع کشورهای خارجی شیوع کرونا در کانادا اوج گرفت، دولت این کشور در تاریخ ۲۳ مارس 2020 قوانین پیچیده‌ای را وضع کرد تا از ورود مسافران غیرضروری به این کشور بکاهد. البته این قوانین سختگیرانه با گذشت زمان و با وجود شرایط گریزناپذیری که در حال حاضر به وجود آمده، دست‌خوش تغییراتی شد.

با این حال همچنان برای افرادی که قصد سفر از سرزمین‌های دور به کانادا را دارند محدودیت‌هایی وجود دارد. افراد باید شرایط خاص یا دلایل متقاعدکننده‌ای برای سفر به کانادا داشته باشند تا موفق به رزرو بلیت شوند. از این‌رو بر طبق این قوانین مسافران تنها با اهداف دیدار از خانواده، تولد عضو جدید خانواده درجه یک، شرکت در مراسمی مانند خاک‌سپاری، رسیدگی به امور تجاری و مالی اجازه دارند برای سفر به کانادا اقدام کنند.

بنابراین برای سفر به کانادا باید دلایل قانع‌کننده‌ای برای ارائه به سفارت این کشور داشته باشید. به‌ عنوان نمونه باید به مدت ۱۵ روز یا بیشتر قصد اقامت در کانادا را داشته باشید یا حداقل یکی از فامیل درجه یک شما اقامت دائمی کانادا را داشته باشد، برای حضور در یک رویداد بین‌المللی ورزشی یا اهداف بشردوستانه به این کشور سفر کنید.

البته افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در کانادا را دارند درصورتی‌که شرایط و مدارک لازم را داشته باشند می توانند بعد از سپری شدن فرآیند خاصی در اداره مهاجرت کانادا آزادانه به این کشور سفر کنند. این افراد بعد از مدتی حتی قادر خواهند بود برای اعضای خانواده‌شان اقامت دائم دریافت کنند. با وجود تمام شرایطی که بیان شد در راستای احتیاط‌های پیشگیرانه بیماری همه مسافران ایرانی که قصد سفر به کانادا را دارند باید پیش ‌از تاریخ پرواز چکاپ پزشکی را بگذرانند.

این افراد باید پیش از پرواز باید در آزمایشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت ایران تست PCR انجام دهند. در صورتی ‌که نتیجه تست آن‌ها منفی باشد اجازه سفر پیدا می‌کنند. مسافران بعد از رسیدن به خاک کانادا باید مجدداً تست PCR بدهند. درضمن این افراد باید تا ۱۴ روز بعد از زمان رسیدن در هتل های معرفی شده توسط دولت کانادا قرنطینه شوند. این یک طرح کاملاً اجباری است.

با این اوصاف تنها افراد خاصی می‌توانند به خاک کشور کانادا وارد شوند و سفرشان باید کاملا از پیش ‌تعیین‌ شده و با توجیهات قانع‌کننده باشد.

چه کسانی می‌توانند به خاک کانادا وارد شوند؟

با وجود شرایط جدید سفر به کانادا و قوانین محدود کننده ای که برای ورود به خاک این کشور در دوران کرونا وضع شده ‌است، تنها زمانی مجاز به سفر به کانادا هستید که یکی از دلایل زیر را داشته باشید:

* شهروند کانادا باشید

* اقامت دائم کانادا را داشته باشید

* جزء اعضای خانواده یکی از شهروندان یا دارندگان اقامت دائم کانادا بوده و بخواهید به مدت حداقل ۱۵ روز در این کشور بمانید (همسر یا شریک زندگی، پدر و مادر، نوه، ناپدری یا نامادری، قیم یا سرپرست)

* دیپلمات ایرانی باشید

* سفر به کانادا برای شما به دلایل زیر اضطراری باشد:

با درخواست اقامت دائم شما موافقت شده باشد

دانشجویی یکی از دانشگاه های کانادا باشید

اجازه کار موقت در کانادا را کسب کرده باشید

قصد ترانزیت کالا از یکی از فرودگاه‌های کانادا را داشته باشید

حضور یافتن شما در کانادا با دلایلی همسو با منافع ملی دولت کانادا باشد

اگر شما هم یکی از این افراد هستید می‌توانید به ‌سرعت برای دریافت ویزای کانادا اقدام نمایید اما به ‌هرحال هیچ زمان مشخصی برای کسب ویزای کانادا وجود ندارد و حداقل تا ۳ ماه آینده پاسخی از سفارت کانادا دریافت نخواهید کرد. در حال حاضر تنها دفاتر ارائه خدمات ویزای کانادا در باکو، ترکیه اربیل و دبی بازگشایی شده‌اند.

آیلند ویزا آیلند ویزا