آیلند ویزا

جمعیت: 35,362,905
کشورهای بدون ویزا: 154
موقعیت: شمال امریکا
پایتخت: اتاوا
مساحت: 9,984,670 مترمربع
زبان: انگلیسی(زبان رسمی) 58.7%، فرانسه(زبان رسمی) 22%
ادیان: مسیحی 59.5%
نوع حکومت: دموکراسی پارلمانی فدرال تحت قلمرو سلطنت مشروطه و مشترک المنافع
واحد پول: دلار کانادا

شرایط زندگی در کبک کانادا چگونه است؟

Rate this post

شرایط زندگی در کبک کانادا

کبک یکی از ایالت‌های مهم کانادا با مرکزیت شهر کبک است و وسیع‌ترین شهر آن مونترال می‌باشد. سالانه افراد زیادی برای سرمایه گذاری و ادامه تحصیل در کانادا راهی این ایالت می‌شوند. شاید مهم‌ترین دلیل استقبال مهاجران از زندگی در کبک شرایط زندگی در کبک کانادا برای اعطای اقامت باشد.

با اینکه در کانادا زبان غالب سایر ایالت‌ها انگلیسی است اما در کبک مردم بیشتر به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند. جمعیت کبک به‌عنوان بزرگ‌ترین ایالت کانادا  8 میلیون نفر است که ۸۰ درصد آن‌ها مسیحی کاتولیک و ۳ درصد مسلمان هستند.

شرایط آب ‌و هوایی کبک

شهر کبک در امتداد رودخانه سنت لارنس و در نزدیکی محل تلاقی آن با رودخانه سنت چارلز واقع شده است. به دلیل همین مجاورت با آبراهه ها بیشتر بخش های این منطقه کم ارتفاع و مسطح است. به طور کلی می توان گفت کبک آب و هوایی مرطوب دارد.

شاید برایتان جالب باشد که کبک هر چهارفصل را به تمام‌ و کمال در خود دارد. با اینکه تابستان‌های گرم و شرجی و زمستان‌های سرد و پربارش و برفی دارد اما در بهار هوای دلپذیر و مناظر فوق‌العاده احساس زندگی در بهشت را به شما می‌دهد. هرچند که زمستان کبک هم زیبایی‌های منحصر به ‌فرد خودش را دارد و آزاردهنده نیست.

از این‌رو اگر کبک را برای مهاجرت و زندگی انتخاب می‌کنید باید بدانید که در یکی از بهترین استان‌های کانادا از لحاظ آب ‌و هوایی سکونت خواهید داشت.

مزیت‌های زندگی در کبک

همان‌طور که می‌دانید شلوغی زیاد در وسعت کم، رفت ‌و آمد و هیاهوی فراوانی ایجاد می‌کند که آرامش زندگی را خواهد گرفت. اما با وجود جمعیت زیادی که در کبک ساکن هستند، توزیع این جمعیت در بعد مساحت متعادل است. البته از لحاظ پراکندگی جمعیت در بخش شمالی کبک عده زیادی زندگی نمی‌کنند و محیط آرام‌تری دارد.

در مقابل جمعیت قابل‌ توجهی در مناطق ساحلی رودخانه سنت لوزان اقامت دارند. همان‌طور که اشاره کردیم کبک تنها شهری از آمریکای شمالی است که مردم آن به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند. با این‌حال تسلط کامل نداشتن به زبان انگلیسی مشکلی برای زندگی در کانادا ایجاد نمی کند. شهر مونترال در مقایسه با سایر شهرهای استان کبک تمرکز انگلیسی ‌زبان بیشتری دارد.

*زندگی در کبک فرصت بسیار مناسبی در اختیار سرمایه ‌گذاران برای کار و زندگی به‌ صورت هم‌ زمان قرار می‌دهد. علاوه ‌بر این موقعیت‌های سرمایه‌گذاری در کبک خیلی بهتر است و فرآیند سرمایه‌گذاری نسبت ‌به ایالات دیگر سریع‌تر پیگیری می‌شود.

* وجود ساحل دل‌نواز و جنگل‌های زیبا و شرایط آب‌ و هوایی بسیار مطلوب این ایالت را برای هر شهروندی جذاب و آرام‌بخش می‌کند.

* مسئله مهم دیگر تنوع فرهنگی گسترده درکبک و زندگی مردمی با ملیت‌های مختلف در این منطقه است. با وجود آزادی‌های اجتماعی شرایط مطلوبی برای زندگی مسالمت‌آمیز نژادهای مختلف ایجاد شده است.

* در کبک می‌توانید با پرداخت شهریه معقول از خدمات سیستم آموزشی بسیار پیشرفته بهره‌مند شوید. افرادی که هدف اصلی‌شان از مهاجرت ادامه تحصیل است، برخورداری از سیستم آموزشی پویا و پیشرفته که هزینه‌های معقولی دارد فرصت بسیار خوبی محسوب می‌شود.

* یکی از معیارهای مهم و ضروری برای انتخاب شهر محل زندگی، میزان امنیت است. خوشبختانه کبک محیط اجتماعی امن و آرامی برای رشد و تربیت فرزندان دارد و از بهترین ایالت‌های کانادا محسوب می‌شود. به ‌همین دلیل است که همیشه جز اولین اولویت‌های مهاجران برای زندگی و کسب ‌و کار بوده  است.

*افرادی که برای کسب ‌و کار ایالت کبک را انتخاب می‌کنند به طور متوسط 85000 دلار درآمد دارند. امکان درآمدزایی مناسب در کنار پایین بودن هزینه‌های زندگی ایالت کبک را به پناهگاهی امن و رؤیایی برای مهاجران بخصوص ایرانیان تبدیل کرده ‌است.

*شهروندانی که در کبک زندگی می‌کنند به ‌طور میانگین حدود ۴۰ سال سن دارند و این جمعیت جوان پویایی و سرزندگی بیشتری به این بخش از کانادا داده ‌است.

*وجود سیستم حمل و نقل عمومی مدرن، راحت و پیشرفته یکی از مزایای بزرگ زندگی در کبک است . با وجود چنین امکاناتی می توانید با خیال آسوده هر محله ای از کبک را برای سکونت انتخاب کنید و به راحتی به محل کار رفت و آمد داشته باشید.

شهر کبک همیشه یکی از پرطرفدارترین مکانهای توریستی کانادا بوده است. برپایی فستیوال ها و جشنواره های بزرگ بین المللی در این منطقه شور و هیجان زیادی به پا می کند. خیلی از مهاجران به دلیل محیط شاد و مفرح و آزادی های مدنی کبک را برای زندگی بر می گزینند. پر استقبال ترین جشنواره های کبک کارناوال زمستانی است.

آیلند ویزا آیلند ویزا