آیلند ویزا

شرایط جدید مهاجرت به کانادا برای ایرانیان

5/5 - (3 امتیاز)

در 28 فوریه 2023، خبرهای هیجان ‌انگیزی برای متقاضیان ویزای موقت در کانادا منتشر شد و تغییراتی در قوانین اقامت و مهاجرت کانادا به‌طور خاص برای ایرانیان ایجاد شد. این تغییرات اکنون به دارندگان ویزای توریستی ایران اجازه اقامت و کار در کانادا را می‌دهد. از آنجایی‌که احتمالاً سؤالات زیادی در مورد شرایط جدید مهاجرت به کانادا برای ایرانیان وجود دارد، هدف این مقاله از آیلندویزا روشن کردن قوانین جدید مهاجرت و رفع هرگونه ابهام است.

شرایط جدید ویزای توریستی در کانادا 🇨🇦

تحت شرایط جدید، دارندگان ویزای توریستی کانادا می‌توانند بدون هیچ هزینه اضافی مجوز کار در کانادا را دریافت کنند. پیش ‌از این، شرایط سختگیرانه ای برای کار با ویزای توریستی وجود داشت، اما اکنون این موانع برطرف شده است. طبق قوانین به ‌روز شده، دارندگان ویزای توریستی می‌توانند حداکثر تا سه سال در کانادا بمانند. خود ویزای توریستی کانادا ده سال اعتبار دارد. اما با توجه به مدت اعتبار پنج‌ ساله گذرنامه ‌های ایرانی، اعتبار ویزا برای اتباع ایرانی پنج سال خواهد بود. درگذشته محدودیت ‌هایی برای مدت اقامت مداوم با ویزای توریستی وجود داشت، اما در حال حاضر امکان اقامت تا سه سال وجود دارد.

علاوه بر این، شرایط جدید شامل تمدید آسان‌تر ویزای توریستی کانادا می‌شود. اکنون افراد در کانادا می‌توانند ویزای خود را با کاهش هزینه و سختگیری کمتر تمدید کنند. دولت کانادا تمدید ویزای توریستی برای ایرانیان مقیم را بدون هزینه و با تمرکز بر امور تجاری در اولویت قرار داده است. علاوه بر این، اگر ویزای توریستی شما منقضی شده باشد، اقامت شما در کانادا قانونی تلقی می‌شود و تا زمانی که دولت در مورد تمدید ویزای شما تصمیم نگیرد، هیچ مشکل یا جریمه‌ای در پی نخواهد داشت.

مقررات جدید برای ایرانیان دارای اقامت دائم یا تابعیت

این شرایط جدید تنها به دارندگان ویزای موقت محدود نمی‌شود. آن‌ها همچنین شامل ایرانیانی می‌شوند که دارای اقامت دائم یا پاسپورت کانادا هستند. هدف از این تغییرات تسهیل روند تمدید گذرنامه یا کارت اقامت دائم آن‌هاست. برای ایرانیان خارج از کانادا که گذرنامه کانادایی آن‌ها منقضی شده است، فرآیند تمدید رایگان خواهد بود. افراد می‌توانند برای انجام این کار به نزدیک ‌ترین سفارت کانادا مراجعه کنند. در مواقع اضطراری، مجوز سفر یا سند سفر صادر می‌شود که اجازه ورود به کانادا را می‌دهد. به همین ترتیب، ایرانیانی که خارج از کانادا هستند و کارت اقامت دائم آن‌ها منقضی شده است، می‌توانند برای تمدید درخواست دهند. در صورت لزوم، آن‌ها همچنین می‌توانند برای تسهیل ترتیبات سفر خود، مجوز سفر یا سند سفر درخواست کنند.

مهاجرت به کانادا برای ایرانیان

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا

مدارک موردنیاز برای مهاجرت به کانادا بسته به رویه‌ها و برنامه‌ های مهاجرتی خاص متفاوت است. در واقع، مدارک خاصی وجود دارد که عمومی و معمولاً برای همه انواع روش‌ های مهاجرت موردنیاز است، ازجمله:

  • مدارک شناسایی مانند شناسنامه ترجمه‌ شده، گذرنامه، کارت هوشمند ملی و کارت پایان خدمت (در صورت وجود)
  • گواهی ازدواج ترجمه‌ شده (در صورت وجود)
  • ترجمه مدارک تحصیلی و ریزنمرات
  • نامه ‌های شغلی
  • سوابق بیمه‌ای (در صورت لزوم)
  • ترخیص‌ها

علاوه بر این، مدارک خاصی برای هر روش مهاجرت موردنیاز است. به ‌عنوان‌ مثال، در ویزای کوتاه‌ مدت مانند ویزای تحصیلی، به مدارکی مانند نامه پذیرش از دانشگاه‌ها، پیشنهادهای شغلی احتمالی و مدرک وابستگی به کشور خود نیاز دارید. این مدارک به‌منظور نشان دادن قصد شما برای بازگشت به کشور خود پس از اتمام تحصیل در کانادا است.

از طرف دیگر، ویزای بلندمدت دارای شرایط اضافی فراتر از اسناد عمومی است. این ویزاها مانند ویزای کارآفرینی کانادا، ویزای راه‌اندازی یا ویزای خود اشتغالی نیاز به یک طرح تجاری دقیق دارند. این طرح باید ماهیت کسب ‌و کاری که قصد راه‌اندازی آن را دارید و تحقیقاتی که برای آن انجام داده‌اید را مشخص کند.

ویزای استارتاپ کانادا

در خبری هیجان‌انگیز برای ایرانیان متقاضی ویزای استارتاپ کانادا اطلاعات اخیر اداره مهاجرت کانادا نشان می‌دهد که در ژانویه سال جاری، 50 کارآفرین مهاجر از طریق ویزای استارتاپی برای اقامت دائم کانادا اقدام کرده اند. انتاریو 20 کارآفرین مهاجر، منیتوبا از 5 نفر، آلبرتا با 10 نفر و بریتیش کلمبیا از 15 نفر استقبال کردند. این اعداد نسبت به سال قبل دو برابر شده است.

سخن پایانی

وزیر مهاجرت به کانادا، آقای شان فریزر، اعلام کرده است که افرادی که دارای نامه حمایت از سرمایه گذاران فرشته، صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر یا انکوباتورهای کسب و کار در برنامه استارتاپ هستند، اکنون می‌توانند برای مجوز کار سه ساله اقدام کنند.

آیلند ویزا آیلند ویزا