آیلند ویزا

کدام استارت‌آپ ها در کانادا موفق‌تر هستند؟

5/5 - (1 امتیاز)

استارت‌آپ های موفق کانادا

برای دریافت اقامت دائم کانادا راهکارهای گوناگونی وجود دارد. اما یکی از بهترین مسیرها ویزای استارت‌آپ کانادا است. البته این نوع ویزا با شرایط ویژه‌ای در طی پروسه گزینشی خاص صادر می‌شود و چنانچه فرد متقاضی مهاجرت واجد شرایط شناخته شود می‌تواند همراه خانواده‌اش در کانادا اقامت بگیرد. اما سوال اینجاست که استارت‌آپ های موفق کانادا اغلب به چه زمینه‌های کاری هستند؟

خیلی از شهروندان ایرانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند بدون این ‌که از گزینه‌های مهاجرتی مربوط به کسب و کار آگاهی کاملی داشته باشند، به دلیل شرایط دشوار انتخاب‌های دیگر از هدفشان دست می‌کشند. در ادامه با توصیف مختصری شما را با چگونگی دریافت ویزا از طریق استارت‌آپ های موفق کانادا آشنا می‌کنیم. استارت‌آپ های موفق کانادا

ویزای استارت‌آپ کانادا به افرادی تعلق می گیرد که مهارت و توانایی ویژه‌ای دارند و قصد دارند با به‌ کارگیری ایده‌های خلاقانه، کسب‌وکاری در کانادا راه ‌اندازی کنند. درصورتی‌که این افراد از شرایط لازم برخوردار باشند  اقامت دائم کانادا به آنها اعطا می‌شود. دولت کانادا در حقیقت این برنامه را برای جذب نخبگان در جهت بهبود بازار کار کانادا طراحی کرده ‌است.

کارآفرینان مستعد از سراسر دنیا برای دستیابی به ویزای استارت‌آپ کانادا با هم رقابت می‌کنند. لازم به ذکر است که ایده‌های کسب‌وکاری باید کاملاً منحصر به‌ فرد بوده و در سطح جهانی قابل رقابت باشند. البته شهروندان داخل کانادا هم شرایط شرکت در این رقابت و پذیرش نهایی را خواهند داشت. یکی از دلایل تمایل شدید کارآفرینان برای سرمایه‌گذاری در کانادا و راه‌اندازی استارت‌آپ، سیستم اقتصادی و سیاسی پایدار این کشور و برقراری رفاه اجتماعی است.

کارآفرینان می‌توانند بدون دغدغه‌های مختلف برای هزینه‌های خانواده ‌شان از امکانات و تسهیلات آموزشی و اجتماعی برخوردار شوند. دولت کانادا از کارآفرینانی که ایده‌های ناب کسب ‌و کاری ارائه می‌دهند که قابلیت عملیاتی شدن دارد، با آغوش باز استقبال می‌کند. حالا می‌خواهیم بدانیم در میان زمینه‌های کاری مختلف استارت‌آپ های موفق کانادا اغلب در چه حوزه‌ای فعالیت دارند؟

البته این بدان معنا نیست که تنها این چند مورد می‌توانند افراد متقاضی مهاجرت را به اهدافشان برسانند بلکه این چند شاخه کسب ‌و کاری که معرفی می‌کنیم از لحاظ سودآوری و بازگشت سرمایه و بازدهی مؤثرتر هستند. دلیلش هم این است که به نیازهای روز جامعه کانادا بهتر پاسخ می دهند.

این ۵ حوزه کاری عبارتند از:

حوزه سلامت

حوزه هوش مصنوعی

حوزه آموزشی

حوزه انرژی

حوزه ساخت ‌و ساز

حوزه هوش مصنوعی

در کشورهای پیشرفته‌ای مانند کانادا که به ‌سرعت در مسیر فناوری‌های روز حرکت می‌کنند، استارتاپ هایی که ارتباط نزدیک با هوشمند سازی فرایندها دارند به ‌شدت مورد استقبال قرار گرفته و به ‌سرعت پیشرفت می‌ کنند. همان‌طور که امروزه در کشور کانادا کاربرد ربات‌ها در صنایع گوناگون مانند برنامه‌ریزی، هتل‌داری، حمل ‌و نقل کالا و پرداخت امور مالیاتی باب شده ‌است.

 استارت‌آپ های حوزه سلامت

کشور کانادا چند سالی است با روند پیری جمعیت شهروندان مواجه است و این موضوع اساسی را در اولویت های کاری بخش سلامت قرار داده است. از آنجایی‌که ورود به سن پیری تبعاتی در زمینه مشکلات اقتصادی و سلامت روان خواهد داشت، دولت اقدامات سخت‌گیرانه‌تری در زمینه مهاجرت به کار می‌گیرد. در این راستا پذیرش نیروهای جوان را اولویت قرار داده و شرایط مهاجرت را برای آن‌ها آسان‌تر کرده ‌است.

درنتیجه راه ‌اندازی کسب ‌و کارهایی در زمینه سلامت به‌ خصوص در حوزه سالمندان شانس موفقیت متقاضیان را بیشتر خواهد کرد.

فعالیت در حوزه انرژی

چند سالی است که سوژه هایی پیرامون به کارگیری انرژی های پاک، بحث داغ دانشمندان و فعالان محیط زیستی شده است. کاربرد سوخت های فسیلی موجب شده پدیده گرمایش زمین جهان را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. از آنجایی که مردم کانادا اهمیت زیادی برای مسائل مربوط به محیط زیست قائل هستند، تمایل دارند به جای سوخت های فسیلی از سوخت های جایگزین دیگری استفاده کنند.

حال افراد متقاضی مهاجرتی که ایده های کسب و کاری مناسب در زمینه هایی مانند کاربرد انرژی خورشیدی در خانه ها و ادارات و مراکز تجاری  ارائه دهند از استارتاپهای موفق کانادا محسوب خواهند شد.

از طرف دیگر کارخانه های خودروسازی در سطح جهان در این راستا حرکت می کنند که خودروهایی سازگار با استفاده از سوخت های غیر فسیلی تولید کنند. بنابراین کسب و کارهایی در زمینه صنایعی مانند تولید قطعات این خودروها یا جایگاه های ویژه سوخت یا شارژ خودرو و سایر خدماتی از این دست می تواند بازدهی بسیار عالی داشته باشد. به دنبال گسترش کاربرد سوخت های غیر فسیلی مسلما میزان تقاضا برای تامین نیازهای جانبی آن در کانادا بیشتر خواهد شد و تامین این نیازها در قالب استارتاپ می تواند نتایج فوق العاده ای را رقم بزند.

آیلند ویزا آیلند ویزا