آیلند ویزا

ویزای سرمایه گذاری کانادا

Rate this post

ظرفیت‌های مهاجرتی کانادا به طور سالانه تا حد زیادی با توجه به منافع این کشور تعیین می شود. برنامه‌های مهاجرتی این کشور برای پذیرش مهاجرانی طرح‌ریزی ‌شده است که برای اقتصاد کانادا سودمند واقع شوند. از این‌رو انواع مسیرهای مهاجرتی مرتبط با سرمایه‌گذاری در نهایت داوطلبانی را مورد هدف قرار می‌دهد که به دلیل تجربه‌های کارآفرینی یا تملک سرمایه‌های مالی بتوانند سودآوری مالی برای این کشور ایجاد کنند.(ویزای سرمایه گذاری کانادا)

ویزای سرمایه‌گذاری کانادا یکی از شیوه‌های سریع مهاجرتی است که در چند بخش دسته‌بندی می‌شود.

* مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری در برنامه‌های کارآفرینی استانی

* مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری کارآفرینی در دولت فدرال

*مهاجرت از طریق خوداشتغالی

نکته قابل‌توجه در انواع مسیرهای مهاجرتی از مسیر سرمایه‌گذاری این است که در تمام آن‌ها ورودی سرمایه به خاک کشور کاناداست و در کنار آن سیستم نظارت و مدیریت قوی مورد توجه دولت کانادا قرار دارد. نتیجه این فرآیند ایجاد اشتغال و رونق بازار کار کانادا خواهد بود.

پیش از اینها تنها سرمایه‌گذاری در کبک به عنوان روش مهاجرتی برای دریافت ویزا منحصراً با شیوه سرمایه‌گذاری پیش روی متقاضیان قرار داشت. در این شیوه متقاضی به‌ غیر از تزریق سرمایه هنگفت به کانادا دیگر لازم نبود کاری انجام دهد. اما در حال حاضر مسیر صرفاً سرمایه‌گذاری مالی مدت‌هاست توسط دولت فدرال به حالت تعلیق در آمده است و به‌ جای آن سیاست‌های جدیدی همسو با منافع دولت فدرال کانادا برای پذیرش مهاجران در بستر سرمایه گذاری روی کار آمده ‌است.

در این شیوه سرمایه و تجربه کارآفرینی به ‌عنوان پیش‌نیازهای دریافت اقامت در دستور کار قرار دارد.

چه نوع ویزاهایی برای مهاجرت اقتصادی کانادا وجود دارد؟

پیش ‌از هر چیز باید بگوییم که با تصمیماتی که دولت کانادا اتخاذ کرده ‌است دیگر ویزاهایی تحت عنوان ویزای سرمایه‌گذاری کانادا به طور صرف وجود ندارد. در حال حاضر مسیرهای مهاجرتی کانادا چند مرحله‌ای و ترکیبی است و متقاضیان باید با توجه به شرایط زندگی خود یکی از این موارد را برای مهاجرت انتخاب کنند.

انواع گوناگونی از ویزاهای اقتصادی وجود دارد که در برنامه‌های مهاجرتی پیش روی متقاضیان قرار می‌گیرد. مواردی همچون ویزاهای زیر:

ویزای اقامت کاری موقت کانادا

ویزای اقامت دائم کانادا

ویزای کوتاه ‌مدت توریستی بیزینسی

ویزای برنامه‌های استانی کارآفرینی کانادا

ویزای اقامت دائم با سرمایه‌گذاری در کبک

ویزای بیزینسی کانادا به چه معناست؟

ویزاهای بیزینسی همان‌طور که از نامش برمی‌آید نوعی ویزای کوتاه‌ مدت توریستی با اهداف بیزینسی است که امکان ورود متقاضیان راه‌اندازی کسب‌وکار را به مدت ۶ ماه فراهم می‌کند. این ویزا در حقیقت برای سرمایه‌گذاران، نمایندگان شرکت‌های قدرتمند و بزرگ، فعالان اقتصادی و متقاضیان برنامه‌های مهاجرتی کارآفرینی و سرمایه‌گذاری در نظر گرفته ‌شده است.

بنابراین در این مدت کوتاه افراد فرصت این را پیدا می‌کنند تا در مورد کسب و کار مورد نظرشان تحقیقات میدانی انجام دهند، در گردهمایی‌های اقتصادی و جلسات مذاکره و قرارداد شرکت کنند، از سوی دیگر بسترهای اقتصادی مناسب برای راه‌اندازی کسب‌وکارشان را شناسایی کنند.

همانگونه که از نام این ویزا مشخص است متقاضی ملزم است پیش ‌از موعد اتمام اعتبار ویزا از کانادا خارج شود.

 درخواست ویزای بیزینسی کانادا

مراحل درخواست ویزای کوتاه‌مدت بیزینسی همانند ویزای توریستی کانادا است. برای دریافت این نوع ویزا تنها نیاز به اثبات مهارت و توانایی و دارایی مناسب است. این یکی از شیوه های دریافت ویزای سرمایه‌گذاری کانادا است که در صورت واجد شرایط بودن ویزای پنج‌ساله توریستی به شما تعلق می‌گیرد. شخص متقاضی راه‌اندازی کسب‌وکار در این مدت می‌تواند روند سرمایه‌گذاری در کانادا را پیگیری کند.

برنامه کارآفرینی کانادا

کانادا برنامه های گوناگونی برای سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی دارد که در طی آن میزان سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار در ایالت های مختلف آن متفاوت است. برای دریافت ویزای سرمایه گذاری کانادا از طریق کارآفرینی شرایط زیر مورد نیاز است:

حداقل سه سال سابقه مدیریت امور تجاری داشته باشد

اثبات داشتن میزان سرمایه لازم برای سرمایه گذاری در کانادا (این میزان سرمایه در ایالت های مختلف متفاوت است)

طرح یک برنامه تجاری سودآور در راستای منافع کانادا

استخدام کردن حداقل یک شهروند کانادایی

دارا بودن مهارت های زبان انگلیسی متوسط

پس از اینکه طرح کارآفرینی توسط اداره مهاجرت کانادا تایید شود فرد صاحب ایده می تواند همراه با خانواده بواسطه ویزای سرمایه گذاری کانادا اقامت دریافت کند. همانطور که بیان شد مهاجران خارجی از دو طریق راه اندازی کسب و کار  استارتاپی یا سرمایه گذاری در کانادا اقامت این کشور را کسب می کنند.

آیلند ویزا آیلند ویزا