آیلند ویزا

شرایط زندگی در کبک کانادا

Rate this post

شرایط زندگی در کبک کانادا : استان کبک بزرگ ‌ترین استان کانادا با جمعیتی بیش ‌از 7 میلیون و 600 هزار نفر مردمی با فرهنگ‌های مختلف را در خود جای داده ‌است. از آنجایی که ایالت کبک دارای یک میلیون مسیر آبی و دریاچه است به منابع آبی مناسب و تازه ای دسترسی دارد. شرایط زندگی در کبک کانادا با توجه به موقعیت اقلیمی و جغرافیایی منطقه برای شروع زندگی و مهاجرت بسیار مناسب است.

اگر اهل گشت‌ و گذار و تفریحات آخر هفته و تعطیلات باشید اقامت در شهر کبک و سفر به مناطق اطراف رودخانه لارنس که از مهم ‌ترین آبراه‌های آمریکای شمالی به شمار می‌رود، خاطرات خوشی را برایتان رقم خواهد زد. کبک سیتی مرکز استان کبک تابستان‌های نسبتاً گرمی دارد به ‌طوری‌ که دمای هوا در فصل تابستان به بیش ‌از 30 درجه می‌رسد.

با وجود این در زمستان هم هوا سوز و سرمایش را دارد و گاهی به 20 یا 30 درجه زیر صفر خواهد رسید. کبک سیتی از نظر جغرافیایی در سمت جنوب شرقی استان کبک و در حوالی مرز آمریکا قرار دارد. کبک با جنگل‌های انبوه لوور و وجود کوه‌ها و دریاچه‌های فراخ و چشم‌نواز محیطی ایده ‌آل برای تعطیلات است. دوچرخه ‌سواری، اسکی، پیاده‌روی، قایق‌رانی، اتومبیل برفی، ماهیگیری و شکار ازجمله تفریحات این منطقه است.

کبک شهری آرام و امن برای زندگی

شاید برایتان جالب باشد که در خصوص شرایط زندگی در کبک کانادا بدانید شهر کبک پایین ترین تعداد جرائم را در امریکای شمالی به خود اختصاص داده و به‌ همین خاطر به عنوان منطقه‌ی شهری امن در کانادا برای پرورش فرزندان شناخته می‌شود. به دلیل اینکه شهر کبک تلفیقی از طبیعت، تاریخ و مدرنیته است، سالانه رویدادها و جشنواره‌های متعددی در این شهر برگزار می‌شود و به ‌طور پیوسته فضای فرح‌ بخش و هیجان‌ انگیزی دارد.

از خصوصیات بارزی که پس ‌از مدتی زندگی در کبک متوجه آن میشوید می توان به پرجنب ‌و جوشی، پویایی، مهمان‌نوازی و صمیمیت مردم اشاره کرد. ازآنجایی ‌که مهاجرت و تصمیم برای تغییر شرایط زندگی حساسیت بسیار زیادی دارد، افراد باید در انتخاب کشور و شهر مقصد بررسی‌های عمیق انجام دهند تا انتخاب درستی داشته باشند.

سرمایه ‌گذاری در کبک و زندگی در شرایط امن، پویا و رو به‌ رشد درحالی ‌که از خدمات رفاهی و بهداشتی ‌درمانی مناسبی بهره ‌مند می‌شوید، شهر کبک را به گزینه قابل ‌توجهی برای مهاجرت تبدیل کرده‌است.

خدمات بهداشتی ‌درمانی در کبک

شرایط زندگی در کبک کانادا : همان‌ طور که می‌دانید یکی از نیازهای اساسی ما در زندگی خدمات بهداشتی ‌درمانی مناسب و باکیفیت است به ‌خصوص زمانی ‌که درگیر بیماری‌های مزمن خاصی هستید و باید به ‌طور مداوم دسترسی به خدمات پزشکی داشته باشید. در شهر کبک شهروندان از سیستم درمانی رایگان بهره‌ مند هستند. البته بلافاصله پس ‌از مهاجرت به کبک نمی‌توانید به این خدمات دسترسی داشته باشید و باید یک دوره سه ‌ماهه انتظار را بگذرانید تا شرایط دریافت این خدمات را پیدا کنید.

اقتصاد استان کبک

شرایط زندگی در کبک کانادا : بر مبنای توافق نامه ای که از سال 1987 بین آمریکا و کانادا بسته شد، مسیر تجاری صادرات به آمریکا افزایش قابل توجهی داشته است. در نتیجه فضای اقتصاد کانادا به طور کلی مثبت و رو به رشد است. با توجه به اینکه اقتصاد کبک نیز بر پایه تولید و خدمات استوار است ، تا 85 درصد از تولیداتش به کشور آمریکا صادر می شود.

هزینه های زندگی در کبک

با اینکه شرایط زندگی در کبک کانادا در مقایسه با کلان شهرهای آمریکای شمالی مقرون به صرفه تر است اما در این میان هزینه های برجسته ای مانند حمل و نقل وجود دارد که گران است. در نتیجه باید بخش قابل ملاحظه ای از بودجه ماهانه تان را صرف آن کنید.

شرایط کسب‌ و کار در کبک

برای این‌ که شرایط کاری مناسبی در کانادا داشته باشید در اولین گام باید مهارت‌های زبانی خود را در زمینه زبان انگلیسی یا فرانسه تقویت کنید. در مرحله بعد برای این ‌که بتواند کیفیت مهارت و تجربه کاری خود را به کارفرمایان کانادایی نشان دهید باید شماره بیمه اختصاصی خودتان را دریافت کنید و به ‌طور قانونی مشغول به کار شوید.

اگر مهارت زبان فرانسه شما در حد پیشرفته باشد موقعیت‌های کاری جذاب ‌تری پیش رویتان خواهد بود. یکی از نکات قابل‌ توجه این است که اگر فرزند زیر 18 سال داشته باشید پس ‌از اقامت در کبک از کمک‌هزینه کودکان در کانادا برخوردار خواهید شد. پول رایج در کشور کانادا سنت و دلار است.

آیلند ویزا آیلند ویزا