آیلند ویزا

کار در کبک کانادا

5/5 - (1 امتیاز)

سالانه افراد زیادی از نقاط مختلف دنیا تصمیم به مهاجرت به کانادا و دریافت ویزای کار کبک را می گیرند. اداره مهاجرت کبک پس از بررسی پرونده و مصاحبه و امتیاز دهی مجوز اقامت را برای فرد یا افراد صادر می کند. پس از این مرحله موضوع شرایط کار در کبک کانادا مطرح می شود و فرد باید در سیستم مهاجرتی skill worker برنامه کاری خود را مطرح کند.
در کبک همانند سایر استانهای کانادا فرآیند خاصی برای پذیرش نیروی کار حرفه ای تعریف شده است.

اقتصاد شهر کبک کانادا

جالب است بدانید کبک اقتصادی صنعتی و مدرن دارد که در راستای تعادل تجاری مثبت حرکت می کند. از سال 1987 با عقد قرارداد تجارت کانادا و آمریکا و راه اندازی صادرات کبک به ایالات متحده بستری برای رونق اقتصادی کبک شکل گرفت. اقتصاد کبک عمدتا بر پایه تولید و بخش خدمات قرار دارد. در این میان وجود روابط اقتصادی فرانسه با کبک هم بی تاثیر نیست.
اگر برای اقامت در کانادا تصمیم گرفته اید مسلما پیش از هر چیزی این سوال را از خود می پرسید که چه استانهایی در کانادا برای کار کردن مناسب تر است. البته در برخی مواقع شرایط کار در کشوری به نوع مهارت و تخصص شما و معیارهای تان برای زندگی بستگی دارد.
اما به هر حال شرایط بعضی کشورها برای اشتغال ایرانیان خیلی بهتر است. از جمله این کشورها کانادا است که همیشه از مهاجران دارای مهارت و با استعداد حمایت می کند. استان کبک یکی از مناطقی است که همیشه برای مهاجرت ایرانیان در اولویت بوده است و بازار کار بسیار خوبی دارد. به نظر می آید اگر مدرک تحصیلی خوبی داشته باشید و مهارت های زبان شما در حد کسب رتبه قبولی باشد برای کار در کبک کانادا مشکلی نداشته باشید.

شرایط بازار کار کبک

مسئله قابل توجه این است که در حال حاضر فعالیت در استان کبک در بخش های فناوری اطلاعات و ارتباطات، صنعت، حمل و نقل، فرآوری مواد غذایی، هوا فضا، معدن شرایط بهتری برای جذب در بازار کار دارد. سرمایه گذاری در کبک
اما اگر بخواهید مهم ترین فرصت های شغلی این استان را بدانید در حال حاضر مشاغل اداری، مراقبت از کودک و پرستاری، مراقبت از سالمندان و معلولان، آشپزی، خدمات رستورانی و غذایی و همچنین فروشندگی موقعیت های کاری بهتری را در کبک به وجود آورده است.
باید خاطر نشان کنیم که اگر به زبان فرانسوی مسلط باشید موقعیت های شغلی بیشتری در کبک برای شما فراهم خواهد بود. در مورد بازار کار در کبک کانادا یکی از نکات جالب توجه این است که هر بخش از استان کبک ویژگی های اشتغال مختص به خود دارد.
به عنوان نمونه شمال استان کبک بیشتر زمینه اشتغال در زمینه بهره برداری از زراعت و منابع طبیعی وجود دارد. در شهر مونترال انواع کمپانی های طراحی و ساخت بازی های ویدیویی مستقر هستند.

شرایط کار در کبک کانادا چگونه است؟

مدت زمان کار استاندارد برای اشتغال تمام وقت در کبک 40 ساعت در هفته می باشد. هر چند این مدت زمان برای مشاغلی مانند کشاورزی استانداردهای متفاوتی دارد. در کبک می توانید شغل هایی با مدت زمان 35 و یا حتی 32 ساعت هم بیابید.
اگر تمایل داشته باشید بیش از 40 ساعت اضافه کاری کنید اجازه این فعالیت را پس از مدت زمان استاندارد کار دارید و بازای ساعت های اضافی باید نرخ ساعتی مشخص شده به اضافه 50 درصد برای دستمزد محاسبه شود.

حقوق کار در شهر کبک

حداقل میزان حقوق کار در کبک هر ساعت 12 دلار کانادا بوده و کارمندان اجازه دارند به ازای هر 5 ساعت کار 30 دقیقه استراحت کنند. البته حقوق پیشخدمت ها ساعتی 80/9 دلار است که مابقی حقوق آنها از انعام مشتریان تامین می شود. در کبک کارمندان اجازه داشتن دو هفته مرخصی سالیانه با دریافت حقوق دارند. پس از اینکه سه سال مداوم در یک شرکت کار کنند این میزان مرخصی به 3 هفته در سال افزایش می یابد.

قراردادهای کاری در کبک

شاید تعجب آور باشد که در مورد کار در کبک کانادا توافقات شرایط کاری و شرح وظایف اغلب به طور شفاهی انجام می شود و بستن قرارداد کتبی چندان مرسوم نیست. متاسفانه کارفرمایان در کبک برای استخدام و اخراج کارمندان خیلی راحت و سریع تصمیم گیری می کنند. پس در این مورد پیش از شروع کار باید به طور دقیق با کارفرما مذاکره کنید. در ضمن دوره های کار آزمایشی ممکن است از چند هفته تا چند ماه به طول انجامد.

آیلند ویزا آیلند ویزا