آیلند ویزا

مشهورترین دانشگاه‌های کانادا

Rate this post

از آنجایی‌که کشور کانادا بهترین دانشگاه‌های دنیا را در خود جای داده و شرایط بسیار مطلوبی برای دانشجویان فراهم کرده ‌است، پیوسته مهاجرانی از سراسر دنیا برای ادامه تحصیل در مشهورترین دانشگاه‌های کانادا درخواست می‌دهند. دلایل متعددی در میزان محبوبیت دانشگاه‌های کشور کانادا میان دانشجویان دخیل است و در این ‌میان فراهم آوردن شرایط مناسب برای ادامه تحصیل دانشجویان بین‌المللی مهم‌ترین عامل است.
کیفیت آموزش در این دانشگاه‌ها بسیار بالاست به‌طوری‌که دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی به‌راحتی وارد بازار کار می‌شوند. این موارد و مجموعه‌ای از عوامل دیگر باعث شده کانادا نه‌تنها برای دانشجویان ایرانی بلکه برای مهاجران سراسر دنیا شناخته‌شده و محبوب باشد.

دریافت ویزای تحصیلی کانادا

پیش ‌از این‌که برای ادامه تحصیل در کانادا اقدام کنید باید بهترین دانشگاه های این کشور و رنکینگ آن‌ها در هر رشته را به‌خوبی بشناسید. برای ‌اینکه در روند اپلای کردن و دریافت ویزای تحصیلی کانادا با مشکلی مواجه نشوید ابتدا باید در مورد دانشگاه محل تحصیل و شرایط پذیرش آن تحقیق کنید. تحصیل در دانشگاه‌های بین‌المللی
در دانشگاه‌های تراز اول کانادا نه‌تنها برای دانشجویان بومی کانادا بلکه برای دانشجویان مهاجر سراسر دنیا فرصت ادامه تحصیل مهیا شده ‌است. البته دانشجویان برای ادامه تحصیل در این دانشگاه‌ها باید شرایط لازم پذیرش مانند رتبه زبانی لازم را کسب کرده باشند. اغلب دانشگاه‌های این کشور دارای رنکینگ بالای جهانی هستند بنابراین نمی‌توانیم یک دانشگاه را به‌عنوان مرکز عالی دانشگاهی معرفی کنیم.
به‌طورکلی این را در نظر داشته باشید که تحصیل در دانشگاه‌های کانادا آینده شغلی درخشانی پیش روی شما می‌گذارد.

بهترین دانشگاه‌های کانادا در سال 2021

بهترین دانشگاه‌های کانادا از میان تعداد زیادی از مراکز آموزشی این کشور انتخاب شده اند. در صورتی‌که بخواهید به‌تنهایی از میان کالج‌ها و مراکز و مؤسسات آموزش این کشور موارد متناسب با رشته تحصیلی خود را انتخاب کنید قطعا سردرگم خواهید شد.
به‌همین دلیل باید از کارشناسان متخصص در امور مهاجرت تحصیلی کمک بگیرید. مسلماً تحصیل در مشهورترین دانشگاه‌های کانادا نسبت‌به تحصیل در مراکز دانشگاهی متوسط و معمولی تفاوت‌های زیادی دارد. در ادامه می‌خواهیم ۵ دانشگاه برتر کانادا که اغلب دانشجویان بین‌المللی مشتاق تحصیل در آن‌ها هستند را به شما معرفی کنیم.
این مسئله را در نظر داشته باشید با اینکه تحصیل در دانشگاه‌های تراز اول کانادا شرایط فوق‌العاده‌ای را برای افراد فراهم می‌کنند اما شرایط پذیرش در آن نسبت‌به سایر دانشگاه‌ها خیلی سخت‌تر است و ممکن است پروسه مهاجرت شما را با مشکلات و تأخیرهایی مواجه کند.
در مقابل با انتخاب دانشگاه‌هایی با سطح متوسط علمی شرایط دریافت ویزای تحصیلی و پس ‌از پایان تحصیل روند دریافت ویزای کاری را راحت‌تر می‌کند. پنج‌ تا از مشهورترین دانشگاه‌های کانادا شامل موارد زیر است:
دانشگاه تورنتو – دانشگاه بریتیش کلمبیا – دانشگاه مک گیل – دانشگاه مک مستر – دانشگاه مونترال

آیا مشهورترین دانشگاه‌های کانادا رنکینگ بالایی دارند؟

با وجود این‌که رنکینگ اغلب دانشگاه‌های معروف کانادا در سطح جهانی هم بالاست اما برخی از این دانشگاهها منحصراً در شهرها و ایالت‌های کانادا شهرت دارند در حالی که ممکن است در رنکینگ جهانی رتبه معمولی داشته باشند البته لازم به ذکر است که نداشتن رنکینگ جهانی دلیلی بر پائین بودن سطح علمی و کیفیت این دانشگاهها نیست.
ممکن است دانشگاهی که برای تحصیل در کانادا انتخاب می‌کنید رنکینگ خیلی بالایی نداشته باشد اما برای رشته موردنظر شما تسهیلات ویژه‌ای فراهم شده باشد. رتبه‌بندی دانشگاه‌ها نه‌تنها بر مبنای رتبه دانشگاه در سطح جهانی بلکه در میان رشته‌های مختلف نیز سطح بندی می‌شود. به‌همین دلیل خیلی اهمیت دارد که بهترین دانشگاههایی که رشته موردنظر شما را دارند بشناسید.

تحصیل در دانشگاه‌های برتر کانادا

همان‌طور که اشاره کردیم بیش ‌از آنکه برای مهاجرت تحصیلی کانادا اقدام کنید باید اطلاعات گسترده‌ای در خصوص رتبه جهانی دانشگاه های مختلف داشته باشید. این کار تصمیم‌گیری را برای شما راحت‌تر می‌کند. البته توجه داشته باشید که رنکینگ و رتبه در رشته دانشگاهی نباید تنها ملاک برای انتخاب دانشگاه مورد نظرتان باشد.
شما باید شرایط هر دانشگاه را به‌دقت بررسی کنید و در نهایت بر مبنای شرایط مطلوب دانشگاه برای برای موقعیت تحصیلی خودتان در کشور کانادا اولویت‌بندی انجام دهید. در نهایت ۲ یا ۳ دانشگاه مناسب را برگزینید و درخواست پذیرش ارسال کنید. برای این‌که در این زمینه تصمیم معقولانه تری بگیرید لازم است به کمک یک مشاور حرفه‌ای شرایط حضور در دانشگاه‌های مختلف را ارزیابی کنید. انتخاب مناسب ترین رشته و دانشگاه معتبر تاثیر قابل توجهی در موفقیت های آینده شما خواهد داشت.

آیلند ویزا آیلند ویزا