آیلند ویزا

چرا مهاجرت کبک اولویت انتخاب متقاضیان است؟

Rate this post

 

چرا مهاجرت کبک اولویت انتخاب متقاضیان است؟ازآنجایی‌که وضعیت اقتصادی و اجتماعی این استان بسیار عالی بوده و در شرایط باثبات و روبه‌رشدی به سر می‌برد فرصت جذاب و قابل‌توجهی را برای افراد جویای کار یا متقاضی سرمایه‌گذاری در کبک به وجود آورده‌ است. به‌عنوان نمونه شهر مونترال بزرگ‌ترین و دومین شهر مهم کانادا که سکان اقتصادی و فرهنگی کانادا به شمار می‌رود، فرصت‌های شغلی و سرمایه‌گذاری فراوانی را در خود جای داده است. هزینه‌های زندگی همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی اتباع خارجی به کانادا است. با توجه به این‌که هزینه های تحصیل، اقامت، هزینه‌های خوراک و پوشاک و…. در استان کبک نسبت ‌به سایر استان‌ها و شهرهای کانادا مقرون به صرفه‌تر است، توجه بسیاری از افراد را برای شروع زندگی به خود جلب کرده ‌است.

چرا مهاجرت کبک؟

آیا می‌دانستید که دولت کبک در یک سیستم مهاجرتی مجزا از دولت فدرال کانادا طرح جذب نیروی کار متخصص یا اسکیل ورکر را اجرا می‌کند که پذیرش در آن از روش دولت فدرال ساده‌تر است؟ نکته قابل‌توجه این است که اگر رشته تخصصی شما در حیطه تخصص های مورد نیاز استان کبک قرار بگیرد، امتیازات بسیار خوبی دریافت می‌کنید و واجد شرایط پذیرش خواهید شد.

در این پروسه در صورت موفقیت در مراحل نهایی اقامت دائم کانادا را به دست خواهید آورد. سالانه هزاران متقاضی و نیروی متخصص از طریق این مسیر مهاجرتی برای اقامت در کبک پذیرفته می‌شوند. کبک سیستم مهاجرتی اختصاصی و متفاوتی دارد که نحوه امتیاز بندی آن ‌هم با سیستم فدرال ( مربوط به استان‌های دیگر کانادا) متفاوت است.

برای این‌که این مسیر مهاجرتی سهل تر و با مزایای بیشتر را انتخاب کنید باید از مبادی اختصاصی مهاجرت به کب درخواست خود را ارائه دهید. در این برنامه شرایط شما بر مبنای ویژگی‌های خاصی ارزیابی می‌شود.

برنامه‌های مهاجرت کاری کانادا و کبک

اگر در زمینه شغل خاصی مهارت و توانمندی های ویژه‌ای دارید و قصد دارید از طریق این مهارتها اقامت دائم کانادا را دریافت کنید می‌توانید از روش‌های زیر اقدام کنید:

برنامه نیروی کار ماهر فدرال FSW

برنامه تجربه کانادایی  CEC

البته باید توجه داشته باشید که در برنامه‌های تجربه کانادایی و نیروی کار ماهر فدرال شما باید استان‌هایی غیر از کبک را برای اقامت انتخاب کنید. درصورتی‌که هدف شما از مهاجرت به کانادا دریافت اقامت دائم کبک است و قصد دارید در کبک زندگی‌تان را شروع کنید، می‌توانید از روش برنامه نیروی کار ماهر کبک ورود پیدا کنید.

آشنایی با استان کبک کانادا

استان کبک به‌طور تقریبی یک ششم از وسعت این کانادا را به خود اختصاص داده و در میان ۱۰ استان کانادا مهم‌ترین و بزرگ‌ترین استان به شمار می‌رود. با وجود مساحت زیاد اما از لحاظ پوشش جمعیتی بعد از آنتالیا در رتبه دوم قرار دارد.

کبک سیتی پایتخت استان کبک و از با قدمت ترین و اصیل‌ترین شهرهای کانادا است. ازآنجایی‌که اقتصاد باثبات و قوی کبک بر پایه ۳ عامل مهم منابع طبیعی، نیروی کار متخصص و قابلیت هماهنگی با تحولات اقتصادی استوار است، جذب نیروهای متخصص و کارآمد که به پیشرفت اقتصادی‌اجتماعی آن کمک می‌کند بسیار مورد توجه قرار دارد.

با توجه به اینکه یکی از طولانی‌ترین مسیرهای آبی جهان از این استان می‌گذرد، شرایط اقلیمی هم برای شروع یک زندگی خوب و دل‌نشین فراهم شده ‌است.

شرایط زندگی در استان کبک

خوشبختانه هزینه‌های زندگی، تحصیل و خوراک و….. درکبک نسبت به سایر مناطق کانادا خیلی پایین تر است. از سوی دیگر سطح بالای درآمد ساکنان کبک باعث شده به‌عنوان بهترین منطقه برای زندگی در امریکای شمالی، رتبه‌های نخست را دریافت کند. فرصت‌های شغلی فراوان توجه بسیاری از افراد جویای کار خارجی را به خود جلب کرده ‌است.

از سوی دیگر در این استان پشتیبانی های اقتصادی بی‌شماری برای شرکت‌های کوچک و متوسط در زمینه شروع و توسعه کسب‌وکار و تحقیق و نوآوری و کارآفرینی در نظر گرفته می شود که صاحبان مشاغل و مدیران شرکت‌ها را به تلاش و پشتکار بیشتر ترغیب می‌کند.

واضح است که با وجود چنین حمایت هایی پیشرفت‌های اقتصادی روزافزون مهاجرت کبک دور از ذهن نخواهد بود.

برنامه نیروی متخصص کبک skilled worker ، نیروی کار ماهر کبک  Quebec skilled worker که به‌اختصار QSW هم از آن یاد می‌شود، طرحی است که مستقیماً از سوی استان کبک اجرایی می‌شود.

این برنامه که تحت عنوان RSWP معروف است به متقاضیانی اختصاص پیدا می‌کند که تجربه‌های کاری ویژه‌ای دارند و می‌خواهند از طریق آن در استان کبک اقامت داشته باشند. استان کبک در طی توافق‌نامه‌ای ویژه‌ای با دولت کانادا برنامه‌های مهاجرتی اختصاصی خود را برای گزینش و انتخاب مهاجران، مستقل از برنامه‌های دولت فدرال کانادا به اجرا می‌گذارد.

 

آیلند ویزا آیلند ویزا