آیلند ویزا

ویزای استارتاپ کانادا

Rate this post

ویزای استارتاپ کانادا :  شیوه ای از دریافت اقامت کانادا است که در آن دولت کانادا از نخبگان و کار آفرینان با ایده های نوآورانه دعوت می کند تا در این کشور ایده های کسب و کاری خود را استارت بزنند در حالی که دولت کانادا از آنها حمایت می کند و تسهیلاتی را در اختیارشان قرار می دهد. ایده‌های کسب ‌و کاری پس‌ از این‌که حمایت‌های لازم را از سازمان‌های مربوطه دریافت کرد، فرد کارآفرین می‌تواند برای خودش و همه اعضای خانواده درخواست اقامت در کانادا بدهد.

کارآفرینان و افراد نوآور به بخش خصوصی کانادا ملحق می شوند و کسب ‌و کارشان را در مقیاس جهانی مطرح می‌کنند. کانادا همیشه به‌دنبال جذب کارآفرینانی است که قابلیت راه‌اندازی شرکت‌های نوآورانه را دارند و می‌توانند به واسطه آن فرصت‌های شغلی ایجاد کنند. ویزای استارت‌آپ کانادا با چشم‌اندازی به پیشرفت‌های روزافزون کانادا طراحی ‌شده و فضای رقابتی برای اقامت و کار در کانادا ایجاد کرده ‌است.

 آیا تنها داشتن ایده نوآورانه کافی است؟

ویزای استارتاپ کانادا : درست است که ایده‌ای نوآورانه و برنامه‌ریزی برای اجرای آن بخش مهمی از هدف است اما پس از آن مراحل زیادی پیش روی شماست. باید بتوانید ایده‌ی خلاقانه‌ی تان را در مدت کوتاهی به بهره‌وری برسانید. درضمن از یکی از شرکت‌ها یا سازمان‌های مورد تأیید دولت کانادا تأییدیه دریافت کنید و آن‌ها را متقاعد کنید تا روی ایده‌ی شما سرمایه‌گذاری کنند.

خب اگر این مرحله را با موفقیت گذراندید و نامه پاسپورت دریافت گردید حالا باید با اداره مهاجرت کانادا مذاکره کنید و آنها را متقاعد کنید که می‌خواهید در کشورشان استارت‌آپ راه‌اندازی کنید. اگر این مرحله هم با موفقیت سپری شود می‌توانید اقامت کانادا را از طریق ویزای استارت‌آپ برای خود و خانواده‌تان کسب کنید.

  هفت خوانی که برای کسب ویزای استارت‌آپ کانادا باید از آن بگذرید!

گام اول: باید بیزینس پلن و ایده کاری خود را آماده کنید. البته در نظر داشته باشید که این ایده نمی‌تواند شامل هر پروژه‌ای باشد بلکه باید بر پایه تکنولوژی‌های روز بوده و در مقیاس جهانی قابل مطرح شدن باشد حالا باید بیزینس پلن پلن را بنویسید و به ‌دنبال حمایت سازمان‌های مرتبط باشید.

گام دوم: خب اگر مرحله اول را به خوبی بگذرانید انگار نیمی از راه را رفته‌اید. پس از متقاعد کردن سازمان حامی و توافقات لازم، نامه پاسپورت را دریافت می‌کنید. همزمان با این مرحله سازمان حامی نامه تعهد شما را به اداره مهاجرت می‌فرستد.

گام سوم: در این مرحله شما نامه پاسپورت را در اختیار دارید و موقع توافقات با اداره مهاجرت کانادا است. شما باید مدارک درخواست ویزای اقامت از طریق کار را برای خود و خانواده‌تان ارسال کنید.

گام چهارم: معمولاً درخواست ویزای کار سریع‌تر به جواب می‌رسد. این پروسه بین 3 ‌تا 6 ماه زمان می‌برد. همزمان با این فرآیند پروژه اقامت دائم شما در اداره مهاجرت در جریان است.

گام پنجم و ششم: اداره مهاجرت تصمیم می‌گیرد پروژه کاری شما را بررسی کند. در این مرحله سازمان‌های دیگر هم وارد کار شوند در مرحله peer review یکی از سازمان‌ها به جمع‌آوری اطلاعات و بررسی جوانب امر می‌پردازد. اطلاعات کلی را از اداره مهاجرت و سازمان حامی دریافت می‌کند و نهایتاً نتایج تحقیق را به اداره مهاجرت اطلاع می‌دهد.

خوشبختانه کار شما در اینجا با موفقیت انجام‌شده و می‌توانید اقامت دائم دریافت کنید.

مجوز کار در ویزای استارت‌آپ کانادا

مجوز کاری که در ویزای استارت‌آپ کانادا (start-up visa) دریافت می‌کنید شرایط را برای فعالیت شما به ‌عنوان یک کارآفرین در کانادا فراهم می کند. از این زمان می‌توانید به توسعه کسب ‌و کارتان مشغول شوید. این مجوز تا یک ‌سال اعتبار دارد و در مدتی که شما در کانادا کار می‌کنید درخواست اقامت دائم تان هم در حال بررسی است. در اغلب موارد با درخواست‌های اقامت دائم در این مدت موافقت می‌شود.

درغیر این ‌صورت مجوز کار شما برای مدت بیشتری تمدید می‌شود.

تمکن مالی مورد نیاز

ویزای استارتاپ کانادا : یکی از مواردی که باید در مورد اقدام به مهاجرت کانادا در نظر داشته باشید این است که باید سرمایه مورد نیاز برای یک‌ سال زندگی در کانادا و توانایی تامین هزینه‌های ابتدایی خود و خانواده‌تان را داشته باشید. دقت کنید که این تمکن مالی ارتباطی با سرمایه‌گذاری در کانادا ندارد. در این سبک از ویزای کانادا شما نیازی به سرمایه‌گذاری نخواهید داشت.

خوشبختانه حتی با وجود پاندمی کرونا و محدودیت های ورود و خروج در کشورهای مختلف کانادا پذیرش مهاجران را ادامه داد و در سال 2020 به تعداد 184 هزار نفر از مهاجران خارجی که 3800 تای آنها ایرانی بودند ویزا داد.

آیلند ویزا آیلند ویزا