آیلند ویزا

مهاجرت از طریق استارت‌آپ کانادا

Rate this post

یکی از روش‌های سریع دریافت ویزای کانادا مهاجرت از طریق کارآفرینی است.کشور کانادا از کارآفرینانی که مستعد ایده پردازی قوی و دارای قابلیت‌های لازم برای راه‌اندازی کسب‌وکار نوآورانه با امکان مطرح شدن در سطح جهانی را داشته باشند با آغوش باز استقبال می‌کند.
مهاجرت از طریق استارت‌آپ کانادا با هدف جذب افراد مستعد و ایجاد فضای رقابتی و همچنین ایجاد بستر مناسب برای رشد اقتصادی در این کشور برنامه‌ریزی ‌شده است.

خلق ایده‌ نوآورانه

برای این‌که تصمیم بگیرید مهاجرت استارتاپی را انتخاب کنید باید ایده‌ای خلاقانه و علمی داشته باشید که با استناد به مدارک قابلیت رشد در مدت‌زمان کوتاه را داشته باشد. اگر چنین پتانسیلی در خود سراغ دارید اولین کار این است که ایده‌ی استارتاپی خود را به یکی از سازمان‌های مورد تأیید دولت کانادا ارائه داده و آن‌ها را مجاب کنید روی طرح تجاری شما سرمایه‌گذاری کنند.
پس ‌از این‌که در مرحله دریافت نامه پاسپورت از این سازمان‌ها موفق شدید، کار به این‌جا ختم نمی‌شود و باید با ارائه شواهد اداره مهاجرت کانادا را برای موافقت با راه‌اندازی استارتاپ خود در کشور کانادا متقاعد کنید.
اگر همه این مراحل با موفقیت پیش برود درنهایت دریافت اقامت کانادا بواسطه ویزای استارت‌آپ کانادا به شما تعلق می‌گیرد و می‌توانید خانواده‌تان را در این سفر با خود همراه کنید. باید خاطرنشان کنیم که اگر قصد اقامت در کبک را دارید از طریق ویزای استارت‌آپ نمی‌توانید به کبک وارد شوید. پیش‌نیازهای مهاجرت از طریق استارتاپ کانادا
• مدرک آیلتس حداقل ۵ داشته باشید
• نامه پاسپورت دریافت کرده باشید
• مشکل پزشکی یا سوء پیشینه که مانع ورود شما به خاک کانادا می‌شود نداشته باشید
• تمکن مالی کافی برای تأمین هزینه‌های خانواده به مدت ۶ ماه تا یکسال را داشته باشید

تمکن مالی برای ویزای استارت‌آپ کانادا

همان‌طور که اشاره کردیم یکی از ملزومات مهاجرت از طریق ویزای استارت‌آپ کانادا داشتن تمکن مالی برای تامین هزینه‌های خود و خانواده‌تان است. شما در این سفر باید توانایی مالی کافی برای تامین کلیه مخارج خود و خانواه تان به مدت یکسال را داشته باشید. البته باید خاطرنشان کنیم که این میزان هزینه از هزینه‌های راه‌اندازی استارتاپ مجزاست. در این نوع ویزا نیازی به سرمایه شخصی برای سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ ندارید.

ویزای مجوز کار استارت‌آپ کانادا

دریافت مجوز کار یا work permit در روند پذیرش ویزای استارت‌آپ کانادا برای شما شرایطی را به وجود می‌آورد تا در نقش کارآفرین برای توسعه ایده خلاقانه کسب‌وکاری‌تان تلاش کنید. به اعتبار این مجوز می‌توانید تا یک‌سال به کار کردن در کانادا ادامه دهید تا درخواست اقامت دائم شما مورد بررسی قرار گیرد.
معمولاً پس‌ از یک‌سال به تمام درخواست‌های اقامت دائم کانادا رسیدگی می‌شود. با این ‌وجود در صورت بروز هر نوع مشکل امکان تمدید مجوز کاری وجود دارد.

هزینه مهاجرت با ویزای استارت‌آپ کانادا

مسلماً اولین سوالی که در ذهن افراد متقاضی مهاجرت با ویزای استارت‌آپ کانادا ایجاد می‌شود این است که در این پروسه به چه میزان پول نیاز خواهید داشت؟ اگر در مورد مهاجرت کارآفرینی کانادا اطلاعات محدودی هم داشته باشید احتمالا می دانید که بخشی از هزینه های راه اندازی استارتاپ در کانادا توسط سازمانهای مرتبط زیر نظر دولت تامین می شود.
شرکت های سرمایه گذاری مورد تایید دولت و اداره مهاجرت کانادا سه گروه ونچرکپیتال، اینکیوبیتور و انجل اینوستور هستند که هر یک از آنها شرایط ویژه ای برای تامین مخارج استارتاپ دارند.
ونچرها و انجل اینوستورها معمولاً در میان استارت‌آپها ایده‌هایی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند که قابلیت‌های عملیاتی بیشتری در آن مشاهده می‌شود. در نتیجه با توجه به نوع ایده کسب و کاری سطحی از هزینه‌های اجرایی این ایده‌های بزرگ را می‌پردازند. صاحبان ایده‌های کسب‌وکاری که طرح نوآورانه آنها پذیرفته می‌شود الزامی برای پرداخت هزینه‌ها به این قبیل شرکت‌ها نخواهند داشت.
در مقابل انکوباتورها که مراکز اختصاصی رشد و پرورش هستند مبالغی را برای برگزاری دوره‌های توجیهی و آموزش کسب‌وکار می‌گیرند. هزینه این دوره‌ها در مراکز مختلف بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دلار برآورد می‌شود.
شرایط لازم برای دریافت مجوز کار ویزای استارت‌آپ
برای دریافت مجوز کار متقاضی باید شرایط زیر را داشته باشد:
* قصد مهاجرت به کانادا و مستقر شدن در یکی از شهرها به‌غیر از کبک را داشته باشد
* نامه پذیرش و حمایت از سازمان‌های زیر نظر دولت کانادا را دریافت کرده باشد
*تمکن مالی کافی برای تأمین هزینه های اعضای خانواده حداقل به مدت یک‌سال را داشته باشد *هزینه‌های مربوط به توافق با کارفرما را بپردازد
هنگامی‌که قصد دارید برای مهاجرت از طریق استارت‌آپ کانادا اقدام کنید و در اولین مرحله work permit دریافت می‌کنید، می‌توانید برای اخذ ویزای کانادا برای همسر و فرزندان اقدام کرده و آن‌ها را در این سفر با خود همراه کنید.

آیلند ویزا آیلند ویزا