آیلند ویزا

سیستم اکسپرس اینتری برای مهاجرت به کانادا

Rate this post

سیستم اکسپرس اینتری برای مهاجرت به کانادا

هنگامی که در زمینه مهاجرت به کانادا برای کار و زندگی تصمیم گیری می کنید، باید از طریق یکی از برنامه های مهاجرت کاری کانادا ورود پیدا کنید. دولت کانادا برای تسریع بخشیدن به تقاضای مهاجرانی که با هدف راه اندازی کار در کانادا درخواست می دهند، سیستم استانداردی تحت عنوان سیستم اکسپرس اینتری برای مهاجرت به کانادا طراحی کرده است.

برای شرکت در این سیستم طرح بندی شده مهاجرتی باید با ایجاد پروفایل در برنامه های کاری کانادا ثبت نام کنید. در این پروسه مدارک و شواهد کاری شما ارزیابی می شود و اگر برگزیده شوید یک دعوتنامه ITA اکسپرس اینتری برای شما صادر خواهد شد.

آشنایی با سیستم اکسپرس اینتری

اکسپرس اینتری در حقیقت سیستمی استاندارد برای سنجش نیروهای کار ماهر جهت شروع فعالیت در شهرهای مختلف کانادا است. این پروسه ارزیابی توسط دولت فدرال و کارفرمایان کانادایی و مسئولان استانی به صورت کاملا آنلاین پیگیری می شود. البته برنامه مهاجرت کاری دیگری با نام اسکیل ورکر، تاجر ماهر و کلاس تجربه نیز پروسه هایی برای انتخاب نیروی کار ماهر هستند.

همچنین برنامه نامزدی استانی کانادا یکی از زیر شاخه های خود را به سیستم اکسپرس اینتری اختصاص می دهد.

عملکرد سیستم اکسپرس اینتری

مسلما در اولین گام برای مهاجرت و سرمایه گذاری در کانادا باید برنامه های مختلف این کشور را به طور دقیق بررسی کنید و در نهایت با توجه به شرایط تان و قابلیت هایی که دارید برنامه ای متناسب حال خود پیدا کنید. در وهله بعدی باید به دنبال ملزومات برنامه مورد نظر باشید. به عنوان نمونه برای شرکت در برنامه اسکیل ورکر فدرال داشتن حداقل یک سال سابقه فعالیت کاری مرتبط و مهارتهای زبانی فرانسه یا انگلیسی ضروری است.

چنانچه شرایط مورد نیاز این طرح را داشته باشید می توانید در اکسپرس اینتری پروفایل ایجاد کرده و مدارک تان را بارگذاری کنید. پس از طی شدن این مرحله مدتی زمان می برد تا پروفایل شما توسط دولت فدرال بررسی شود.

در این فرآیند ارزیابی متقاضیان در سیستم امتیاز بندی CRS انجام می پذیرد. در این روند عوامل مختلفی مانند میزان سن، سطح تحصیلات، مهارت های زبانی و سوابق کاری موثر است. در نهایت به هر متقاضی امتیاز مشخصی تعلق می گیرد.

در این مرحله چنانچه حداقل امتیاز مشخص شده برای هر برنامه را کسب کرده باشید شانس انتخاب شدن را بدست می آورید. به هر حال در نهایت افرادی برای مهاجرت کاری به کانادا برگزیده می شوند که بیشترین امتیاز ممکن را کسب کرده باشند.

شیوه دریافت دعوتنامه ITA اکسپرس اینتری

افرادی که در نهایت بیشترین امتیاز را کسب کنند نامزدهای دریافت دعوتنامه ITA اکسپرس اینتری می شوند.  اداره مهاجرت و امور شهروندی کانادا برای این دسته از افراد خوش شانس که بالاترین رتبه سیستم CRS را کسب کرده اند دعوت نامه ارسال می کند. در صورتی که شما هم این مراحل را سپری کرده و موفق به دریافت ITA اکسپرس اینتری شوید میتوانید دعوتنامه خودر را در قسمت مکاتبات اکسپرس اینتری به طور آنلاین مشاهده کنید.

افرادی که موفق به دریافت دعوتنامه می شوند به عبارتی امکان اقامت دائم کانادا را بدست آورده اند. البته دریافت دعوت نامه ITA آخرین مرحله نیست و پس از دریافت آن باید مراحل دیگری را نیز سپری کنید. پس از اینکه دعوت نامه ITA توسط فرد متقاضی مهاجرت دریافت می شود تا 60 روز مهلت دارد که درخواست اقامت دائم کانادا را به اداره مهاجرت ارائه دهد.

برنامه استارتاپ کانادا

اگر صاحب ایده و خلاقیتی هستید که می دانید قابلیت مطرح شدن در بازار جهانی را دارد می توانید برای جذب سرمایه گذار و دریافت اقامت استارتاپ کانادا اقدام کنید. البته در این زمینه باید بسیار قوی عمل کنید. اگر توجیه دقیقی برای ایده خود نداشته باشید مسلما نمی توانید به اقامت دست پیدا کنید.

با توجه به اینکه ظرفیت پذیرش ویزای استارتاپ کانادا محدود است باید صاحب یک ایده پولساز باشید که در سطح جهانی قابلیت مطرح شدن داشته باشد تا توجه اداره مهاجرت کانادا را جلب کند.

به طور معمول یا باید یک ایده یا اختراع نوآورانه داسته باشید یا تمکن مالی برای پشتیبانی از یک ایده استارتاپی را داشته باشید.

میزان سرمایه گذاری در کانادا برای بیزینس استارتاپی کاملا به نوع کسب و کار شما بستگی دارد و میزان ثابتی نیست. خوشبختانه ویزای استارتاپ کانادا که از بهتری شیوه های دریافت اقامت کانادا محسوب می شود شرایط سنی ندارد. شاخص ترین مزیت این نوع برنامه مهاجرتی این است که در نهایت به اقامت دائم کانادا می رسید اما سختی های راه را کاملا ارزیابی کنید و با آگاهی ورود پیدا کنید.

در هنگام شروع این فرآیند بهتر است وکیلی در نظر بگیرید که علاوه بر آگاهی به دانش مهاجرت به علم بیزینس هم اشراف داشته باشد.

آیلند ویزا آیلند ویزا