آیلند ویزا

مهاجرت کاری به کانادا

Rate this post

تردیدی نیست که کانادا یکی از بزرگترین قدرت های اقتصادی جهان است. در سال 2021 این کشور به عنوان دهمین قدرت بزرگ اقتصادی معرفی شد. از این رو نرخ بیکاری در کانادا به طور طبیعی پایین است و به حدود 7.4 درصد می رسد که با توجه به وسعت زیاد کانادا نرخ متعادلی است.یکی از دلایل بارز پیشرفت های اقتصادی سریع در این کشور به کارگیری نیروهای متخصص و باتجربه بین المللی است که با برنامه های مختلف مهاجرتی به این عرصه وارد می شوند. کشور کانادا به دلیل داشتن شرایط اقتصادی باثبات و سیاست های متعادل و منعطف یکی از بهترین کشورهای مهاجرپذیر دنیاست. افرادی که مهاجرت کاری به کانادا را انتخاب می کنند می توانند work permit و ویزای کار کانادا دریافت کنند.

آیا برای ورود به برنامه کاری کانادا دعوت نامه کار نیاز است؟

اگر چنین موقعیتی را داشته باشید که پیش از مهاجرت پیشنهادات کاری از کانادا دریافت کنید شانس با شما یار بوده است. در این حالت شما یک گام از دیگر متقاضیان جلوتر هستید. با اینکه برای مهاجرت کاری به کانادا صرفا دریافت پیشنهاد کاری ضرورت ندارد اما در اغلب موارد روند کسب ویزا و مسیر مهاجرت را تسریع می کند.

دعوت نامه کاری دقیقا همان چیزی است که برای مهاجرت کاری به کانادا نیاز دارید تا یک گام جلوتر از سایر متقاضیان قرار بگیرید و بخشی از جامعه کانادا باشید.

مزایای مهاجرت کاری به کانادا

شاید اطلاع داشته باشید که کشور کانادا نیاز وافری به نیروی کار ماهر در استانهای مختلف دارد. بنابراین از افراد متخصص در زمینه های شغلی گوناگون با قصد مهاجرت به کانادا استقبال می کند. از سوی دیگر هرم جمعیتی این کشور روند افزایش پیری جمعیت را نشان می دهد. از این رو دولت کانادا استراتژی جذب شهروندان جوان را در دستور کار خود قرار داده است.

با این اوصاف اگر رزومه کاری مناسبی داشته باشید یا اینکه دارای مهارت و تخصص ویژه ای باشید می توانید بواسطه مهاجرت کاری به این کشور در حال توسعه اقامت دائم همراه با درآمد مناسب دریافت کنید.

تصور کنید با کسب اقامت دائم کانادا این فرصت را دارید که در کشوری توسعه یافته و امن با استانداردهای کیفیت بالای زندگی و سطح بالای استانداردهای آموزشی زندگی کنید.

محیطی که هم برای پرورش کودکان بسیار مناسب است و هم پیشرفت های شغلی در انتظارتان خواهد بود. سرمایه گذاری در کبک کانادا یکی از این فرصت های ناب در پروسه مهاجرت کاری به کانادا است.

پیش زمینه های مهاجرت کاری به کانادا

مهاجرت کاری به کانادا به دو صورت کلی انجام می شود:

روش اول این است که ابتدا مجوز کاری این کشور را دریافت کنید و سپس وارد خاک این کشور شوید و شغلی مناسب خود بیابید. این شیونه اصطلاحا work permit open نامیده می شود. در روش دوم شما پیش از ورود به کانادا از طریق یک کارفرمای کانادایی دعوت نامه استخدام دریافت می کنید که این شیوه یکی از رایج ترین روش های مهاجرت کاری کانادا است. البته هر کدام از این دو روش زیرشاخه هایی دارند که هر کدام مزایا و معایب مختص خود را دارد.

برای اینکه مهاجرت کاری به کانادا را انتخاب کنید دو نوع مجوز پیش روی تان قرار می گیرد. یکی مجوز راه اندازی بیزینس خودگردان که مخصوص کارفرمایان است و دیگری مجوز اشتغال برای شرکت کانادایی. مسلما دریافت ویزا با پیشنهاد کاری کانادا روند تسهیل شده تری دارد اما اگر می خواهید مجوز کار آزاد دریافت کنید باید مراحل ویژه ای را طی کنید.

برای مهاجرت به کانادا چه شرایطی لازم است؟

شرایط مورد نیاز برای ورود به بازار کار کانادا با توجه به نوع برنامه کاری که انتخاب می کنید متغیر است. اما اگر بخواهیم به طور کلی صحبت کنیم متقاضیان باید حداقل مدرک کاردانی، یکسال سابقه کار مرتبط و مهارت زبانی مناسب معادل با 5.5 آیلتس و در نهایت شرایط سنی کمتر از 50 سال سن را داشته باشند.

مهاجرت کاری به کانادا با چه شیوه هایی امکانپذیر است؟

برای دریافت ویزای اقامت دائم و موقت کانادا در پروسه مهاجرت، داوطلبان ترجیح می دهند از سه روش اکسپرس اینتری، PNP ، پایلوت آتلانتیک، برنامه مهاجرت کاری از طریق برنامه های استانی برای اقامت در کانادا اقدام کنند. مزیت این روش ها این است که افراد را به دریافت اقامت دائم کانادا می رساند.

فرآیند دریافت جاب آفر یا دعوت به کار چیست؟

اگر زمینه کاری شما در حیطه مشاغل مورد نیاز کانادا مانند مدیریت، مهندسی، امور مالی، حسابداری باشد شانس شما برای دعوت به کار بیشتر خواهد بود. برای موفقیت در این شیوه باید رزومه قوی داشته باشید تا در میان رقبای جهانی مهاجرت کاری به کانادا متمایز شوید. دریافت جاب آفر پروسه سخت و پیچیده ای دارد که می توانید پرونده کاری خود را در یک موسسه مهاجرتی به جریان بیندازید یا اینکه به طور شخصی اقدام کنید.

 

آیلند ویزا آیلند ویزا