آیلند ویزا

دانشگاه کوئین کانادا

Rate this post

دانشگاه کوئین کانادا   Queens universityپایگاه علمی قوی با بیش ‌از ۱۷۰ سال قدمت است. این دانشگاه یکی از مؤسسات آموزش عالی سنتی و قدیمی در استان آنتاریوی کانادا است. این فضای علمی در سال 1841 توسط ملکه ویکتوریا در کینگستون آنتاریو راه‌اندازی شده ‌است. دانشگاهی با چندین کالج و دانشکده و مدرسه حرفه‌ای که در رده‌ی دانشگاه‌های متوسط قرار می‌گیرد.

در دانشگاه کوئین فعالیت‌های تحقیقاتی سازماندهی‌شده ای در زمینه‌های مختلف زیر با رویکرد نوآوری انجام می‌شود.

سلامت و بهداشت روانی

مطالعات جهانی شدن

علوم محاسباتی و مهندسی

علوم بالینی پزشکی و پایه

سیستم‌های انرژی پایدار و محیط‌زیست سالم

همچنین تحقیق در زمینه موضوعات اجتماعی مانند فقر، تحکم و زورگویی و نظارت.

دانشجویانی که قصد دریافت ویزای تحصیلی کانادا را دارند قطعا سوالات زیادی در مورد روند پذیرش دانشگاه‌های کانادا همچون دانشگاه کوئینز خواهند داشت. در این زمینه می‌توانند با شرکت‌ها و مؤسسات امور مهاجرتی در در ارتباط باشند و به پاسخ سوالات خود برسند.

نگاهی به ویژگی‌های دانشگاه Queen

دانشگاه کوئین کانادا دانشجویان بین‌المللی از ۱۰۹ کشور دنیا را در خود جای داده ‌است. زبان تدریس و آموزش در این دانشگاه انگلیسی است. در 7 مارس 1842 اولین کلاس‌های دانشگاه با ۱۳ دانشجو و دو استاد برگزار شد. در سال ۱۸۶۹ کویین نخستین دانشگاه کانادایی در غرب استان‌های منتهی به دریا بود که زنان را پذیرش می کرد.

دانشگاه کوئین که اصطلاحاً تحت عنوان “دانشگاه کوئینز” و ” دانشگاه کویین” از آن یاد می‌شود، دانشگاهی دولتی و یکی از مشهورترین دانشگاه‌های جهانی است. از این لحاظ شهرت این دانشگاه توجه دانشجویان متقاضی مهاجرت تحصیلی را به خود جلب کرده است. جالب اینجاست که پذیرش در این دانشگاه تراز اول آزمون ورودی ندارد.

افراد تنها با دارا بودن شرایط ویژه موردنظر مؤسسه و ارائه یک سری مدارک می‌توانند به آن راه یابند. این دانشگاه فوق‌العاده با تلفیق سنت و مدرنیته تجربه تحصیل در سازه‌های آهکی در اسکله دریاچه و سواحل دریا را برای دانشجویان فراهم کرده است. دانشگاهی که با منشور سلطنتی ملکه ویکتوریا شروع به کار کرد و اکنون نقش پررنگی در توسعه فناوری و پیشرفت‌های علمی فرهنگی در کانادا دارد.

فضایی بیش‌ از 1400 هکتار از حومه شهر کینگستون در استان آنتاریو در اختیار این دانشگاه و ده‌ها مؤسسه آموزشی زیر شاخه آن قرار گرفته ‌است. جالب است بدانید در سال ۱۸41 کلیسای اسکاتلند این دانشگاه را با منشور سلطنتی اعطایی از سوی ملکه ویکتوریا راه‌اندازی کرده ‌است. مجموعه ساختمان‌های متعلق به دانشگاه کوئین در طی سال‌های متوالی شکل‌گرفته اند.

از جمله برپایی بنای ساهر هیل که هم‌زمان با تاسیس دانشگاه در سال ۱۸۳۹ ساخت آن به اتمام رسید و قدیمی‌ترین ساختمان این مجموعه به شمار می‌رود. از سوی دیگر مدرن‌ترین و جدیدترین بنا در این مجموعه میچل هال است که در سال 2018 بنیان‌گذاری شده ‌است. بنای گونت هال که دانشگاه کوئینز که ساخت آن به‌ سال ۱۹۰۵ برمی‌گردد و اکنون به یکی از جاذبه‌های شاخص شهر تبدیل ‌شده است. می‌توان گفت قرن بیستم تحولی برای دانشگاه کوئین در زمینه توسعه تجهیزات مدرن دانشگاهی بوده ‌است.

زیرشاخه های دانشگاه کوئین کانادا

دانشگاه کوئین کانادا تنها به پردیس متمرکز شهر کینگستون خلاصه نمی‌شود. این دانشگاه در مرکز شهر فرانتنک و حوالی دریاچه ریدو در استان آنتاریو نیز گسترش پیدا کرده است. بخش مطالعاتی دیگری تحت عنوان محوطه باستانی قلعه هرسمونسو Herstmonceux Castle  در گوشه شرقی شهر ساکس نیز به دانشگاه کوئین تعلق دارد.

دانشکده‌های دانشگاه کوئینز

دانشگاه بین‌المللی کوئین ۸ دانشکده را برای اجرای بیش‌ از ۴۰۰ برنامه تحصیلی در خدمت دانشجویان متقاضی تحصیل در کانادا در مقاطع کارشناسی تا دکتری به شکل پاره‌وقت، تمام‌وقت و آموزش از راه دور به ‌کار گرفته است. دانشکده های این مجموعه علمی شامل دانشکده آموزش، دانشکده علوم و هنر، دانشکده علوم بهداشت، دانشکده کسب و کار اسمیت، دانشکده حقوق، دانشکده مطالعات سیاسی، دانشکده تحصیلات تکمیلی دانشکده مهندسی و علوم کاربردی می شود.

پردیس دانشگاه کوئین

پردیس دانشگاه کوئین که بخش اصلی این موسسه آموزشی به شمار می رود، در شمال بیمارستان کینگستون و دریاچه آنتاریو واقع شده و پارک شهر در حوالی حوزه شرقی آن قرار دارد. در محوطه دانشگاه 18 سازه با کاربرد اقامتگاهی به دانشجویان اختصاص داده شده است. سایر ساختمانها به بخشهای اداری دپارتمانها و دانشکده ها تعلق دارد. بیش از 90 درصد دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه کوئینز در اقامتگاههای وابسته به دانشگاه سکونت دارند و از امکانات متنوعی برخوردارند.

آیلند ویزا آیلند ویزا