آیلند ویزا

مهاجرت نیروی متخصص به کبک

Rate this post

 

سالانه افراد زیادی از سراسر دنیا برای ورود به برنامه‌های مهاجرتی کبک کانادا اقدام می‌کنند. از آنجایی‌که مهاجرت از طریق استان کبک شرایط سهل‌تری دارد و از سوی دیگر اقامت در کبک مزایای بیشتری برای افراد بدنبال دارد، اشخاصی که مهارت و توانمندی خاصی دارند ترجیح می‌دهند از سیستم مهاجرت نیروی متخصص به کبک اقدام کنند.

سیستم مهاجرت نیروی متخصص یا اسکیل ورکر کبک در چند سال اخیر تغییر و تحولات زیادی پیدا کرده‌است. این برنامه یکی از شیوه‌های اصلی دریافت اقامت دائم کانادا برای افراد دارای تجربه کاری ویژه و تحصیلات دانشگاهی است.

در این برنامه جذاب که طرفداران زیادی را ترغیب کرده است، افراد دارای تخصص‌های مورد نیاز استان کبک می‌توانند به‌سادگی جذب بازار کار شده و در ضمن اقامت دائم کبک دریافت کنند.

 دلایل محبوبیت برنامه استانی نیروی متخصص کبک

 یکی از مهم‌ترین دلایل استقبال از برنامه استانی مهاجرت نیروی متخصص به کبک نیاز نداشتن به دریافت پیشنهاد کاری (job offer) برای اقدام به مهاجرت از طریق این برنامه است. در ضمن استان کبک شرایط ایده‌آلی برای امتیاز بندی افراد ماده متقاضی ورود به این برنامه کاری متمرکز در استان کبک ایجاد کرده ‌است.

بنابراین افرادی که تخصص‌های ویژه‌ و مورد تقاضای استان کبک را دارند دیگر مشکلی برای مهاجرت به کانادا نخواهند داشت. در سیستم جدید امتیاز بندی کبک تحت عنوان سیستم ریما که از 14 july  2021 روند پذیرش نیروهای متخصص را آغاز می کند، طرح ویژه امتیاز بندی در ۲ بخش وجود دارد:

Human Capital

شرایط سنی، تجربه کاری و تحصیلات، زبان فرانسه، ترکیب فرانسوی و انگلیسی

Quebec Labour Market

تجربه کاری در تخصص هایی که در کبک مورد نیاز است

تحصیلات در کبک

تجربه کاری در کبک

تجربه کاری در سایر مناطق کانادا

دارا بودن گواهی Training از موسسه های کبک

دریافت جاب آفر از شهر مونترال یا خارج از آن

در این سیستم به طور کلی 1320 امتیاز می توان دریافت کرد که شامل 580 امتیاز از طریق Human Capital  و 740 امتیاز از طریق  Quebec Labour Marketو همچنین امتیازات مربوط به همسر یا همراهان اپلیکنت اصلی می باشد. بنابر اعلام دولت کبک در سیستم امتیازبندی جدید روند صدور امتیازات CSQ بیشتر شده و حداکثر به 6 ماه می رسد.

تفاوت برنامه‌های مهاجرتی کبک با سایر برنامه‌های مهاجرتی کانادا

آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که چرا استان کبک در میان سایر ایالت‌های کانادا تافته‌ای جدابافته است؟ حتما می‌دانید که برنامه‌های مهاجرتی استان کبک کانادا همیشه نسبت ‌به سایر ایالت‌ها ویژگی های منحصربه‌فردی دارد تا جایی‌که شیوه‌های امتیازدهی و معیارهای ممیزی در سیستم مهاجرتی کبک نسبت‌به استان‌های دیگر کانادا تفاوت‌های عمده‌ای دارند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید برای مهاجرت به این استان باید به‌طور اختصاصی از گزینش‌های سازمان مهاجرتی کبک گذر کنید. این مسیرهای مهاجرتی شامل ۲ مرحله است که اولین مرحله مربوط به دریافت مدرک CSQ یا عبور از فیلتر انتخابی کبک است.

هنگامی‌که موفق به دریافت این مدرک می‌شوید به منزله آن است که شما صلاحیت اقامت در استان کبک را داشته‌اید و اکنون باید مسیر مهاجرتی متناسب با وضعیت و شرایط خودتان را انتخاب کنید.

چرا استان کبک در سیستم‌های مهاجرتی متفاوت است؟

به ‌طور کلی کبک وجه تمایزهای زیادی با استان‌های دیگر کانادا دارد به‌ همین دلیل روند پذیرش مهاجران در این استان سمت‌وسوی خاصی پیدا کرده ‌است که به برخی علل آن در زیر اشاره می شود: *دارا بودن سازمان مهاجرتی که مستقل از دولت فدرال کانادا عمل می‌کند

* سیاست‌های خاص مهاجرتی و اقتصادی

*فرانسوی بودن

اینها از جمله عللی هستند که کبک را نسبت ‌به سایر مناطق کانادا منحصربه‌فرد کرده‌اند. نکته جالب‌توجه این است که تقریباً ۸۰ درصد جمعیت بومی کبک به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند. البته در بحث مهاجرتی این امکان برای افراد غیر فرانسوی زبان هم مهیا شده‌است. درکبک مسیرهای مهاجرتی متنوعی برای دانشجویان، مهاجرت نیروی متخصص به کبک، سرمایه‌گذاران، بازرگانان فراهم شده است.

ضمنا هم برای فرانسوی و هم انگلیسی‌زبان امکان اقامت وجود دارد.

بزرگترین مزیت برگزیدن این شیوه این است که برنامه‌های مهاجرتی کبک در مقایسه با سایر استان‌های کانادا سهل‌تر است. هرچند دارا بودن مهارت زبان فرانسه پیش‌نیاز مهاجرت به کبک نیست اما در نظر داشته باشید که اغلب امورات روزانه در این ایالت به زبان فرانسوی انجام می‌شود. در اغلب برنامه‌های مهاجرتی کبک داشتن مهارت زبان فرانسه امتیاز بزرگی برای پذیرش افراد محسوب می‌شود. بنابراین نباید از این مهارت ویژه غافل شوید.

 

آیلند ویزا آیلند ویزا