آیلند ویزا

شرایط جدید مهاجرت به کانادا

Rate this post

بحث مهاجرت به کانادا همیشه یکی از اولویتها و موضوع داغی برای افرادی است که در جست‌وجوی کشوری با شرایط ایده‌آل برای زندگی، کار و تحصیل و سرمایه‌گذاری هستند. با توجه به روند روبه‌رشد اقتصادی در این کشور در شرایط جدید مهاجرت به کانادا قوانین متعادل تری تصویب شده تا افراد بیشتری بتوانند از موقعیت های کاری، تحصیلی و سرمایه گذاری در این کشور بهره مند شوند.
بنابراین متقاضیان مهاجرت سعی دارند بهترین مسیرها را برای اقامت در کانادا بیابند. در ادامه قصد داریم یکی از ارزان‌ترین شیوه های مهاجرت به کانادا را با شما درمیان بگذاریم.

بهترین راه مهاجرت به کانادا

هنگامی‌که موضوع مهاجرت به کانادا پیش می آید اولین و مهم‌ترین سوالی که ذهن افراد را درگیر می‌کند این است که مهاجرت به کانادا چقدر هزینه دارد و مناسب‌ترین روش مهاجرتی کدام است؟ البته پیش ‌از هر کاری باید اطمینان حاصل کنید که آیا شرایط مهاجرت به این کشور را دارید و اگر این شرایط مهیاست در قالب کدام برنامه‌های مهاجرتی می‌توانید اقدام کنید.
بعد از این‌که مسیر پیش روی شما روشن شد حالا باید بودجه موردنیاز برای آن برنامه خاص را برآورد کنید. مسلماً هیچ فردی نمی‌خواهد از نیمه‌های مسیر متوجه شود که بودجه لازم برای مهاجرت را ندارد. هنگامی‌که تصمیم به مهاجرت می‌گیرید باید ۲ بخش هزینه مهم را در نظر داشته باشید. این بودجه باید به اندازه‌ای باشد که دو مرحله از کارتان را پوشش دهد.
مرحله اول فرآیند پیگیری امور اداری مهاجرت است و مرحله دوم به پروسه بعد از مهاجرت مربوط می‌شود. در نظر داشته باشید که ممکن است بعد از ورود به کانادا به همان سرعتی که انتظار دارید شغل پیدا نکنید. بنابراین باید مقداری پس‌انداز داشته باشید که حداقل چند ماه اول زندگی تازه را مدیریت کنید.

مهاجرت کم‌هزینه به کانادا

اگر تمایل دارید در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید و پس‌انداز بیشتری برای مراحل پس ‌از ورود به خاک کانادا داشته باشید راهکارهایی برای مدیریت هزینه‌ها وجود دارد. یکی از این روش‌ها مهاجرت بدون گرفتن وکیل است که به نظر می رسد روشی منطقی برای کاهش هزینه‌ها باشد. واقعیت ماجرا این است که برای مهاجرت به کانادا هیچ اجباری به داشتن وکیلی نیست بنابراین برای کاهش هزینه‌ها می توانید این راهکار معقولانه‌ را انتخاب کنید.
باید خاطرنشان کنیم که از نظر مقامات دولت کانادا تفاوتی ندارد که شما برای پروسه دریافت ویزا و مهاجرت وکیل گرفته‌اید یا خیر. در این مسیر همه متقاضیان وضعیت یکسانی دارند. جالب است بدانید اداره مهاجرت پناهندگی و شهروندی کانادا IRCC برنامه‌ریزی سیستم مهاجرتی خود را در طی دوران کرونا تا حدی تغییر داده است و حالا با پذیرش 000/401 متقاضی جدید مهاجرت در سال 2021 به درخواست‌های پیاپی افراد پاسخ مثبت می‌دهد. درضمن IRCC چند شیوه جدید تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم کانادا برای افرادی که در این کشور حضور دارند پایه‌ریزی کرده ‌است.
هدف‌گذاری اصلی این برنامه به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و افراد دارای اجازه کار در کانادا اختصاص دارد. با وجود تمام این رویدادهای مثبت در شرایط جدید مهاجرت به کانادا در سیستم مهاجرتی پساکرونایی اما زمان پیگیری این پرونده‌ها که بر اساس آمارها به حدود ۱۰۸ میلیون پرونده می‌رسد در فرایند طولانی‌تری انجام می‌پذیرد.

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری

می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین مسیرهای مهاجرت به کانادا که با استقبال فراوانی روبه‌رو می‌شود مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری است. جالب است بدانید حتی در شرایط جدید مهاجرتی دولت این کشور در برنامه‌های سرمایه‌گذاری توانمندی‌ها و مهارت‌های افراد را در اولویت قرار می‌دهد. با این اوصاف حتی اگر دارایی‌های خیلی زیادی داشته باشید ابتدا باید قابلیت‌های خاص خود را به اثبات برسانید. درضمن باید ثابت کنید سرمایه‌های خود را از مبادی قانونی کسب کرده‌اید.
مهاجرت از طریق اسکیل ورکر
در شرایط جدید مهاجرت به کانادا در سال 2022 برای پذیرش در برنامه‌های جدید مهاجرت از طریق اسکیل ورکر یا تخصص شغلی باید حتما مجموعه‌ای از شرایط زیر را داشته باشید:
شرایط سنی زیر ۳۵ سال
مدرک کارشناسی‌ارشد
حداقل ۵ سال سابقه کار
نمره آیلتس بالای ۷ در همه مهارت‌ها
حتی اگر یکی از این شرایط وجود نداشته باشد پذیرش شما در این برنامه منتفی می‌شود.

مهاجرت از طریق استارتاپ کانادا

یکی دیگر از شیوه های مهاجرتی جذاب و مناسب برای مهاجرت افراد نخبه دریافت ویزای استارتاپ کاناداست. این شیوه مهاجرتی معمولا نیاز به هزینه های هنگفتی ندارد اما به هر حال مجموعه ای شرایط مانند وسعت بیزینس و نوع ایده کسب و کار، هزینه های تبلیغات و برندسازی در سطح جهانی، هزینه های بازاریابی و منابع انسانی و ایجاد زیرساختهای لازم و مواردی از این دست در برآورد هزینه نهایی تعیین کننده است.

آیلند ویزا آیلند ویزا