آیلند ویزا

جمعیت: 35,362,905
کشورهای بدون ویزا: 154
موقعیت: شمال امریکا
پایتخت: اتاوا
مساحت: 9,984,670 مترمربع
زبان: انگلیسی(زبان رسمی) 58.7%، فرانسه(زبان رسمی) 22%
ادیان: مسیحی 59.5%
نوع حکومت: دموکراسی پارلمانی فدرال تحت قلمرو سلطنت مشروطه و مشترک المنافع
واحد پول: دلار کانادا

مهاجرت از طریق استارتاپ کانادا

Rate this post

مهاجرت از طریق استارتاپ کانادا

کانادا کشوری با ثبات اقتصادی و سیاسی بستر قوی و رو به ‌رشدی برای پذیرش شخصیت‌های پژوهشگر علمی و دانشجویان متقاضی راه‌اندازی استارت‌آپ به وجود آورده است. در چندین سال گذشته دولت این کشور به ‌طور ویژه شرایط را برای مهاجرت از طریق استارتاپ کانادا فراهم کرده و مشوق‌های مالیاتی در این زمینه در نظر گرفته ‌است.

مجوز ویزای کار برای استارتاپ کانادا مجوزی به مدت یک سال برای کارآفرینانی است که قصد دارند پروژه جدید مشاغل شان را در کانادا راه اندازی کنند. البته در شرایطی که این ویزا به شما به عنوان کارآفرین برای شروع کار اعطا می شود، پروسه اقامت دائم تان در کانادا در حال بررسی و ارزیابی خواهد بود.

این کشور درحال ‌توسعه با تلاش‌های جدی برای حمایت از دانشمندان فرهنگ نوظهور استارت‌آپ را به‌ خوبی پرورش داده ‌است. با وجود شهرهای پویا و دانشگاه‌هایی با سطح علمی بالا چنین روند روبه‌ رشدی قطعا به نتایج عالی خواهد رسید. مهاجران با پیگیری این روش درحقیقت با یک تیر دو نشان می‌زنند هم کسب ‌و کار نوپای خود را توسعه می‌دهند و هم برای خود و خانواده‌شان اقامت دائم دریافت می‌کنند. دولت کانادا چطور از استارت‌آپ ها حمایت می‌کند؟

دولت کانادا ابتدا به واسطه شرکت‌های خصوصی وابسته اهداف و ایده‌های کسب ‌و کاری متقاضیان مهاجرت را بررسی کرده و در قالب برنامه‌های متنوع محلی و ملی از بهترین‌های آن‌ها حمایت می‌کند. این حمایت‌ها به‌صورت وام، کمک‌های مالی، انگیزه‌های مالیاتی، یارانه دستمزد و حتی اعطاء ویزا انجام می‌شود.

در ادامه با این نوع اقدامات دولت کانادا برای حمایت از کسب ‌و کارهای واجد شرایط و متقاضی مهاجرت به کانادا بیشتر آشنا می‌شوید.

کمک ‌هزینه: درصورتی‌که این استارت‌آپ ها شرکتی با استانداردهای خاص راه‌اندازی کنند برای دریافت انواع کمک‌های اقتصادی کانادا شایستگی‌های لازم را خواهند داشت. به ‌عنوان نمونه به این اشخاص ۱۵۰ هزار دلار کمک ‌هزینه برای تحقیق و توسعه و همکاری با کالج‌های کانادا اعطا می‌شود. البته این نوع کسب ‌و کارها باید براساس ایده‌های نو و فناوری‌های روز دنیا باشند.

سیاست‌های مالیاتی: اعطای انواع اعتبارات و بازپرداخت‌ها و به ‌خصوص تخفیف‌های مالیاتی محلی باعث ایجاد انگیزه فعالیت در صاحبان کسب ‌و کارهای نو خواهد شد.

 یارانه دستمزد: دولت کانادا حتی در مواردی برای پرداخت حقوق و هزینه‌های کارمندان به کارآفرینان حمایت‌های مالی اعطا می‌کند. دراین ‌راستا از استخدام دانشجویان و فارغ‌التحصیلان اخیر دانشگاهی به‌ طور ویژه حمایت می‌کند.

پرداخت وام: دولت کانادا برای انگیزه دهی به تلاش و پشتکار کارآفرینان ده‌ها وام بدون بهره و تجاری ارائه می‌دهد تا آن‌ها از چالش‌های پیش رو با موفقیت عبور کنند. این وام‌ها انواع مختلفی دارند و ممکن است به‌اندازه یک وام بدون بهره دانشجویی ۳000 دلاری یا وام‌های کلان کارآفرینی با مبالغ یک میلیون دلار باشد. وام‌هایی با مبالغ بالا اغلب برای پروژه‌های زیرساختی آنتالیا اعطا می‌شود که نیاز به بودجه‌های بالا دارند.

اعطای ویزای استارت‌آپ کانادا: کارآفرینان یا فارغ‌التحصیلانی که ایده‌های نو مبتنی بر فناوری‌های روز دنیا دارند می‌توانند کانادا را برای راه‌اندازی کسب ‌و کارشان انتخاب کنند. افرادی که برای این کار مصمم هستند باید بتوانند دانش و مهارت‌های علمی خود را به اثبات برسانند. دراین‌صورت کانادا با آغوش باز از این استارت‌آپ های کاندید شده برای شروع فعالیت در کانادا استقبال می‌کند.

درضمن برای این افراد امکان دریافت ویزای استارت‌آپ کانادا فراهم می‌شود.

شروع پروسه مهاجرت از طریق استارتاپ کانادا

همان‌طور که گفتیم کارآفرینان متقاضی مهاجرت از طریق استارتاپ کانادا درصورتی‌که توانایی و مهارت تشکیل کسب ‌و کار را داشته باشند می‌توانند به اداره مهاجرت این کشور درخواست دهند. ویزای استارت‌آپ کانادا که اصطلاحاً به آن ( C-SUV) فلان گفته می‌شود برای چنین افرادی در نظر گرفته ‌شده  است. افراد متقاضی راه اندازی کسب و کار باید برای اجرای استارت‌آپ در کانادا حضور پیدا کنند.

مساله قابل‌توجه این است که ایده‌ی کسب ‌و کار این کارآفرینان باید کاملاً نوآورانه بوده و در مقیاس جهانی قابل رقابت باشد. حالا باید ببینیم یک کسب ‌و کار خلاق و نوآورانه چه ویژگی‌هایی دارد؟

* کسب ‌و کاری که محصول جدیدی را تولید کرده یا توسعه می‌دهد.

*طرح‌ها و فرآیندهایی برای حل مشکلات یا افزایش بهره‌وری ارائه دهد

* امکان دسترسی به بازارهای جدید و استقبال مصرف‌کنندگان را ایجاد کند

شروع پروسه‌ی درخواست ویزا به این صورت است که متقاضی فرایند مهاجرت از طریق استارتاپ کانادا را به کمک وکیل قانونی شروع می‌کند. فرد متقاضی باید درخواست صدور ویزا از طریق استارتاپ بدهد. درضمن یک سری مدارک مبنی ‌بر اثبات ادعای خود به اداره مهاجرت کانادا ارائه داده و فرم‌های مربوطه را تکمیل می‌کند.

آیلند ویزا آیلند ویزا