آیلند ویزا

کلاهبرداری استارتاپ کانادا

5/5 - (1 امتیاز)

کانادا که به‌عنوان مقصدی مناسب برای زندگی، سرمایه‌گذاری، تحصیل و ارائه خدمات رفاهی عالی برای شهروندان و ساکنان خود شناخته‌شده است، همواره به‌عنوان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان در نظر گرفته می شود. اگر شما عزیزان علاقه‌مند به این کشور هستید و قصد مهاجرت دارید، احتمالاً قبلاً اطلاعاتی در مورد مسیرهای مختلف مهاجرت به کانادا جمع‌آوری کرده‌اید. از جمله این مسیرها می‌توان به ویزای استارتاپ کانادا اشاره کرد که دارای چندین مزیت است. استفاده از این روش می‌تواند به شما عزیزان در دسترسی به امکانات مختلف و اخذ اقامت دائم کشور  کانادا کمک کند. بااین‌حال، پرداختن به یک نگرانی مهم درباره کلاهبرداری های  مرتبط با استارتاپ کانادا بسیار مهم است. در این مقاله از سایت «آیلند ویزا» به کلاهبرداری استارتاپ کانادا خواهیم پرداخت.

تکنیک‌های مختلف مورداستفاده در کلاهبرداری های استارتاپ کانادایی

در ابتدا باید روش‌های مختلفی را که توسط کلاه‌برداران مهاجرت برای فریب متقاضیان ویزای استارتآپ کانادا به کار می‌رود، بررسی کنیم:

کلاه‌بردارانی که از این روش مهاجرتی سوءاستفاده می‌کنند، اغلب از تاکتیک‌های فریبنده برای شکار متقاضیان بهره می برند.

در زیر فهرستی از برخی از تاکتیک‌های ذکرشده آورده شده است:

  • طرح استارتاپ کلاهبرداری کانادایی: “تکمیل از طریق نامه پشتیبانی”

اگر با یک آژانس مهاجرت یا وکیل کانادایی مواجه شدید که از طریق یک استارتاپ به شما قول اقامت کانادا را می دهد و به طور خاص ادعا می کند که نامه پشتیبانی بدون نیاز به توسعه محصول یا اجرای برنامه، دریافت خواهید کرد باید صحت اظهارات آنها را زیر سوال ببرید. نامه پشتیبانی در واقع یک گام مهم در فرآیند مهاجرت برای این روش است، اما مهم است که توجه داشته باشید که نشان دهنده تکمیل کل فرآیند نیست.

  • تبانی بین وکلا /  آژانس های مهاجرت و سرمایه‌گذاران کانادایی

کلاه‌برداران ممکن است ادعا کنند که با سرمایه‌گذاران خاصی در کانادا ارتباط ویژه‌ای دارند و تضمین می‌کنند که می‌توانند یک نامه پشتیبانی برای پروژه شما دریافت کنند. علاوه بر این، آنها ادعا می‌کنند که دریافت اقامت شما پس از تضمین نامه پشتیبانی سرمایه‌گذار، تایید می شود.

کلاهبرداری استارتاپ کانادا

  • کلاهبرداری در استارتاپ های کانادایی: ادعای معافیت از الزام گواهی زبان

این جنبه می تواند برای افرادی که فاقد گواهینامه زبان هستند یا تمایلی به صرف زمان برای دریافت آن ندارند، بسیار جذاب باشد. فرصت طلبان کاملاً از این موضوع آگاه هستند و با طرح چنین اظهاراتی به دنبال سوء استفاده و کلاهبرداری از افراد ناآگاه هستند. ذکر این نکته ضروری است که یکی از پیش نیازهای اداره مهاجرت کانادا برای اخذ اقامت از طریق روش مورد بحث، ارائه مدرک زبان معتبر می باشد. اخذ این گواهینامه کار سختی نیست و با کمی تلاش به دست می آید. توصیه ما این است که برای در امان ماندن از سوء استفاده احتمالی توسط این افراد، مدتی را برای دریافت مدرک لازم مطابق با شرایط مشخص شده اختصاص دهید.

روش‌های کلاهبرداری در اخذ ویزای استارتآپ کانادا

برنامه ویزای راه‌اندازی استارتاپ کانادا به طور خاص برای جذب کارآفرینان نوآور در سراسر جهان طراحی شده است که مایل به راه‌اندازی و گسترش کسب و کار خود در کانادا هستند. اکنون، بیایید خطرات بالقوه مرتبط با تکمیل نشدن فرآیند ویزای راه‌اندازی کانادا به دلیل فعالیت های تقلبی را بررسی کنیم:

  • وعده های فریبنده آژانس ها و مشاوران غیرمجاز

یکی از کلاهبرداری های رایج شامل مشاوران یا آژانس های مهاجرتی غیرمجاز است که به دروغ ادعا می‌کنند روند ویزای راه‌اندازی کانادا را تسریع می‌کنند. توجه به این نکته مهم است که فقط نمایندگان مجاز، مانند وکلای مهاجرت یا مشاوران مورد تایید شورای تنظیم مقررات مهاجرت کانادا (ICCRC)، می‌توانند مشاوره قانونی مهاجرت را ارائه دهند.

نکته: ارائه نادرست مدارک در طول فرآیند درخواست ویزای راه‌اندازی کانادا می‌تواند عواقب شدیدی برای متقاضیان داشته باشد. اظهارات نادرست می ‌تواند منجر به رد ویزا، ممنوعیت ورود به کانادا برای مدت مشخص (معمولاً 5 سال) و پیگرد قانونی شود.

سخن پایانی

هنگام استفاده از ویزای استارتاپی کانادا، آگاهی از وجود کلاهبرداری های استارتاپ کانادا بسیار مهم است. داشتن اطلاعات لازم در مورد این کلاهبرداری ها برای جلوگیری از قربانی شدن توسط فرصت طلبانی که قصد کلاهبرداری استارتاپ کانادا را دارند ضروری است. این افراد سودجو به طور مداوم از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند و ضمن ارائه فرصت های فریبنده، از عدم آگاهی مردم سوء استفاده می‌کنند. موثرترین رویکرد برای دوری از این تله ها، آشنایی با تاکتیک‌های مورداستفاده کلاه‌برداران است.

آیلند ویزا آیلند ویزا