آیلند ویزا

برنامه استارت ‌آپ کانادا برای چه افرادی بهتر است؟

Rate this post

آیا شما ایده ای نوآورانه و جدید دارید؟ آیا ایده شما قابلیت مطرح شدن در سطح جهانی و رشد در مدت زمان کوتاه را دارد؟ اگر این طور است وقت آن است که از یکی از سازمانهای مورد تایید دولت کانادا برای برنامه استارت آپ کانادا تاییدیه بگیرید. شما باید آنها را راضی کنید که طرحتان سودآور است و آنها را مجاب به سرمایه گذاری کنید. آیا این توانایی را دارید؟

حال فرض می کنیم موفق شدید نامه ساپورت مالی را دریافت کنید. حالا باید اداره مهاجرت کانادا هم متقاعد شود که راه اندازی بیزینس شما به نفع این کشور است تا با ویزای استارتاپ کانادا موافقت کند. در نهایت اگر همه این مراحل با موفقیت پیش رود ویزای اقامت دائم به شما و خانواده تان تعلق می گیرد.

بنابراین هنگامی که قصد دارید به این مسیر وارد شوید باید به توانایی های خود و پتانسیل های طرح کاری تان اطمینان داشته باشید.

دریافت اقامت دائم کانادا بیشتر بخوانید

موفقیت در برنامه استارتاپی کانادا

همه افرادی که متقاضی دریافت ویزای کانادا از طریق برنامه استارت‌ آپ کانادا هستند، مؤلفه‌های پایه‌ای و پیش‌نیازهای آن را کمابیش می‌شناسند. گاهی ممکن است شخصی تمام ویژگی‌های لازم مانند مدرک زبان و تمکن کافی و.. برای اقدام از این روش را داشته باشد و برمبنای چک لیست اداره مهاجرت کانادا واجد شرایط باشد اما موفق به دریافت ویزا نشود.

در برنامه‌ی ویزای استارت‌آپ کانادا گاهی با وجود تکمیل مدارک و شواهد اولیه ممکن است موفق به دریافت اقامت کانادا نشوید. نکته‌ای که کمتر به آن توجه می‌شود داشتن رزومه، تجربه کار حرفه‌ای، داشتن اهداف سخت‌گیرانه کارآفرینی و مواردی از این قبیل است.

این قابلیتها امکان قبولی در این طرح و دریافت ویزای اقامت کانادا و راه‌اندازی کسب‌وکار سودآور را بالاتر می‌برد. اما این پایان ماجرا نیست! بعد از این‌که بررسی‌های دقیق تخصصی تحصیلی و تجربیات کاری حرفه‌ای فرد متقاضی واجد شرایط ویزا مشخص شد، نقش وکیل مهاجرتی اهمیت پیدا می‌کند. همان‌طور که حدس می‌زنید تاثیر مجموعه‌ای که پیگیری پروسه مهاجرتی در برنامه استارت آپ کانادا را برعهده می‌گیرند، بسیار تعیین‌کننده است.

شکل‌گیری پروژه استارتاپی

هنگامی‌که ایده استارتاپی توسط فرد کارآفرین ارائه می‌شود، این طرح توسط متخصصان مورد بررسی قرار می‌گیرد و از فرد متقاضی توضیحاتی درمورد جوانب کار و اهداف آن درخواست خواهد شد. این تیم تخصصی پس ‌از راستی‌آزمایی و اطمینان از اجرایی بودن پروژه و قابلیت رقابت آن در سطح بین‌المللی آن را نهایی‌سازی می‌کنند.

در این مرحله است که فرمت اصلی پرونده شکل می‌گیرد. در این سطح فرد صاحب ایده باید بتواند از یکی از سازمان‌های حمایت‌کننده کانادایی Designated Organizations نامه حمایتی دریافت کند. این شرکت‌ها که انواع متنوعی دارند پروژه استارتاپی را مورد بررسی و بازبینی قرار می‌دهند. مهم‌ترین مرحله از زمانی آغاز می‌شود که پرونده مهاجرتی شما برای تأیید به بخش فدرال اداره مهاجرت کانادا ارسال می‌شود.

در این سطح آفیسر طرح استارتاپی ارائه ‌شده را مورد ارزیابی قرار داده و برای تیم همکاری‌کننده چالش‌های جدید مطرح می‌کند. تجربه نشان داده ‌است که در این مرحله تعیین‌کننده تنها تیم‌هایی موفق به دریافت ویزای اقامت دائم کانادا می‌شوند که برنامه‌های واقعی با پشتوانه فنی و عملی بالا و توجیه‌پذیر داشته باشند.

شرایط کلی پذیرش در برنامه استارتاپ کانادا

*داشتن مدرک زبان CLB5 معادل آیلتس جنرال ۵ که پس‌ از آماده شدن نامه حامی مالی ارائه می شود

* برنامه‌ریزی دقیق برای کار و زندگی در یکی از مناطق کانادا به جز استان کبک

* دارا بودن تمکن مالی کافی برای مراحل اولیه کار و زندگی و راه‌اندازی بیزینس و تامین مخارج زندگی *اثبات دریافت حمایت طرح و ایده و پذیرش از یک سازمان تحت نظر دولت کانادا

* سپری کردن مراحل بررسی پزشکی امنیتی

* تأیید مالکیت ایده کسب‌وکاری

* همکاری افراد حاضر در تیم ایده‌پردازی کمتر از ۵ نفر باشد

* افراد با ایده‌های جدید در حوزه پزشکی و کامپیوتر در الویت پذیرش قرار دارند

استارت آپ کانادا به طورکامل بخوانید

طرح بیزینسی توجیه‌پذیر

در تکمیل موارد کلی که بیان شد باید بیفزاییم که تنها وقتی موفق به دریافت ویزای برنامه استارت آپ کانادا می‌شوید که بیزینس پلن قوی و قابل دفاع داشته باشید. در این ‌صورت تیم حرفه‌ای شما با همراهی سازمان حمایت‌کننده ( انجل – انکوباتور – ونچر) می‌توانند از ایده بیزینسی در مقابل اداره مهاجرت کانادا دفاع کنند. این بیزینس پلن شامل نقشه فنی و مسیر مالی شفاف در راه رسیدن به استارت‌آپ حرفه‌ای و موفق کانادا است که بتواند سودآوری خوبی ایجاد کند.

آیلند ویزا آیلند ویزا