آیلند ویزا

ویزای همراه برای تحصیل در کانادا

Rate this post

دریافت ویزای ویزای همراه برای تحصیل در کانادا همان‌طور که از نامش برمی‌آید به ‌معنای اعطای ویزای کانادا به افرادی است که قرار است به‌عنوان همراهان شخص دارای مجوز اقامت در کانادا با هدف کار یا تحصیل را همراهی کنند. در گذشته‌های نه‌چندان دور خیلی از کاندیدهای ویزای کاری و تحصیل در کانادا به دلیل عدم امکان دریافت اقامت خانواده در طول دوران تحصیل یا کار در کانادا نمی‌توانستند این دوری را تحمل کند و از این موقعیت صرف‌نظر می‌کردند.
به ‌همین ‌منظور دولت کانادا که موقعیت‌های خاصی برای تحصیل و اشتغال به کار داشت، سیاست‌های خارجی خود را در این زمینه تغییر داد. بنابراین در شرایط جدید این کشور مهاجرپذیر اجازه می‌دهد شخصی که موفق به دریافت ویزای تحصیلی کانادا شده‌ است خانواده درجه یک خود را در این سفر به ‌همراه ببرد.

شرایط دریافت ویزای همراه کانادا

خوشبختانه کشور مهاجرپذیر کانادا با شرایط سخاوتمندانه این امکان را به وجود آورده تا همسر و فرزند یا پدر و مادر فرد متقاضی ویزای تحصیلی کانادا در طول مدت اقامت در این کشور با شخص همراهی کنند.
جالب‌تر این‌که افراد همراه اجازه کار و تحصیل در طول مدت اقامت در کانادا را هم خواهند داشت. یکی از ملزومات این سفر ارائه مدارکی مبنی بر تمکن مالی است. متقاضی اصلی تحصیل یا یکی از همراهانش باید با اداره مدارکی ثابت کنند که تمکن مالی کافی برای تامین هزینه‌های اقامت زندگی و تحصیل خود و سایر اعضای خانواده در کانادا را دارند.
در روند درخواست ویزای فرد متقاضی اقامت تحصیلی کانادا باید مشخصات همه افراد خانواده به‌طور دقیق در فرم درخواست ویزا وارد شود چرا که در هنگام درخواست ویزای همراه برای همراهان فرد متقاضی این اطلاعات ملاک عمل قرار می‌گیرد.

افراد واجد شرایط ویزای همراه کانادا

همان‌طور که گفته شد ویزای همراه به اعضای درجه یک خانواده یا سرپرست شخص متقاضی ویزای تحصیلی کانادا تعلق می‌گیرد. اعضای درجه یک خانواده شخص متقاضی شامل افراد زیر هستند:
شریک قانونی یا همسر فرد متقاضی ویزای تحصیلی کانادا
فرزندان درخواست دهنده‌ی ویزای تحصیلی
مادر و پدر یا سرپرست و قیم قانونی متقاضی ویزای تحصیلی در کانادا
ویزای همسر دانشجو در کانادا
فردی که درخواست تحصیل در کانادا داده ‌است می‌تواند همسر یا شریک قانونی‌اش را همراه خود به کانادا ببرد. این شیوه برای دریافت ویزای همراه هر چند از لحاظ قانونی منعی ندارد اما ممکن است روی پروسه دریافت ویزای تحصیلی شخص متقاضی تاثیر منفی بگذارد. از این‌رو بهتر است همسر شخص متقاضی به‌طور مستقل درخواستش را برای ویزای اجازه کار تمام‌وقت (open work permit) در بازه زمانی مشابه با مدت‌زمان ادامه تحصیل همسرش در کانادا ارائه دهد.
روش دیگر این است که او هم مانند همسرش به‌ طور مجزا برای ویزای تحصیلی کانادا تقاضا بدهد. ویزای همراه کانادا برای والدین
شخصی که تصمیم دارد والدینش را در مدت تحصیل در کانادا همراهش ببرد باید نامه پذیرش از مؤسسات معتبر آموزشی کانادا را در اختیار داشته باشد. این نامه مجوزی برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا می‌باشد. ویزای تحصیلی کانادا یکی از انواع ویزاهای اقامت موقت در کانادا (TRV) است. پس‌از موفقیت در دریافت ویزای تحصیلی کانادا حالا والدین این شخص می‌توانند تقاضای ویزای اقامت موقت کانادا را برای همراه شدن با فرزندشان در مدت‌زمان تحصیل در کانادا ارائه کنند.
درصورتی‌که شخص متقاضی به سن قانونی نرسیده باشد در استان‌های ساسکاچوان، کبک، آلبرتا، جزیره پرنس ادوارد، آنتالیا و در سن ۱۸ سال مانیتوبا و ۱۹ سال به بالا در سایر استان‌ها تحصیل کند. در این شرایط والدین دانشجو یا یکی از آشنایان یا اقوام که به‌ عنوان سرپرست قانونی متقاضی معرفی شده می‌تواند درخواست ویزای همراه گاردین بدهد.
برای این‌که فرد یا افرادی غیر از والدین بتوانند تحت عنوان سرپرست در کشور کانادا حضور پیدا کنند باید این تعهد را به‌ صورت محضری و ثبت‌شده هم در ایران هم در کانادا به طور قانونی و رسمی ثبت کنند.

ویزای همسر دانشجو برای اقامت کانادا

طبیعی است که خیلی از افرادی که قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارند متاهل باشند و تمایل داشته باشند که همسرشان در مدت تحصیل همراهشان باشد. خوشبختانه دولت کانادا شرایطی را فراهم کرده است تا دانشجویان بین المللی همراه اعضای خانواده درجه یک یا همسر در کانادا به کار و زندگی و تحصیل مشغول شوند. در ضمن همسر فرد دانشجو می تواند در مدت حضورش در کانادا بدون وجود محدودیت اشتغال به کار داشته باشد.

آیلند ویزا آیلند ویزا