آیلند ویزا

مشاغل استارتاپ چیست؟

Rate this post

اگر با کسب‌ و کارهای آنلاین سروکار دارید، احتمالاً در سال ‌های اخیر اغلب با اصطلاح «استارت‌آپ» برخورد کرده‌اید. اما مشاغل استارت آپ دقیقاً چیست؟ امروزه بسیاری از افراد بدون درک کامل الزامات استارتاپ های موفق در ایران آرزوی راه ‌اندازی کسب و کار خود را دارند.

هنگامی‌که مردم سفر استارتاپی خود را آغاز می‌کنند، اغلب از همان ابتدا آن را به‌عنوان یک تجارت پرسود و پررونق تصور می‌کنند. با این ‌حال، واقعیت این است که رشد و بلوغ یک استارتاپ زمان می‌برد. طبیعتاً، کسانی که مایل به راه ‌اندازی یک استارت‌آپ هستند، سرمایه‌ گذاری خود را با شرکت ‌های معتبری مانند آمازون، Dropbox،Amway و غیره مقایسه می‌کنند. آن‌ها تصور می‌کنند که این شرکت‌ها از همان روزهای اولیه و سال‌ های اولیه به درآمد قابل ‌توجهی دست ‌یافته‌اند.

انواع مختلف استارت آپ ها

دو رویکرد برای دسته ‌بندی استارت آپ ها وجود دارد. روش اول شامل طبقه ‌بندی آن‌ها بر اساس خدمات و محصولاتی است که ارائه می‌کنند. با استفاده از این رویکرد، استارت آپ ها را می‌توان به دسته‌ های متعددی تقسیم کرد، مانند:

  • استارت آپ های حمل ‌و نقل
  • استارت آپ های تجارت الکترونیک
  • استارت آپ های مراقبت ‌های بهداشتی
  • استارت آپ های اینترنت اشیا
  • استارت آپ های مبتنی بر برنامه
  • استارت آپ مهاجرتی همچون استارتاپ کانادا

یکی از حوزه‌ های خاص استارت، لجستیک است که تمام امور مربوط به حمل ‌و نقل را در برمی‌گیرد. در ایران، استارت آپ های قابل ‌توجهی در حوزه لجستیک شامل شرکت‌ های اسپید و شرکت تازه تاسیس پادرو فعالیت دارند.

فروشگاه ‌های آنلاین یکی دیگر از انواع شناخته ‌شده استارت آپ ها هستند و اکثر ما حداقل چند بار خرید از آن‌ها را تجربه کرده ‌ایم. فروشگاه ‌های آنلاین را می‌توان به دو حوزه اصلی دسته‌ بندی کرد: کالاهای مصرفی سریع و کالاهای مصرفی عمومی. کالاهای مصرفی سریع‌السیر عمدتاً به مواد غذایی و سایر اقلام فاسد شدنی اشاره دارد. از سوی دیگر، فروشگاه‌ های آنلاینی که لوازم دیجیتال، پوشاک، قطعات صنعتی و محصولات مشابه را به فروش می‌رسانند، در دسته کالاهای مصرفی عمومی قرار می‌گیرند.

مشاغل استارتاپ

منظور از مشاغل استارتاپ چیست؟

امروزه اصطلاح “استارت آپ” به‌طور فزاینده‌ای رایج شده و محبوبیت زیادی به دست آورده است. با این‌ حال، مشاغل استارتاپ به کسب ‌و کارهای بکر و با ایده‌ های خلاقانه و جدید گفته می‌ شود. بدون شک در مقایسه با سال‌ های گذشته، در حال حاضر تمایل بیشتری در بین مؤسسات و شرکت‌ ها برای حمایت از این دسته خاص از سرمایه‌گذاری ‌ها وجود دارد. در گذشته، به ندرت می‌توانستیم مؤسسه‌ای را پیدا کنیم که برای کمک به کسب ‌و کارهای تازه تاسیس فعالیت کند.

استارتاپ های نوپا چگونه می‌توانند به موفقیت برسند؟

بر اساس گزارشی که توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا، برکلی و استنفورد گردآوری شده است، موفقیت یک کسب ‌و کار استارت آپی منوط به برنامه ریزی برای موفقیت و پرداختن به سوالات مهم قبل از راه ‌اندازی است.

  • آیا تیم شما مشتاقانه به یک ایده اختصاص داده شده و مصمم است آن را به واقعیت تبدیل کند؟ اگر تیم تمایلی برای حمایت از این ایده نداشته باشد، احتمال شکست وجود دارد.
  • آیا بنیانگذاران و اعضای تیم تخصص لازم را دارند؟ بنیانگذاران باید دانش جامعی در مورد صنعتی که قصد فعالیت در آن را دارند داشته باشند.
  • آیا آماده هستید که زمان کافی برای اجرای ایده خود صرف کنید؟ طبق یک نظرسنجی در سال 2018 که توسط MetLife و اتاق بازرگانی ایالات متحده انجام شد، صاحبان مشاغل نوپا بیش از 14 ساعت در روز کار می‌کنند.
  • چرا این ایده در این زمان خاص مرتبط است؟ اگر ایده شما بدیع است، این سوال را مطرح می‌کند که چرا قبلاً برای آن تلاش نشده است.
  • تقاضای بازار برای نوع کسب‌وکار شما چیست و کدام بازارها را هدف قرار می دهید؟

نتیجه گیری

مشاغل استارتاپ از طریق تحول و نوآوری، به عنوان موتورهای اصلی رشد و توسعه اقتصادی، توجه بسیاری از کسب و کارها، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده‌اند. این مشاغل جدید، با تمرکز بر ایده‌ های نو، فرصت ‌های بازار تغییردهنده و استفاده از فناوری ‌های پیشرفته، به توانایی خود در ایجاد تغییرات قابل ملاحظه در صنایع مختلف دست یافتند.

موفقیت در این حوزه نیازمند طرح ‌ریزی دقیق، تیم قوی و مدیریت هوشمندانه است تا بتوان از فرصت ‌ها بهره‌ برداری کرد، با چالش‌ های پیش رو روبرو شد و در مسیر رشد پایدار حرکت کرد.

آیلند ویزا آیلند ویزا