آیلند ویزا

کانادا

کشورهای بدون ویزا: 154

موقعیت: شمال امریکا

پایتخت: اتاوا

مساحت: 9,984,670 مترمربع

زبان: انگلیسی(زبان رسمی) 58.7%، فرانسه(زبان رسمی) 22%

چرا مونترال را برای مهاجرت انتخاب کنیم؟

Rate this post

مونترال بزرگترین شهر استان کبک در کانادا و دومین شهر بزرگ این کشور (پس از تورنتو) و پانزدهمین شهر بزرگ آمریکای شمالی می‌باشد. جمعیت آن در ۲۰۱۱ میلادی ۱٬۶۴۹٬۵۱۹ و به همراه حومهٔ شهر ۳٬۸۲۴٬۲۲۱ نفر بوده‌است. مونترال دومین شهر بزرگ فرانسه‌زبان جهان (پس از پاریس) است. این شهر هم‌چنین میزان قابل توجهی جمعیت انگلیسی‌زبان و مهاجر متفرقه دارد.

از لحاظ جغرافیایی مونترال در شرق کانادا در جنوب غرب استان کبک قرار دارد. مونترآل در ۵۳۹ کیلومتری شمال شرقی تورنتو و در ۱۹۰ کیلومتری شرق اتاوا قرار دارد. این شهر بزرگ‌ترین مرکز تجاری-صنعتی و فرهنگی کبک است. مونترال به آبهای آزاد دسترسی دارد.حدود ۶۷٪ ساکنان آن فرانسه زبان می‌باشند. شهر مونترال یک شهر با مجموعه‌ای از فرهنگ‌های مختلف است. شهر مونترال یکی از مراکز عمده مهاجرین ایرانی در کشور کانادا می‌باشد.

شما برای مهاجرت به مونترال می‌توانید از روش سرمایه‌گذاری کبک اقدام کنید و بدون مدرک زبان پس از انجام پروسه‌ی سرمایه‌گذاری اقامت دائم کانادا را در بدو ورود بدست آورید.

اگر از موقعیت جغرافیایی فوق العاده این شهر، سرسبزی و نزدیکی آن به کوهها و جنگلهای بی‌شمار بگذریم که خود می توانند نقطه جذابی به شمار بیایند، شاید از مهمترین مشخصه‌های مونترال که این شهر را از دیگر شهرهای بزرک کانادا متمایز می سازد، هزینه های پایین زندگی از قبیل اجاره بهای مسکن و خرید ملک و همچنین هزینه پایین دانشگاه باشد.

هزینه ثبت نام دانشگاه در مونترال در بین تمامی شهرهای بزرگ کانادا پایین‌تر است و این در حالیست که این شهر انواع کمکهای مالی از قبیل وام و بورسیه دانشجویی را برای تسهیل دستیابی به تحصیلات دانشگاهی را در اختیار دانشجویان قرارمی دهد.

همچنین لازم به ذکر است که دولت کبک در جهت کمک به والدین شاغل برای برقراری تعادل بین رابطه کاری و خانوادگی خدماتی با هزینه بسیار جزئی برای نگهداری از کودکان و مهد کودک ارائه می کند.

درست است که زبان فرانسه می تواند عامل نگران کننده و در بعضی موارد بازدارنده برای علاقه مندان به مهاجرت به مونترال تبدیل شود ولی در حقیقت باید گفت که امکاناتی که دولت کبک برای تازه واردین در این زمینه پیش بینی کرده بسیار در سطح بالایی قراردارد. دولت کبک برای مهاجران و تازه واردین کلاسهای رایگان آموزش زبان فرانسه برگزارمی کند و حتی در بعضی موارد برای شرکت کنندگان این کلاسها کمک هزینه مالی نیز در نظر می‌گیرد. هرچند زبان فرانسه زبان رسمی کبک شناخته می شود، ولی زبان انگلیسی در مونترال رایج است. و زبان رسمی در دانشگاه مک‌گیل و کنکوردیا انگلیسی است.

در اینجا لازم است که بگوییم از آنجایی که کانادا کشوری دوزبانه محسوب می شود، دانستن زبان فرانسه نه تنها در مونترال بلکه در اکثر نقاط این کشور می تواند به نفع متقاضی باشد. دانستن زبان فرانسه فرصتهای بیشتری را برای مهاجران به همراه دارد، به عنوان مثال دانستن زبان دوم (فرانسه) باعث میشود که کارفرمایان علاقه بیشتری به استخدام افرادی داشته باشند که علاوه بر تسلط به زبان انگلیسی به زبان فرانسه هم مسلط هستند. همچنین با توجه به این موضوع که در فرهنگ ما موفقیت فرزندان از اولویت بالایی برخوردار است، این نکته برای متقاضیانی که فرزندان خود را نیز به همراه دارند شایان اهمیت است که زندگی در مونترال و تحصیل به زبان فرانسه فرصتهای بسیار بهتری را در پیش روی آینده فرزندانمان قرار می دهد.

آیلند ویزا آیلند ویزا