آیلند ویزا

جمعیت: 35,362,905
کشورهای بدون ویزا: 154
موقعیت: شمال امریکا
پایتخت: اتاوا
مساحت: 9,984,670 مترمربع
زبان: انگلیسی(زبان رسمی) 58.7%، فرانسه(زبان رسمی) 22%
ادیان: مسیحی 59.5%
نوع حکومت: دموکراسی پارلمانی فدرال تحت قلمرو سلطنت مشروطه و مشترک المنافع
واحد پول: دلار کانادا

برنامه کارآفرینی کبک

Rate this post

برنامه کارآفرینی کبک

صاحبان کسب ‌وکارها در زمینه صنعتی، تجاری، کشاورزی و… که تمایل دارند بیزینسی در این زمینه راه‌اندازی کنند فرصت‌های عالی برای آن‌ها در کانادا فراهم شده‌است. در برنامه کارآفرینی کبک دولت کانادا به ‌دنبال جذب تاجران خبره و باتجربه‌ای است که به‌دنبال پیشرفت‌های شغلی و کسب اقامت در کانادا هستند.

برنامه کارآفرینی کبک یک طرح پرطرفدار مهاجرتی برای مدیران باتجربه و متقاضیان دارای ایده‌های نو کسب‌وکار است. ایالت کبک کانادا به دلیل زیبایی‌های گردشگری و شرایط اقلیمی بکر به اروپای کانادا مشهور است. ایالتی که با قدمت 400 ساله اصالت خود را همچنان حفظ کرده ‌است. شهر مونترال یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین شهرهای این ایالت است که شرایط زندگی در آن مناسب است.

به همین خاطر اغلب مهاجران ایرانی در همان چند سال اول این شهر را برای اقامت انتخاب می‌کنند. یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده ایالت کبک به کانون توجه تبدیل شود پایین‌تر بودن هزینه‌های مسکن و زندگی است. وجود آزادی‌های مدنی، آمار جرم و جنایت کم و کیفیت خوب زندگی باعث شده افراد پس‌از مهاجرت به این منطقه احساس تعلق‌ خاطر پیدا کنند.

برنامه‌های مهاجرتی کبک کانادا

افرادی که قصد مهاجرت شغلی و راه‌اندازی کسب‌وکار در ایالت کبک کانادا را دارند می‌توانند از چند روش مختلف به برنامه‌های مهاجرتی کبک ورود پیدا کنند.

برنامه اکسپرس اینتری یا نیروی کار ماهر  skilled worker: مهم‌ترین معیارهای پذیرش در این برنامه مهاجرتی موفقیت در دریافت دعوت‌نامه کاری از کارفرمای کانادایی، داشتن برادر یا خواهر مقیم کانادا، قصد تحصیل در کانادا و داشتن مهارت زبانی خوب در زبان فرانسوی است.

برنامه‌ی سیستم رتبه‌بندی  EDI: این شیوه شباهت زیادی به سیستم اکسپرس اینتری دارد.

برنامه سرمایه‌گذاری کبک کانادا

علاقمندانی که این شیوه را برای مهاجرت به کبک برمی‌گزینند باید علاوه‌ بر مدارک شخصی کافی تمکن مالی در حدود ۲ میلیون دلار را ثابت کنند. درضمن می‌بایست 2/1 دلار از این میزان سرمایه را به دولت کبک به ‌صورت امانت بدهند. این میزان سپرده بعد از ۵ سال بدون سود به فرد بازگردانده می‌شود. برنامه Experience class : افرادی که چند سال سابقه گرداندن و نظارت بر یک یا چند کسب‌ وکار در کشورشان را دارند می‌توانند برای مهاجرت از طریق این برنامه کاری تقاضا دهند. البته تنها با دارا بودن حداقل یک ‌سال سابقه کار در محدوده زمانی ۳ سال پیش ‌از ارائه درخواست مهاجرت می‌توانند واجد شرایط این برنامه باشند.

افرادی که در این برنامه قرار می‌گیرند می‌توانند در مشاغل گروه A, B,O اقدام به مهاجرت کنند.

برنامه کارآفرینی کبک کانادا

در این برنامه همان‌طور که از نامش برمی‌آید شما با دارا بودن سوابق کاری متقاعدکننده و سرمایه کافی می‌توانید درخواست خود را ارائه دهید.

برنامه خوداشتغالی کبک

در این شیوه بیش ‌از هر روش دیگر نیاز به سرمایه دارید چرا که باید به ‌اندازه ۱۰۰ هزار دلار کانادا تمکن مالی داشته باشید. این میزان سرمایه باید از مبادی قانونی کسب ‌شده باشد. در ضمن دارا بودن ۲ سال سابقه کاری در کشور خود را داشته باشید و در دوره‌های فنی‌حرفه‌ای شرکت کنید.

برنامه کارآفرینی کبک مخصوص چه افرادی است؟

برنامه کارآفرینی کبک به ‌طور اختصاصی برای مدیران کسب ‌وکارها و متقاضیانی که سابقه فعالیت در استارتاپ موفقی در کشور خودشان را داشته‌اند و قصد مهاجرت کاری به کانادا دارند طراحی ‌شده است. این افراد با توجه به تخصص‌هایی که دارند می‌توانند در زمینه صنعت، کشاورزی و امور تجاری در این ایالت مشغول به فعالیت شوند.

مزیت اصلی مهاجرت به کبک در راستای برنامه کارآفرینی، امکان دریافت اقامت دائم کانادا است. متقاضیانی که تصمیم می‌گیرند بر طبق این برنامه کارآفرینی در کبک مهاجرت کنند باید ابتدا طرح تجاری قابل‌قبولی را به یک شرکت کانادایی مورد پذیرش دولت این کشور ارائه کنند و تأیید اداره مهاجرت را بگیرند.

درضمن داشتن سوابق کاری تجاری و تجربه مدیریت یک مجموعه کسب ‌وکار هم اهمیت فراوانی دارد. برای مهاجرت به کانادا به واسطه برنامه کارآفرینی کبک شرایطی وجود دارد که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر است:

* داشتن تمکن مالی به اندازه ۳۰۰ هزار دلار کانادا

* اثبات کردن مهارت‌های اجرایی برای طرح‌های تجاری پیش رو

* کسب سرمایه به شیوه‌های قانونی

* داشتن حداقل ۲ سال سابقه کار اجرایی

* حدود ۵ سال در شغل موردنظر سابقه کار داشته باشید

* قرار داشتن در محدوده سنی مناسب

*داشتن مهارت‌های زبانی و مدرک زبان فرانسه یا انگلیسی

* داشتن اطلاعات کافی درمورد کبک کانادا

آیلند ویزا آیلند ویزا