آیلند ویزا

دریافت اقامت دائم کانادا

Rate this post

کانادا چهارمین کشور پهناور با حدود 98/9 میلیون مترمربع وسعت در بخش شمالی قاره آمریکا واقع شده‌ است. این کشور طولانی‌ترین مرز مشترک جهان را با کشور آفریقا دارد. جمعیتی که در این منطقه زندگی می‌کنند حدود ۳۵ میلیون نفر هستند که ۸۰ درصد آن‌ها در بخش جنوبی کانادا که آب‌وهوای گرم‌تر و مطلوب‌تری دارد و فرهنگش بیشتر به سمت فرانسوی متمایل است زندگی می‌کنند.اگر قصد دریافت اقامت دائم کانادا را دارید در ادامه با ما همراه باشید تا روش‌های اصلی اقامت کانادا را با شما درمیان بگذاریم.

سیستم امتیاز بندی اکسپرس اینتری

مهاجرت به کانادا با روش اکسپرس اینتری یا نیروی متخصص فدرال یکی از راهکارهایی است که بر مبنای میزان مهارت‌های زبان، میزان تحصیلات، سابقه کار، سن ، قابلیت انطباق‌پذیری به فرد امتیاز داده می‌شود. این روش یکی از بهترین و ارزان‌ترین مسیرهای مهاجرتی است که به اقامت دائم کانادا ختم می‌شود.
در این روش چنانچه از شرکت‌های کانادایی جاب بافر دریافت نکرده باشید یا تجربه کار و تحصیل در کانادا را نداشته باشید باید شرط سنی ۱۹ تا ۲۹ سال وجود داشته باشد. آخرین مدرک تحصیلی شما معادل با کارشناسی‌ارشد باشد. نمره آزمون آیلتس 5/7 به بالا بوده و حداقل ۳ سال سابقه کاری قابل استناد با مدارک داشته باشید.

کسب اقامت تحصیلی کانادا

دریافت ویزای تحصیلی کانادا معمولاً سریع‌ترین و راحت‌ترین راه برای رسیدن به اهداف شما برای زندگی در کشوری با شرایط بهتر در کنار تحصیل است. خوشبختانه در بیشتر دانشگاه‌های کانادا هنگامی‌که در رشته‌ای فارغ‌التحصیل می‌شوید اجازه کار در کانادا را دریافت می‌کنید. درنتیجه به کمک امتیاز کار و تحصیل در کانادا می‌توانید مسیرتان را برای رسیدن به شانس اقامت دائم کانادا با سیستم اکسپرس اینتری هموار کنید.
در ضمن در یک سری از رشته‌های تحصیلی که دولت کانادا در آن زمینه نیاز به نیروی کار دارد، دعوت‌نامه استانی به افراد تعلق می‌گیرد و شانس دریافت اقامت دائم کانادا بدون داشتن سابقه کار کانادایی را به دست می‌آورند. نکته جالب‌توجه این است که در برخی موارد حتی امکان تحصیل بدون داشتن مدرک زبان هم فراهم است.

اقامت دائم کانادا با سرمایه‌گذاری و کارآفرینی

اقامت کانادا با سرمایه‌گذاری و اقامت از طریق کارآفرینی دو پروسه کاملاً متفاوت دارد و ادغام این دو روش به‌اشتباه مطرح ‌شده است. نکته مهم اینجاست که در روش سرمایه‌گذاری در کانادا نیازی به ایجاد شغل برای دریافت اقامت نیست. درحالی‌که در روش کارآفرینی شما ملزم هستید کسب‌وکاری راه‌اندازی کنید و شهروندان کانادایی را استخدام کنید.
در این فرایند با توجه به نوع بیزینس و شهری که برای مهاجرت انتخاب می‌کنید شرایط اقامت کارآفرینی متفاوت خواهد بود.

دریافت اقامت کانادا با استارت‌آپ ویزا

در این شیوه جذاب شما باید یک بیزینس پلن یا ایده کسب‌وکار جدید در کانادا ارائه دهید که بتوان به کمک آن سودآوری ایجاد کرد. این ایده نوین باید مورد تأیید یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری مورد تایید اداره مهاجرت کانادا باشد. با این روش به شما و خانواده‌تان اقامت دائم کانادا تعلق می‌گیرد و درضمن حداکثر ۵ خانواده می‌توانند از این طریق مهاجرت کنند.

اقامت کانادا از طریق خوداشتغالی

این روش اقامتی کانادا به‌طور اختصاصی برای هنرمندان و ورزشکاران و یا افرادی که کسب‌وکاری مرتبط با این ۲ زمینه دارند ارائه می‌شود. در این روش داشتن سرمایه زیاد ملاک قرار نمی‌گیرد و حتی نیاز به تسلط و مدرک بالای زبان نیست و مهم‌تر از همه این‌که شما ملزم به ایجاد شغل برای دیگران نخواهید بود.

کسب اقامت کانادا با جاب آفر

این شرایط به این صورت شکل می‌گیرد که کارفرمای کانادایی شرایط لازم برای استخدام فرد خارجی را دارد و به شما به‌عنوان نیروی واجد شرایط جاب آفر یا پیشنهاد کاری می‌دهد. به‌عبارت‌دیگر این شخص باید به اداره مهاجرت کانادا ثابت کند که شما نیروی کار متخصصی هستید که کارفرما شخصی مانند شما را در کانادا پیدا نکرده ‌است.
در این شرایط با دریافت جاب آفر و LMIA معتبر می‌توانید برای مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت دائم این کشور درخواست بدهید.

مدارک مورد نیاز برای درخواست اقامت کانادا

در ادامه به یک سری مدارک کلی که برای تقاضای اقامت ارائه می‌شود اشاره می‌کنیم. البته ارائه همه این موارد اجباری نیست درضمن بسته به این‌که درخواست ویزای شما از چه نوعی باشد ممکن است مدارک ضمیمه ای نیاز باشد.
1- مدارک شناسایی و هویتی سرپرست خانواده و همه اعضای خانواده
2- مدارک شغلی: با توجه به زمینه کاری هر فرد ارائه مدارک شغلی و سابقه کاری متفاوت است. در برنامه‌های اقامتی کانادا به‌خصوص موارد ویزای کاری و تحصیلی، اثبات سوابق علمی و شغلی و تکمیل بودن مدارک اهمیت زیادی دارد
3- مدارک تحصیلی: ارائه آخرین مدرک تحصیلی ( گاهی بسته به انتخاب شیوه مهاجرتی ممکن است مدارک تحصیلی دیگری هم‌نیاز باشد)
4- مدارک ملکی و مالی: ارائه مدارک مالی و ملکی سرپرست و سایر اعضای خانواده از لحاظ تأیید تمکن مالی مورد نیاز است
5- فرم اطلاعات شخصی: فرمی که حاوی اطلاعات شخصی افراد است و توسط آژانس در اختیار افراد قرار می‌گیرد
در این فرصت کوتاه اطلاعات کلی در خصوص شیوه‌های اقامتی کانادا در اختیار شما قرار دادیم درصورتی‌که مایل هستید با شیوه‌هایی دیگر مهاجرت به کانادا آشنا شوید می‌توانید در مطالب مرتبط اقامت کانادا با ما همراه باشید.

آیلند ویزا آیلند ویزا