آیلند ویزا

مقدمات راه اندازی استارتاپ در کانادا

Rate this post

مقدمات راه اندازی استارتاپ در کانادا

با اینکه مهاجرت به کانادا از راه‌های مختلفی امکان‌پذیر شده‌است اما یکی از سریع‌ترین و مطمئن‌ترین روش‌های آن راه اندازی استارتاپ در کانادا است. روشی که در چند سال اخیر بسیار مورد توجه دانشجویان و کارآفرینان مشتاق مهاجرت به کانادا قرار گرفته ‌است. این برنامه مهاجرتی پذیرای افرادی است که پروژه یا ایده ای خلاقانه و قابل اجرا دارند. با اینکه ایده خلاقانه اولین شرط این برنامه است اما این ایده باید قابلیت رقابت در سطح جهانی را داشته باشد.در ادامه به مقدمات راه اندازی استارتاپ در کانادا می پردازیم.

دریافت ویزای استارت‌آپ از کجا آغاز می‌شود؟

اگر هدفتان ورود به خاک کانادا از طریق برنامه استارتاپ این کشور است، با اینکه در اختیار داشتن سهام یک شرکت الزامی نیست اما اگر مالک این سهام باشید، این موضوع می‌تواند نقطه عطفی در پرونده مهاجرتی شما باشد. با ورودتان به کانادا می‌توانید با همکاری یک وکیل باتجربه شرکت انحصاری خود را داشته باشید.

در این حالت یک کد اقتصادی به شما تعلق می‌گیرد که به کمک آن می‌توانید امور کاری‌تان را پیگیری کنید. اداره مهاجرت کانادا برای پیگیری پروژه‌های کارآفرینی فرآیند ویژه‌ای را در نظر گرفته ‌است. به این صورت که سه سازمان را برای رسیدگی و ارزیابی ایده‌های کارآفرینان بکار می‌گیرد.

  • سرمایه گذار ریسک پذیر Venture capital funds
  • سرمایه گذار فرشته Angel investor groups
  • اینکوباتورها business incubator

این گروه ها به دنبال تایید شدن برنامه های کارآفرینی شما، تعهدهای مالی می دهند.  این تعهدهای مالی به این صورت است که سرمایه گذار ریسک پذیر 200000$ دلار کانادا و گروه های سرمایه گذار فرشته حداقل 75000$ دلار کانادا باید به پروژه کاری شما وارد کنند. اینکوباتورها که به طور معمول شرکت های علمی زیرشاخه دانشگاهها هستند الزامی برای حمایت مالی از طرح کارآفرینی شما ندارند. این گروه تنها به عنوان هدایتگری برای پیشبرد اهداف علمی شما  نقش دارند و راهنمایی ها و توصیه های لازم را ارائه می دهند.

گرفتن تاییدیه در هر کدام از مراحلی که عنوان شد می تواند موفقیت بزرگی برای برنامه کاری شما محسوب شود. پس از اینکه از هر کدام از این نهادها تاییدیه لازم را دریافت کردید حالا باید قابلیت های شخصی تان را برای اجرای این طرح بزرگ در کانادا نشان دهید.

در این مرحله یکی از معیارها دارا بودن مهارت زبانی clB5 می باشد. اگر همه مراحل این پروسه به خوبی پیش رود می توان با اطمینان گفت که مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ یکی از مناسب ترین روش های مهاجرتی است.

حالا ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که بهترین حوزه های فعالیت کارآفرینی برای دریافت مهاجرت کدامها هستند؟

بهترین زمینه های کاری برای شروع استارتاپ کانادا

هنگامی که صحبت از کارآفرینی و راه اندازی استارتاپ به میان می آید زمینه های مختلفی مطرح خواهد شد. این حوزه ها می تواند از کشاورزی و هوا فضا گرفته تا صنعت و پزشکی را در بر بگیرد. هر فردی برای اینکه فرایند مهاجرتی موفقی داشته باشد باید در زمینه کاری خود استراتژی های دقیقی به کار ببرد تا مسیر مهاجرت هموارتر شود.

حالا این سوال پیش می آید که کدام زمینه های مهاجرتی شانس بیشتری برای تایید و پذیرش دولت کانادا برای راه اندازی استارتاپ را خواهد داشت؟ در واقع می توان گفت هر نوع ایده ای در هر زمینه ای از استارتاپ که باشد اگر شرایط لازم را دارا باشد، امتیازات فراوانی برای شما به ارمغان می آورد. پس چندان نگران این موضوع نباشید موفقیت های شما به میزان مهارت و دانش علمی و مهارت های زبانی بر می گردد و اینکه بتوانید به بهترین نحو اهداف کاری تان را برای سازمانهای مد نظر دولت کانادا توجیه کنید.

در ادامه 5 نمونه از زمینه های پر طرفدار راه اندازی استارتاپ در کانادا را به شما معرفی می کنیم و یکی از آنها را به عنوان نمونه برایتان توصیف می کنیم. البته معنایش این نیست که تنها این مسیرها شما را به هدفتان می رساند بلکه این زمینه های کاری از لحاظ بازدهی سریع و بازگشت سرمایه موثرتر واقع می شوند. دلیلش هم این است که بخشی از نیازهای روز جامعه کانادایی به شمار میروند.

  • حوزه انرژی
  • حوزه سلامت
  • حوزه آموزش
  • حوزه ساخت و ساز
  • حوزه هوش مصنوعی

زمینه کاری ساخت و ساز برای راه اندازی استارتاپ در کانادا

با توجه به اینکه در شهرهای بزرگ کانادا همچون تورنتو و ونکوور اجاره خانه به شدت گران است، افرادی که به تازگی برای شروع کار به کانادا وارد می شوند با شرایط دشوار می توانند یک واحد مسکونی اجاره کنند. علاوه بر این شرکت های بزرگ در چنین شهرهایی به شدت به نیروی کار جوان نیاز دارند. بنابراین تقاضا برای ساخت واحدهای مسکونی مناسب با قیمت متعادل در شهرهای مختلف کانادا به شدت افزایش پیدا می کند.  با این اوصاف حوزه ساخت و ساز یکی از موفق ترین و پولسازترین زمینه ها در عرصه کارآفرینی به شمار می رود.

آیلند ویزا آیلند ویزا