آیلند ویزا

ویزای دانشجویی کانادا

Rate this post

دریافت ویزای دانشجویی در کانادا کار چندان راحتی نیست. شما باید حتماً هزینه‌ای را برای تحصیل و زندگی در این کشور داشته باشیم. علاوه‌بر این مورد لازم است تا شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا را نیز داشته باشید. متأسفانه برخی سعی دارند با ارائه مدارک غیرواقعی موفق به اخذ ویزای دانشجویی شوند که این کار اصلاً نتیجه مناسبی نخواهد داشت و شما را دچار دردسرهایی می‌کند.

 

ضرورت دریافت ویزای دانشجویی

مجموعه آیلند ویزا می‌تواند در زمینه دریافت ویزای تحصیلی کانادا و ویزای استارتاپ کانادا به شما کمک کند.  شما می‌توانید با اعتماد به مجموعه ما تمامی روند و مهاجرت خود را از طریق تحصیل و یا کار، در کمترین زمان ممکن انجام داده و موفق به اخذ اقامت شوید. برای مهاجرت تحصیلی به کانادا باید اجازه تحصیل داشته باشید.

به‌ منظور دوره‌های آموزشی یا تحصیلی کم‌تر از ۶ ماه نیازی به اخذ ویزای تحصیلی نخواهد بود. اما لازم است حتماً برای دوره‌های آموزشی کم‌تر از ۶ ماه نیز ویزا را دریافت کنید. زیرا اگر دوره شما بیش‌ از مدت زمان زیادی طول بکشد و یا دوست داشته باشید که در دوره‌های دیگر ثبت‌نام کنید، برای درخواست ویزا باید به درابتدای این کشور را ترک کنید که قطعاً این کارها دردسرهای زیادی را به‌همراه خواهد داشت.

 

ویزای دانشجویی کانادا

ویزای دانشجویی کانادا

 

ویزای دانشجویی کانادا

به‌ طور کلی مهاجرت تحصیلی به کانادا از طریق دو روش دریافت ویزای دانش‌ آموزی و ویزای دانشجویی صورت می‌گیرد. ویزای دانشجویی برای تحصیل افرادی است که بالای ۱۸ سال سن داشته و در یکی از نهادهای تحصیلات عالی کاردانی، کارشناسی و یا دکترا قصد تحصیل در این کشور را دارند. به دلیل این‌ که کانادا دارای مراکز آموزشی بسیار معتبر و معتبری است، هرساله دانشجویان زیر یادی قصد دارند تا برای دریافت ویزای دانشجویی اقدام کرده و به تحصیل در این مراکز بپردازند.

می‌توان گفت که شرایط اقامت تحصیلی در کشور کانادا نسبت‌ به دیگر کشورها نظیر انگلیس تفاوت‌هایی دارد. به‌ همین خاطر برای انتخاب بهترین مقاصد ابتدا لازم است تا شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا را به‌خوبی بدانید.

ویزای دانشجویی کانادا برای مجردین و متأهلین

دوره کارشناسی در کانادا، به  دانشگاه مورد نظر شما بستگی داشته و به‌ طور معمول ۳ الی ۴ سال طول می‌کشد. به‌منظور دریافت کارشناسی ارشد و مقاطع بالاتر مدرک بسیار مهم بوده و ممکن است زمان تحصیل ۱ الی ۳ سال طول بکشد. برای تحصیل در این کشور در هر مقطع، نامه پذیرش از یکی از مؤسسه‌های آموزشی معتبر کانادا نیاز است. در حقیقت به عدم وجود پذیرش سبب شده تا شما تا دریافت ویزای تحصیلی کانادا امکان‌پذیر نباشد.

بر اساس منطقه و ایالت مورد نظرش امار ایالتی که مدنظر دارید می‌توانید  مؤسسه‌های معتبر را در کشور کانادا پیدا کرده و یا از کارشناسان تحصیلی ایران عالم ویزا کمک بگیرید. مهاجرت تحصیلی کانادا یکی از روش‌های عالی برای مهاجرت‌های خانوادگی به حساب می‌آید. به‌ طور معمول همسر دانشجو می‌تواند با داشتن ویزای مخصوص، همراه با متقاضی اصلی به این کشور مهاجرت کند. بنابراین دیگر نگرانی بابت دریافت برای افراد افراد متأهل جهت اخذ ویزای دانشجویی وجود ندارد.

شرایط ویژه‌ اخذ ویزای دانشجویی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا درحقیقت اجازه نامه‌ای است که به افراد غیر کانادایی امکان تحصیل در این کشورها خواهد داد. شرایط اخذ ویزایدانشجویی با روش درخواست ویزا برای مقاطع مختلف تفاوت زیادی ندارد و تنها در ارائه مدرک تفاوت‌هایی وجود دارد. البته ویزای تحصیل دانش‌آموزان با شرایط ویزای دانش‌آموزی ممکن استتا حدودی تفاوت داشته باشد. برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا، داشتن نامه پذیرش از مؤسسه‌های آموزشی معتبر کاملاً الزامی است.

بیشتربخوانید: مدارک لازم برای ویزای دانشجویی کانادا 2023

ویزای دانشجویی کانادا

در نامه‌ پذیرش باید میزان شهریه پرداختی، تاریخ شروع تحصیل، پایان تحصیل و زمان ثبت‌نام به شکل کامل درج شده باشد. از دیگر شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تمکین مالی برای یک‌ سال زندگی
  • داشتن وابستگی در کشور مبدأ برای بازگشت به ایران
  • ارائه ۱ انگیزه نامه مناسب
  • عدم داشتن سوء پیشینه

شرایط تحصیل در شهر کبک با سایر ایالت‌ها نیز تفاوت‌هایی دارد برای تحصیل در کبک بایستی گواهی پذیرش از خود شهرک را نیز دریافت کنید که اداره مهاجرت آن را به شما می‌دهد. برای درخواست ویزای تحصیلی لازم نیست صدور و دریافت پذیرش کبک  منتظر بمانید. همان نامه تأیید اداره مهاجرت بر اساس درخواست  پذیرش کبک نیز برای اخذ ویزا کافی خواهد بود.

آیلند ویزا آیلند ویزا