آیلند ویزا

مهاجرت به مقدونیه

Rate this post

یکی از عوامل تاثیرگذار و زمینه ساز برای تصمیم به مهاجرت به کشوری دیگر، ثبات اقتصادی و سیاسی و امنیت حاکم بر کشور مقصد است. در همین راستا یکی از دلایلی که باعث ترغیب مردم ایران برای مهاجرت به مقدونیه می شود بهبود شرایط درآمدزایی با توجه به ثبات اقتصادی و روند رو به رشد کشور مقدونیه است.

مقدونیه کشوری در جنوب شرقی اروپاست که به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه ای که در اروپا دارد و همچنین زیبایی های منحصر بفردش، مقصد مهاجرت علاقه مندان به سرزمین های دنج و کم جمعیت است.

 برای سرمایه گذاری در کبک کلیک کنید

برخلاف تصور خیلی از افراد برای سفر به مقدونیه نیاز به دریافت ویزای شینگن نیست چرا که مقدونیه عضو اتحادیه اروپا نبوده و برای مهاجرت به این کشور تنها ویزای مقدونیه مورد نیاز است. البته باید خاطر نشان کنیم که مقدونیه در ایران سفارتی ندارد و برای اقدام به مهاجرت مقدونیه نزدیک ترین سفارت این کشور به ایران در آنکارا در کشور ترکیه واقع شده است.

با توجه به وضعیت نابسامان معیشت و اشتغال ایران با سرمایه گذاری در مقدونیه می توانید شرایط زندگی خود را بهبود بخشید. دولت مقدونیه شرایطی را برای حمایت از کسب و کارها مهیا کرده است که هر فرد بتواند بر اساس استعداد و علاقه خود وارد مسیر کاری مشخصی شود. رضایت مندی بالای مهاجران در سفر به مقدونیه موجب شده پیوسته افراد بیشتری برای سرمایه گذاری و مهاجرت به این کشور قدم جلو بگذارند.

مهاجرت به مقدونیه با هدف تحصیل

در مقدونیه دو نوع دانشگاه امکان ادامه تحصیل را برای همگان فراهم کرده اند که اعم از دانشگاه دولتی و خصوصی است. دولت این کشور به دانشجویان خارجی هم اجازه تحصیل در دانشگاههای دولتی را می دهد.

اولین گام برای مهاجرت به مقدونیه از طریق ویزای تحصیلی، بررسی شرایط تحصیلی شما و ارزیابی آن نسبت به شرایط دانشگاه های مقدونیه و رنکینگ آنهاست.

در این مرحله افراد مورد ارزیابی قرار می گیرند تا مشخص شود شرایط تحصیل در کدام دانشگاهها را دارند.

نکته جالب توجه این است که تحصیل در دانشگاههای دولتی حتی برای دانشجویان سایر کشورها در مقدونیه رایگان است و این مسئله تقاضا را برای ادامه تحصیل در این کشور روز افزون کرده است.

شرط ورود به دانشگاههای مقدونیه داشتن مدرک دیپلم معتبر و 12 ساله است. برای پذیرش دانشجویان ایرانی در دانشگاههای این کشور افراد باید حداقل 70 واحد درسی را در ایران با موفقیت گذرانده باشند. این مدرک تحصیلی باید از موسسات دولتی ایران کسب شده باشد.

افرادی که برای تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد دانشگاههای مقدونیه را انتخاب می کنند باید مدرک معتبر زبان داشته باشند. علاوه بر این برای ثبت نام در هر ترم دانشگاهی هزینه ای در حدود 200 تا 400 یورو باید در نظر گرفته شود.

برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا افراد ابتدا در آزمون معادل سازی شرکت می کنند، در صورتی که نمره حد نصاب را کسب کنند، در صورت مسلط بودن به زبان مقدونیه پذیرش می شوند.

دریافت ویزای مقدونیه با سرمایه گذاری

برای کسب ویزای مقدونیه از طریق سرمایه گذاری در مقدونیه باید نامه تمکن مالی با گردش سرمایه بالا به سفارت ارائه دهید. شما می توانید از طریق سرمایه گذاری کردن در پروژه های دولتی پروسه مهاجرت را با موفقیت پیش ببرید. یک راه دیگر سرمایه گذاری در ثبت شرکت است که باید با توجه به شرایط تصویب شده در هر دوره زمانی، وضعیت سرمایه تان را ارتقا دهید.

یکی دیگر از شیوه های دریافت ویزای مقدونیه، سرمایه گذاری در خرید ملک است. بر اساس آمارهای سالهای گذشته سرمایه گذاری در خرید ملک در کشور مقدونیه پایدارترین نوع سرمایه گذاری در این کشور است. البته در دوره های زمانی مختلف شرایط و ضوابط این نوع سرمایه گذاری و بودجه ای که برای آن لازم است تغییر می کند.

مهاجرت توریستی به مقدونیه

برای مهاجرت توریستی به مقدونیه باید دلیل قاطعانه ای در رابطه با هدف تان از سفر به این کشور ارائه دهید. مشخص کردن مسیرهای مختلفی که قرار است در طول سفر خود در آنجا اقامت داشته باشید برای سفارت اهمیت دارد. همچنین باید دلایلی را در خصوص اینکه در نهایت به کشور خود باز می گردید به سفارت مقدونیه اعلام کنید. یکی از فاکتورهایی که در پذیرش ویزای توریستی اهمیت دارد وضعیت اقتصادی فرد متقاضی است که تاثیر زیادی در صدور ویزای توریستی خواهد داشت. البته این را در نظر داشته باشید که فرآیند صدور ویزای توریستی مقدونیه حداقل 3 ماه زمان می برد.

این کشور بسته به اهداف مختلف سفر انواع ویزاهای مقدونیه را برای متقاضیان مهاجرت به مقدونیه صادر می کند که اعم از موارد زیر است:

  • ویزای تجاری و سرمایه گذاری مقدونیه
  • ویزای کسب و کار مقدونیه
  • ویزای توریستی مقدونیه
  • ویزای تحصیلی مقدونیه
آیلند ویزا آیلند ویزا